Battlefield 2 har gått guld!

Permalänk

Goda nyheter för er som lirar på system i klass med AMD64 3200+ med 1GB RAM och Geforce 6800GT. IGN har tydligen nyligen testat BF2 på sådana system med maxdetaljer i upplösningen 1280x960 samt med 4xAA.

Det låter ju inte helt fel i mina öron:D Filmer från deras lirande finns att tanka på deras sida.

http://media.pc.ign.com/media/677/677882/vids_1.html?fromint=...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Goda nyheter för er som lirar på system i klass med AMD64 3200+ med 1GB RAM och Geforce 6800GT. IGN har tydligen nyligen testat BF2 på sådana system med maxdetaljer i upplösningen 1280x960 samt med 4xAA.

Det låter ju inte helt fel i mina öron:D Filmer från deras lirande finns att tanka på deras sida.

http://media.pc.ign.com/media/677/677882/vids_1.html?fromint=...

Jobbigt när dom har många små istället för 1 stor :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Goda nyheter för er som lirar på system i klass med AMD64 3200+ med 1GB RAM och Geforce 6800GT. IGN har tydligen nyligen testat BF2 på sådana system med maxdetaljer i upplösningen 1280x960 samt med 4xAA.

Det låter ju inte helt fel i mina öron:D Filmer från deras lirande finns att tanka på deras sida.

http://media.pc.ign.com/media/677/677882/vids_1.html?fromint=...

Låter strålande!!
Då lär det funka fint med 1600 och full AA/AF med dubbla GT
BF2 ska ju iaf stödja SLI enligt SLI-zone.

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk

citat:Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
21 Juni.. YES... Fy FAN VA NICE! Hehe.. gissa vem som har semester v.24-27 då då? Moooiiiihaaaa

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jollejos
SAMMA HÄR!!!!:D

SWEEEEET...!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag får njuta detta spelet i 640x480 på min 19" LCD.

Vilken upplevelse!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Goda nyheter för er som lirar på system i klass med AMD64 3200+ med 1GB RAM och Geforce 6800GT. IGN har tydligen nyligen testat BF2 på sådana system med maxdetaljer i upplösningen 1280x960 samt med 4xAA.

Då borde man klara sej ganska bra med andra ord alltså

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Jag får njuta detta spelet i 640x480 på min 19" LCD.

Vilken upplevelse!

Men det är ju spelkänslan som räknas:)

Edit: Jag tror jag kan köra rätt höga inställningar i 1024*768, tror inte ni?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WHITERIVERKID
Men det är ju spelkänslan som räknas:)

Edit: Jag tror jag kan köra rätt höga inställningar i 1024*768, tror inte ni?

naah

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ra1
naah

vad menar du? naah till min fråga eller påståendet?
Och förövrigt tor jag att jag kommer kunna köra högt på 1024*768 (kommer ihåg hl2hysterin, alla trodde att spelet skulle ta skit mycket men nej det funkade bra på en gammal skitdator)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WHITERIVERKID
vad menar du? naah till min fråga eller påståendet?
Och förövrigt tor jag att jag kommer kunna köra högt på 1024*768 (kommer ihåg hl2hysterin, alla trodde att spelet skulle ta skit mycket men nej det funkade bra på en gammal skitdator)

Beror nog på hur många spelare det är i servern. Det drar en del på processorn och grafikkortet när många är på samma ställe och spränger och skjuter varandra. Särskillt när mycket rök-effekter från omgivning, explosioner och dylikt är inblandade. Även dom med värstingsystem lär få dra ner lite på grafiken om sådana situationer förekommer ofta där man spelar.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Goda nyheter för er som lirar på system i klass med AMD64 3200+ med 1GB RAM och Geforce 6800GT. IGN har tydligen nyligen testat BF2 på sådana system med maxdetaljer i upplösningen 1280x960 samt med 4xAA.

Det låter ju inte helt fel i mina öron:D Filmer från deras lirande finns att tanka på deras sida.

http://media.pc.ign.com/media/677/677882/vids_1.html?fromint=...

Näh!! Nu blir jag nästan besviken efter att ha sett de videona..
Tungt pansar sprängs inte bara i luften bara för lite artilleri eller om man kör in i varandra.. Fan OXÅ!!! Trodde inte att det skulle bli så som att man tror man kör runt i en C4 bomb som håller på att sprängas vilken sekund som helst. En tank ska hålla länge!!! Och man ska frukta tanks!!! Därför de finns. Aja, om det nu är så här så borde det ju komma lite überrealistiska mods i vilket fall som helst, så jag är inte alldels för orolig.
Ärligt så tror jag att jag kommer hålla mig väääldigt ofta till fots. Nog där jag hör hemma bäst. Åtminstone bli transporterad och sen göra mitt jobb, hehe, vilket det nu blir.

Dock så VET jag ju om att detta inte är någon simulator så jag vet vad jag ger mig in på. Vill jag ha snabb action ska jag lira detta. Men när OFP2 kommer så kan jag lugnt säga det kommer blir 100ggr mer realitiskt. Men det vet ni nog alla om redan..
I BF2 hoppas jag på mkt infanterilir, som i verkligheten. Man får inte tillgång till fordon bara sådär i verkligheten. Så lite stadsfighter i Irak med infateri och lite humvees borde var hur kul som helst.
Jag kommer ihåg den första videon som släpptes. Det var mitt inne i en stad på en trång gata. Och alla skjöt vilt omkring sig. Sen kom en tank och visade vad man kunde göra med fysikmotorn. Pretty impressive. Hoppas man kan begränsa antalet fordon på banorna.

Permalänk

En sak måste jag ju säga. Gräset ser inte så toppen ut... Kunde de inte gjort det bättre?
Sen tror jag detta kommer gå fint på de flesta datorer, iaf om man ställer in rätt, dlvs de med bättre får bättre grafik osv

Edit: Kolla tex på denna bild http://www.bfcentral.se/images/uploaded/news/050223/1-vortal_...
Det ser inte så verkligt ut?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rokker_Stu
En sak måste jag ju säga. Gräset ser inte så toppen ut... Kunde de inte gjort det bättre?
Sen tror jag detta kommer gå fint på de flesta datorer, iaf om man ställer in rätt, dlvs de med bättre får bättre grafik osv

Edit: Kolla tex på denna bild http://www.bfcentral.se/images/uploaded/news/050223/1-vortal_...
Det ser inte så verkligt ut?

Nej, verkligen inte... Men man vänjer väl sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rokker_Stu
En sak måste jag ju säga. Gräset ser inte så toppen ut... Kunde de inte gjort det bättre?
Sen tror jag detta kommer gå fint på de flesta datorer, iaf om man ställer in rätt, dlvs de med bättre får bättre grafik osv

Edit: Kolla tex på denna bild http://www.bfcentral.se/images/uploaded/news/050223/1-vortal_...
Det ser inte så verkligt ut?

Det där ser ut som Battlefield.

Permalänk
Medlem

Hoppas det e hackfritt på min DATOR !!!!!
Vad tror ni ??
Kolla sign....
Tror ni min dator kommer kunna köra BF 2 utan problem?? Eller kommer jag uppleva H-h-H-ack?
BF: Vietnam funkar inte ens så bra.... :/

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rokker_Stu
En sak måste jag ju säga. Gräset ser inte så toppen ut... Kunde de inte gjort det bättre?
Sen tror jag detta kommer gå fint på de flesta datorer, iaf om man ställer in rätt, dlvs de med bättre får bättre grafik osv

Edit: Kolla tex på denna bild http://www.bfcentral.se/images/uploaded/news/050223/1-vortal_...
Det ser inte så verkligt ut?

Beta-screen förhoppningsvis. Det ser inte heller ut att vara på snyggaste grafiken, då försvinner kanske visa ljuseffekter som får gräset att se så pass skabbigt ut.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

kommer det komma någon demo innan det släpps?
och vad tror ni om helikopter styriningen i bf2? själv hoppas jag på attt det kommer bli som desert combat

Ontopic: GÖTT

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stisse
kommer det komma någon demo innan det släpps?
och vad tror ni om helikopter styriningen i bf2? själv hoppas jag på attt det kommer bli som desert combat

Ontopic: GÖTT

Som det verkar nu, så kanske nästa fredag

Permalänk
Medlem

När jag var på köpcentret idag så såg jag att dom hade spelet i hyllan. Men det kanske inte var till salu än.
Fast jag tycker det är konstigt att dom sätter ut det innan det släpps :S

Edit: affären som hade det var EB Games

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Näh!! Nu blir jag nästan besviken efter att ha sett de videona..
Tungt pansar sprängs inte bara i luften bara för lite artilleri eller om man kör in i varandra.. Fan OXÅ!!! Trodde inte att det skulle bli så som att man tror man kör runt i en C4 bomb som håller på att sprängas vilken sekund som helst. En tank ska hålla länge!!! Och man ska frukta tanks!!! Därför de finns. Aja, om det nu är så här så borde det ju komma lite überrealistiska mods i vilket fall som helst, så jag är inte alldels för orolig.
Ärligt så tror jag att jag kommer hålla mig väääldigt ofta till fots. Nog där jag hör hemma bäst. Åtminstone bli transporterad och sen göra mitt jobb, hehe, vilket det nu blir.

Dock så VET jag ju om att detta inte är någon simulator så jag vet vad jag ger mig in på. Vill jag ha snabb action ska jag lira detta. Men när OFP2 kommer så kan jag lugnt säga det kommer blir 100ggr mer realitiskt. Men det vet ni nog alla om redan..
I BF2 hoppas jag på mkt infanterilir, som i verkligheten. Man får inte tillgång till fordon bara sådär i verkligheten. Så lite stadsfighter i Irak med infateri och lite humvees borde var hur kul som helst.
Jag kommer ihåg den första videon som släpptes. Det var mitt inne i en stad på en trång gata. Och alla skjöt vilt omkring sig. Sen kom en tank och visade vad man kunde göra med fysikmotorn. Pretty impressive. Hoppas man kan begränsa antalet fordon på banorna.

Tycker åxå att tanksen ska va svårare att skjuta ner! Plus att det kanske inte finns lika många av dom! Som du sa att man ska bli rädd när det kommer en tanks! Men det är svårt tror jag att få det riktigt när det finns luftfordon! Har man luftrummet har man allt i princip! En heli eller ett stridsplan kan ju förgöra allt igenligen! Men jag tror dom har fixat det rätt bra! Tror nog att man blir rätt skraj när man kommer till fot å möter en tanks

OFP2? Aldrig hört om eller så har jag inte fattat förkortningen!

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk

operation flashpoint gissar jag

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atrOx
OFP2? Aldrig hört om eller så har jag inte fattat förkortningen!

http://www.bistudio.com/presspages/pcpressrelease.html
men det kommer antagligen inte heta ofp2/flashpoint2

Permalänk
Medlem

eh fan va ruttet när tanken körde in å den bara small.. blir det så i spelet så är det ju riktigt kasst. lönt att ha med såna då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
eh fan va ruttet när tanken körde in å den bara small.. blir det så i spelet så är det ju riktigt kasst. lönt att ha med såna då.

Om ni inte ser det så blir han skjuten från sidan... I en av filmerna kör två tanks in i varandra utan att det händer något!

Visa signatur

amd64 3000+ @ 2000mhz,socket 939 MSI K8T NEO2, Radeon x800xt PE Powercolor 256 vivo Idle 35c~, 2x 512 DDR kingston 400mhz (Dualchannel), maxtor 80GB 7200rpm, Nec duallayer DVD-RW CPU- idle: 35 ~ cpu full: 51 ~ . 3dmark 05: http://service.futuremark.com/compare?3dm05=653428 NY: 61103dmarks

Permalänk
Medlem

OFP2 såg inte direkt imponerande ut! Ingen film som visar hur det ser ut istället? Ser väldigt tomt ut, inte direkt detaljerat! Med detaljerat menar jag att det va bara skog eller bara gräs tex, inte hus med vedhögar eller liknande!

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atrOx
OFP2 såg inte direkt imponerande ut! Ingen film som visar hur det ser ut istället? Ser väldigt tomt ut, inte direkt detaljerat! Med detaljerat menar jag att det va bara skog eller bara gräs tex, inte hus med vedhögar eller liknande!

Dom har 1½ år kvar innan dom ska läppa det så det är inte i närheten av att vara färdigt.
Bf/bf2 har löjligt små banor jämfört med ofp/ofp2, orginal banorna till ofp2 ska vara ca 400km2 + att man kommer kunna förstöra det mesta tex hus, allt dynamisk.
några previewer
http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard....

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
När jag var på köpcentret idag så såg jag att dom hade spelet i hyllan. Men det kanske inte var till salu än.
Fast jag tycker det är konstigt att dom sätter ut det innan det släpps :S

Edit: affären som hade det var EB Games

Nja det var förmodligen ett förbokningsexemplar. Alltså en tom kartong.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
När jag var på köpcentret idag så såg jag att dom hade spelet i hyllan. Men det kanske inte var till salu än.
Fast jag tycker det är konstigt att dom sätter ut det innan det släpps :S

Edit: affären som hade det var EB Games

Det var ett tomt fodral. Endast en reklamgrej för att man kan förhandsboka eller dylikt, alltså inte själva spelet. Spelet är inte tryckt än.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
1 ny film, samma bana som demot ryktas ha

http://tinyurl.com/8v4dx (filefront)
http://www.fileplanet.com/dl.aspx?/planetbattlefield/news/bat...

coolt!
tackar