Konstigt problem Jedi Knight 2: Jedi Outcast

Permalänk

Konstigt problem Jedi Knight 2: Jedi Outcast

Jo det är såhär att när jag har installerat spelet och nu ska starta det så blir skärmen först svart, gör några klickljud (gör den alltid när den ändrar resolution/stänger av och på) och sen poppar den tillbaks till skrivbordet där konsollen är öppen som visar detta :

Vad är fel?

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk

jag har också haft det felet, minns inte hur jag fixade det dock =/ har du nyaste patchen? vad har du för grafikkort?

Visa signatur

Haha, nästa gång du loggar in på swec se till att du loggar ut ^^ Hoe

Permalänk

Har du OpenGL installerat? Annars ser det ut at vara det.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

Vad har du för grafikkort?

Permalänk

Altså jag har inte laddat ner något som heter openGL och installerat det men om det nu är så viktigt så borde jag ju ha fått ned på ett eller annat sätt eftersom jag kan spela allt annat?

Edit: Har ett 9800pro

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk

har du nyaste drivisarna?

Visa signatur

Haha, nästa gång du loggar in på swec se till att du loggar ut ^^ Hoe

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma problem fast med Q3 och jag tror att jag installerade om det så funkade det. Jag minns dock inte så noga.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk

Testade installera om det funkar fortfarande inte...

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Installera nyaste drivrutinerna till grafikkortet så funger det NOG.. Btw, vilken patch kör du. Spela 1.02 så kan vi ta en PP/FF

Permalänk
Medlem

Vet att man inte får prata om sådant här men det blir så om man har en hemladdad version som inte är crackad.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

ojojoj inte snacka piratkopierat, men iaf,
nya drivisar som folk sagt, googla efter det där felmeddelandet?
o förövrigt så är det där ett jävla kul spel

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Vet att man inte får prata om sådant här men det blir så om man har en hemladdad version som inte är crackad.

Det tvivlar jag starkt på, Då borde den inte klaga på openglide

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Det är som flera redan har sagt att det är drivrutinerna. Ladda ner senaste catalylst från www.ati.com

Permalänk

Fick det att funka men nu har vi ett annat problem. När jag är inne i spelet går det inte att trycka alt+tab för att gå tillbaks till skrivbordet. Det händer helt enkelt ingenting...

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Det funkar inte i JK. Du får ladda ner ett litet program som heter, Jedi Minimizer (eller något).

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 13" 2011: i7 2.7 GHz | 8 GB 1333 MHz DDR3 | 128 GB SSD
Telefon: Samsung Galaxy SII
Platta: Samsung Galaxy Tab 10.1 32 GB Wi-Fi

Permalänk
Medlem

Nä men Gud så bra. Då kan jag passa på att sno tråden lite (sorry).

Nästan samma spel, Jedi academy.. Ibland kan jag spela det i säkert en timme utan att nåt går fel, men ibland fryser hela datorn och jag får boota om med resetknappen. Men det vanligaste är att jag får ett felmeddelande i spelet "CM_leafarea bad number" ungefär. Har googlat efter detta felmeddelande utan resultat.

Tilläggas ska ju att jag har inga som helst problem med andra spel, t.ex WoW, så det är ju knappast överhettning.

Tacksam för svar

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded