Permalänk
Medlem

Hjälp med logga till hemsida

Jag håller på att göra en hemsida till min idrottsklubb. Den är så gott som klar, men det enda jag inte är riktigt nöjd med är loggan/bannern längst upp till vänster på sidan. Jag gjorde den snabbt i photoshop under uppbyggnaden av sidan och den har hängt med hela tiden, men jag vill byta ut den mot en snyggare.

Såhär ser den ut för tillfället:

Problemet är nu bara att jag har slut på ideer och kommer inte på hur jag ska göra bannern snyggare så den passar bättre in på sidan. Våra klubbfärger är röd och vit men det ingår även gult som ni kan se i vår logga.

Någon som har ideer på hur jag kan göra en ny eller ändra den gamla bannern? Ni får gärna testa göra egna! Bakgrundsfärgen bör vara röd/mörkröd (jag använder nu #990000). Det ska även stå "Rolfstorps GIF" på bannern.

Här är den nuvarande: Banner
Och vår logga: Logga

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Permalänk
Medlem

Önskemål på storlek?

Visa signatur

Deviations Hemsidan

Har lagt ut över 13000 på mp3 spelare och tillbehör - iAudio x5:an är störtskön

Permalänk
Medlem

var väl inget fepå nuvarande loggan?

Visa signatur

Vill du ha en pöss?
Jag tillhör folket med högst medeliq: datanördarna!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mCOBRA
Önskemål på storlek?

Har inte så stor betydelse, men den ska ju passa in där den nuvarande ligger. Den nuvarande är 500x85px så låt oss säga max 100px hög och bredden bör väl inte överstiga 700-800px (för de med upplösningen 800x600).

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Permalänk
Medlem

Jag ser inte bilden och länkarna funkar inte heller.

Visa signatur

Antec Sonata, TruePower 380w | Intel Pentium 4 Prescott, 3.0 GHz | Kingston 2x512 RAM | WinFast PX6600 TD 128 MB | Audigy 2 ZS | Seagate Barracuda SATA 120GB | NEC ND-3520A

Permalänk
Medlem

http://schalling.mine.nu/sample/rolftorp/logo.jpg

Riktigt dålig om jag får säga det själv. Jag skäms

Jag tycker nog du ska köra på den du har i dagsläget.

Visa signatur

Deviations Hemsidan

Har lagt ut över 13000 på mp3 spelare och tillbehör - iAudio x5:an är störtskön

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag:

Visa signatur

Antec Sonata, TruePower 380w | Intel Pentium 4 Prescott, 3.0 GHz | Kingston 2x512 RAM | WinFast PX6600 TD 128 MB | Audigy 2 ZS | Seagate Barracuda SATA 120GB | NEC ND-3520A

Permalänk
Medlem

Hmm, jag skulle gärna vilja se ursprungsbilderna..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trey
Hmm, jag skulle gärna vilja se ursprungsbilderna..

http://rijo.1go.dk/rgif/

Visa signatur

Antec Sonata, TruePower 380w | Intel Pentium 4 Prescott, 3.0 GHz | Kingston 2x512 RAM | WinFast PX6600 TD 128 MB | Audigy 2 ZS | Seagate Barracuda SATA 120GB | NEC ND-3520A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mCOBRA
http://schalling.mine.nu/sample/rolftorp/logo.jpg

Riktigt dålig om jag får säga det själv. Jag skäms

Jag tycker nog du ska köra på den du har i dagsläget.

Än en gång visar Clas upp stilrent ;). Jag tycker den är mycket fin.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennax
Mitt bidrag:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload7/rolfstorps.gi...

LOL! Den var ju grym! Lite lustigt med stjärnorna, därav lol:et.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennax
http://rijo.1go.dk/rgif/

Den funkade inte tidigare..

Jag tycker båda förslagen är bra, mycket bättre än originalet.

Permalänk
Medlem

Hähä, tackar!

Visa signatur

Antec Sonata, TruePower 380w | Intel Pentium 4 Prescott, 3.0 GHz | Kingston 2x512 RAM | WinFast PX6600 TD 128 MB | Audigy 2 ZS | Seagate Barracuda SATA 120GB | NEC ND-3520A

Permalänk
Medlem

Tack för förslagen! bennax: Det där med stjärnorna gillar jag.

Vilket tror ni är bäst? Att använda vår logga i bannern och ta bort den från vänster meny eller att ha kvar den i vänster meny och inte i bannern (möjligtvis på ett liknande sätt som jag använder i nuläget)?

Jag vill att bannern ska kunna sträcka sig 100% av webläsaren för att resten av sidan gör det. Det är därför jag inte använder en border runt den, och sedan fortsätter jag med bakgrundsfärgen (ev en 1px bild som körs repeat-x på) där bannern tar slut.
Som sagt har jag slut på egna ideer men om någon har tips och råd tar jag gärna emot dom. Gillar även när folk ställer upp och visar förslag.
Är sjuk för tillfället så jag har ingen direkt lust att pilla med detta nu. Jag återkommer när jag är på bättre humör.

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Permalänk
Medlem

Hehe, tack! Jag kan ju ta bort bordern så du kan köra bannern över hela webbläsaren.
Har du Photoshop? Jag kan ju skicka psd:n till dig om du vill? Då kan du pilla hur som helst.

Visa signatur

Antec Sonata, TruePower 380w | Intel Pentium 4 Prescott, 3.0 GHz | Kingston 2x512 RAM | WinFast PX6600 TD 128 MB | Audigy 2 ZS | Seagate Barracuda SATA 120GB | NEC ND-3520A

Permalänk
Medlem

Låter bra. Jag har photoshop, så det är bara att skicka så får jag kika på den.

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Permalänk
Medlem

Visst! Jag skickar den när jag kommer hem från jobbet.

Visa signatur

Antec Sonata, TruePower 380w | Intel Pentium 4 Prescott, 3.0 GHz | Kingston 2x512 RAM | WinFast PX6600 TD 128 MB | Audigy 2 ZS | Seagate Barracuda SATA 120GB | NEC ND-3520A

Permalänk
Medlem

Ingen annan som har ideer och förslag på hur jag ska göra? Vill ha lite mer kött på benen innan jag börjar. Kan även berätta att jag håller på att tillfriskna nu

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Permalänk
Medlem

jag tycker du ska ha loggan i bannern

Visa signatur