Att ta en del av en mp3-fil och göra till ringsignal

Permalänk

Att ta en del av en mp3-fil och göra till ringsignal

Om man har en SonyEricsson V800, kan man då skicka en mp3-fil till den från datorn och göra den till en ringsignal tro?

Pappa har en sån nämligen, och om man kan göra det på den så tror jag att man kan skicka signalen med mms till min mobil.
(Självklart är det jag är ute efter antingen den lilla instrumentala biten i Elena Paparizou - O.K. eller den i My Number One)

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att det fungerar att ha MP3-filer som ringsignal med V800 (vodaphone brandad). Om den flashas om till Z800, går det nog.

Permalänk

Ajdå. Finns det alltså inget sätt överhuvudtaget att fixa detta? det måste väl finnas nåt program som kan göra om musik till inladdningsbara signaler? Jag menar, såna företag som fixar ringsignaler som man kan ladda ner måste ju komponera dem i nåt slags program, och det kanske inkluderar en sån funktion.

En bra ide är ju annars att använda en linein-kabel och använda ljudinspelningsfunktionen, men telefonen saknar ju en vanlig högtalaringång. Finns det adaptrar eller nåt sånt att köpa?

Permalänk
Medlem

Jag har ingen V800, men någon som har en kan säkert hjälpa dig. Testat Jamba?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Jag tror inte att det fungerar att ha MP3-filer som ringsignal med V800 (vodaphone brandad).

Det går om filen är DRM-skyddad. Går att fixa med t ex DRMPackager.

Permalänk

Får tacka för svaren, ska testa imorgon