Permalänk

När ska gmail sluta vara beta?

Gmail har ju funnits ett tag nu och verkar väl fungera bra. Så när ska det sluta vara beta?
Jag har alltid varit lite försiktig med att skicka invites hur som helst på grund av att det fortfarande är en beta nämligen.

Permalänk
Medlem

När betan är slut tas alla account bort och man behöver skapa nytt för $100/år.

Nejdå, jag har läst någonstans att när betan är slut. Tar man bara bort "Beta" ifrån Gmail logon, och dom slänger dit en "Register" knapp.

Visa signatur
Permalänk

Re: När ska gmail sluta vara beta?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Gmail har ju funnits ett tag nu och verkar väl fungera bra. Så när ska det sluta vara beta?
Jag har alltid varit lite försiktig med att skicka invites hur som helst på grund av att det fortfarande är en beta nämligen.

Du har missförstått något om Googles användning av termen beta, det betyder inte att en tjänst är oanvändbar eller instabil. Deras betor brukar sällan vara det. Det betyder bara att de inte orkat ta bort texten ur logan och att de inte vill ställas ansvariga om något dumt händer.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk

Okdå, anledningen till att jag är lite småorolig är nämligen att jag för nåt år sen eller nåt såg nån tråd här på swec om att nån förlorat alla sina meddelanden lagrade i gmail-inboxen.
Inte för att jag tror att risken är så stor att det händer men det vore ju synd om man skickade en invite till nån och detta hände denne.

Permalänk
Medlem

Hur registrerar man sig?

En dum fråga hur registrerar man sig för Gmail.
Hittar inte nånstans var man kan registrera sig för Gmail.

Permalänk
Medlem

agent: du måste få en inbjudan av någon som redan är medlem

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
agent: du måste få en inbjudan av någon som redan är medlem

Tackar.
Det va en fråga bara såg att det är Beta så det är inte så jätte viktigt ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Tackar.
Det va en fråga bara såg att det är Beta så det är inte så jätte viktigt ändå.

Denna sida samlar invites från gmail-användare:

http://isnoop.net/gmail/

edit: äh, isnoop var nere..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Tackar.
Det va en fråga bara såg att det är Beta så det är inte så jätte viktigt ändå.

Om du vill ha en invite så säg till så kan du få en av mig.

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är nog en beta av flera anledningar.

Dels tar det en sjujävla massa tid att sätta upp en såpass omfattande och komplex mailservice som Gmail är, och sen antar jag att dom drar vissa fördelar av invite-systemet.

Vidare får de ju en cap (även om den är generös) på hur många som signar upp varje dag, och varje användare som ansluts till Gmail känner minst en existerande användare. De kan analysera trafiken dem emellan, och få fram värdefull information.

Sist gissar jag att det är ett bekvämt sätt att slippa allt jävla gnäll. "It's a beta, whadda ya want from me?"

Permalänk
Medlem

ingen som har lust att skicka en invite till mig från gmail? Håller på att byta från hotmail och gmail låter ju som det absolut bästa alternativet så jag skulle bli mkt tacksam om ngn kunde PM'a en invite till mig.

EDIT: Har blivit invitad nu, tackar och bockar!

Visa signatur

[Antec SONATA]-[MSI K8N Neo Platinum ]-[AMD64 3200]-[4*512 Corsair Value PC3200]-[Geforce 6800LE 128MB]-[32GB raptor, 160GB, 400GB, 500GB, 200GB, 200GB]-[SeaSonic S12-380W]