Problem --> Installera BF2 [BILD]

Permalänk
Medlem

Problem --> Installera BF2 [BILD]

HJÄLP!
När jag ska installera BattleField 2 så får jag upp ett felmeddelande som ser ut såhär:

Under "Information" så står det:

Felkod: -5009 : 0x80040801
Felinformation:
>Ctor\IScriptWrapper.cpp (27)
>Ctor\ObjectWrapper.cpp (163)
>Ctor\ObjectWrapper.cpp (391)
>Kernel\Component.cpp (1161)
>Kernel\CABFile.cpp (384)
>SetupDLL\SetupDLL.cpp (1701)
pAPP:Battlefield 2(TM)
PVENDOR:DICE
PGUID:04858915-9F49-4B2A-AED4-DC49A7DE6A7B
$10.50.0.125
@Windows XP Service Pack 1 (2600) IE 6.0.2800.1106

Jag fick samma fel när jag installerade GTA: San Andreas, och löste detta genom att ta bort InstallShield filerna i datorn, sen köra igång installationen igen, och det funkade.
Jag testade att göra det nu också, men det funkar inte!

Jag har varit nere på Game där jag köpte spelet, och frågat dom, men de sa att de inte visste vad som var fel, och att jag inte fick byta skiva för det.

VAD SKA JAG GÖRA!?

Tacksam

för seriösa svar!

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Har du GF4 Ti 4600 så kan du glömma att spela det spelet för du får inte ens igång den.

Har du ett annat grafikkort så tycker jag du skall gå genom din dator och installera senaste drivrutiner för både moderkortet och grafikkortet. Sen skall du kolla på Windows Update så du har allt det senaste från dom. Direct X osv....

Permalänk
Medlem

testa annars att formatera sen uppdatera allt...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Avstängd

Googla 0x80040801

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem

Det är XP du använder va?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Det är XP du använder va?

BF2 stöder väl inget annat heller.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Har du GF4 Ti 4600 så kan du glömma att spela det spelet för du får inte ens igång den.

Har du ett annat grafikkort så tycker jag du skall gå genom din dator och installera senaste drivrutiner för både moderkortet och grafikkortet. Sen skall du kolla på Windows Update så du har allt det senaste från dom. Direct X osv....

Hur kan min kompis lana med mig i just detta nu? , han har ti4600, Men man måste dock ladda hem en grej , Och länken finns i klistrade tråden.

/R

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepsi15
BF2 stöder väl inget annat heller.

Jo det gör det.

OnT: Testa skivan i en annan dator, kör win update som någon sa, installera SP2, uppdatera det mesta du kommer på med andra ord, kommer inte på mer. Skulle inte något fungera är kanske en ominstallation av Windows nödvändig.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Jo det gör det.

Ok men jag har för mig att det inte stödde w2k iaf, eller det kanske bara var demot?

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

en format sedan blir det nog bra

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robin_robin
Hur kan min kompis lana med mig i just detta nu? , han har ti4600, Men man måste dock ladda hem en grej , Och länken finns i klistrade tråden.

/R

Det går men en fix men grafiken blir ju kom och hjälp mig. Så skall man spela och njuta av spelet så är det väl inget som rek. direkt.

Permalänk
Medlem

Funkar inget kan man ju alltid ringa support. Dom vet nog exact vad "Felkod: -5009 : 0x80040801" betyder.

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Sötast

Du kan ju prova uppdatera ditt OS innan du formaterar

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar.
Ledsen att jag inte gav er all information, men såhär är det:
Precis innan jag skapade den här tråden, så formaterade jag om/installerade om Windows XP Pro.
Jag kör inte med Ti4600 längre, utan med ett 6600TD.
Jag har senaste drivisarna till grafikkortet, AGP och Moderkortet.
Jag har senaste Direct X.
Jag har inte SP2, eftersom jag tycker att det sabbar hela datorn.

Eftersom jag tyckte att felet var precis som det som jag haft tidigare med GTA: SA så är jag fundersam över varför det inte funkar att göra likadant nu.
Men då hade jag iförsig uppdaterat till SP2. Detta var dock efter att problemet uppstod.

En annan sak som är nämnvärd är detta:
När jag kör BF2 demot så dör ljudet när man startar banan, eller efter ungefär 10sekunder in i spelet. Detta, och ett litet annat problem, var anledning till att jag formaterade om datorn.
Sen när man stänger av BF2 demot så är ljudet fortfarande dött, tills att man startar om datorn.

Men det kanske bara är Demot som det är en bugg i?
Kör med det integrerade ljudkortet i mitt moderkort (ASRock K7S8X, och jag vill inte ha en massa "ASRock suger", tack.)

Jag kan tyvärr inte testa skivan i en annan dator, eftersom jag bara har DVD i min nyaste dator, och jag är alldeles för lat för att flytta över den till en annan dator.

Men jag tror inte att det är skivan det är fel på.

Det jag tänker göra nu är iaf. att jag tänker uppgradera till SP2, sen testa, om det inte funkar, så tänker jag testa med att göra samma sak som jag gjorde med GTA: SA.

Om det inte funkar så har jag ingen aning! =P

Fortsätt gärna att skriva i tråden, jag återkommer ang. resultat senare idag! =D

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

annars gör en reinstall av windows, ej formatering det är säkert nån jävla fil som är korrupt som tydligen skapar installations problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
annars gör en reinstall av windows, ej formatering det är säkert nån jävla fil som är korrupt som tydligen skapar installations problem.

Isåfall så borde det ju vara fel på min Windows XP skiva?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Usch gillar inte SP2, de 3 senaste gångerna jag uppat de har datorn blivit helt keff.
Ne usch och blä för SP2!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sille
Usch gillar inte SP2, de 3 senaste gångerna jag uppat de har datorn blivit helt keff.
Ne usch och blä för SP2!

Precis!
Just därför jag inte har nån lust att uppgradera till det...
+ att j*vla tjat om brandväggar, virusskydd.. etc.

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd

Min dator krascha 3 dagar efter jag hade installerat SP2.

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ashim
Min dator krascha 3 dagar efter jag hade installerat SP2.

känns ju bra att veta.. =P
hehe, ironiskt nog så drog jag just ner installationsfilen och ska köra igång installationen nu!

Återkommer...

Visa signatur

---

Permalänk

"The error -5009: 0x80040801...
...points to a problem with the temporary files path.
Which service pack is installed? Did you try the installations with admin rights?
Please check if you have write privilege to the temp folder C:\Documents and Settings\%UserName%\Local Settings\Temp. Eventually rename the Temp folder and try again."

Gäller visserligen ett fel i Virtual CD, men det kan ju vara värt ett försök

Visa signatur

| Asus a8v-e deluxe | A64 3800+ | 4 * 512 pc3200 | Seagate Barracuda 7200.7 200Gb | ATI Radeon x800 pro VIVO |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oxenstierna
"The error -5009: 0x80040801...
...points to a problem with the temporary files path.
Which service pack is installed? Did you try the installations with admin rights?
Please check if you have write privilege to the temp folder C:\Documents and Settings\%UserName%\Local Settings\Temp. Eventually rename the Temp folder and try again."

Gäller visserligen ett fel i Virtual CD, men det kan ju vara värt ett försök

Såg den, men fattade inte. Finns ingen Local Settings i den mappen...

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Såg den, men fattade inte. Finns ingen Local Settings i den mappen...

Den heter Lokala inställningar på svenska och den är dold. Välj bara att visa dolda filer och mappar så är de klart

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulchi
Den heter Lokala inställningar på svenska och den är dold. Välj bara att visa dolda filer och mappar så är de klart

Att den hette Lokala Inställningar visste jag, men att den var dold visste jag inte.
Ska testa det där nu!
Ska man alltså ta bort temp filerna i den, eller vad?
Ska man byta namn/ta bort mappen "Temp"?

Nu så har jag testat hit och dit, men har fortfarande inte fått det att funka.
Jag har tagit bort alla filer i mappen.
Jag har testat samma sak som jag gjorde med GTA: SA, igen.
Jag har nu uppdaterat till SP2.
Och fortfarande inte fått det att funka.

Jag har också börjat fundera på att åka ner till stan, gå in på Game och slänga upp spelet på deras disk och kräva ett nytt, med en väldigt elak röst.

Tacksam för mer svar...

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd

Gorian : Spara cd-keyn

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ashim
Gorian : Spara cd-keyn

Va? Nej, inte skulle väl jag göra något sådant...

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Gorian: Ett hett tips till dig, köp ett billigt ljudkort. Det inbygda i K7S8X är välldigt dåligt, mitt krasslar och har lagt av ett par gånger. Men jag förstår inte vad det kan vara för fel på ditt spel? Jag har inte problem med varken hlea spelet eller demot på min dator. Men testa med SP2 osv.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

SP2 är nog ett krav om du vill spela BF2.

Permalänk
Medlem

Var nere på Game idag och bytte skivan, OCH NU FUNKAR DET! =D

Men ett litet problem, som är ett ganska stort problem, är:
Ljudet dör när man kommer in i spelet.

Kan någon vara snäll och förklara WHY IS THIS!??

Nej, men det är ju inge kul att spela utan ljud.
Har senaste drivisarna, och allt...
..men varför dör ljudet?

Någon patch jag bör ladda ner?

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Var nere på Game idag och bytte skivan, OCH NU FUNKAR DET! =D

Men ett litet problem, som är ett ganska stort problem, är:
Ljudet dör när man kommer in i spelet.

Kan någon vara snäll och förklara WHY IS THIS!??

Nej, men det är ju inge kul att spela utan ljud.
Har senaste drivisarna, och allt...
..men varför dör ljudet?

Någon patch jag bör ladda ner?

MVH //Gorian

Jag hade ett sådant ASRock i min gamla serverburk, och där överhettade sydbryggan i princip direkt när man startade något krävande.. Kan vara problemet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S