Permalänk
Medlem

Ute efter Laptop under 10k!

Jag kanske kommer med krav som är omöjliga att uppfylla, men man vet ju inte.

Jag ska köpa en lap hade jag tänkt. Märke är ointresant, bara att det är PC och inte Mac. Jag kommer att spela spel på den, WoW, CS, CS:S m.m. Du greppar, inga C64 roms alltså. Svårast av allt _UNDER 10 000 KR_

* CPU, jag vet faktiskt inte, hur är det med en _Intel® Celeron® M processor 350 (1.3GHz, 1MB L2 cache, 400MHz FSB)_ Har sett en Inspiron med den CPUn, någonting säger mej att den inte är så bra.

* Ram och Graffe, jag har funderat såhär: Antingen tar jag 1 Gig Ram, och delad grafik, eller 512 Mb Ram och 128 Mb grafik kort. Det hamnar på samma pris ungifär, oavsett vart jag kollar. Det lutar åt det senare alternativet.

* Touchpad är ett måste, inget IBM skit med nån knöl som man ska manuvrera sej på. NEJ TACK!

* Skärm, över 15" gjärna Widescreen, men med min budget kan jag nog glömma det.

* Trådlöst nätverk.

* Inga program eller Windows på. Kostar bara pengar då jag har allt hemma.

Har nog inga mer önskemål! Kan man ordna det där?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hur är ATI Radeon Mobillity 9700 Pro 128MB grafikkort på dom om jag skulle ha 512 mb ram.

Visa signatur
Permalänk

Acer Aspire 5021 WLMi , helt klart det bästa köpet om du ska spela och inte vill slänga ut för mycket pengar. Har ett Ati X700 128mb grafikort som är tveklöst bättre än Radeon 9700 Pro.

Dock har den Windows XP home men det följer med Alla Acer Aspire och såvitt jag vet inte höjjer priset något (går inte köpa utan). Tycker då det inte är någon nackdel.

EDIT: Din inbox är full så kan inte svara på PM.

Visa signatur

Powercolor Radeon 9700 Pro - Epox 8rda+ - Barton 2500+ @ 3200+ - 1024Mb DDR PC3200 - Antec 1030b -2st hd, 200Gb tot

Permalänk
Medlem

Som ovan nämnts blir det väl knappast bättre än såhär i den prisklassen?
http://www.acershop.se/produkter.jsp?category_id=61&subcatego...