Permalänk
Medlem

Kritik på min nya.

La upp en nyare version på min sida nu skulle vilja ha lite enkel kritik på vad jag ska förbättra på den förutom XHTML o CSS för det vet jag nog redan.

http://fisken-design.b3.nu

Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk

Ok.
Edit: Just det, du glömde länken

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Medlem

japp det är nog andra gången tror ja.

Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk
Hedersmedlem

Ser bra ut. Jag skulle ta bort underlinen på menyalternativen, och ge dem nån form av hover-effekt för att förtydliga.

Mer kritik senare, måste jobba nu

Permalänk
Medlem

Underlinjerna blir isåf för det e så inställt på webbläsaren e inge vidare på attt koda men om man vill se den bättre om man har fire fox skulle jag ta bort underlinjer på hyperlänkar.

Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk

Vet inte varför men sidan är grymt "seg-scrollad" i IE

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seth vicious
Vet inte varför men sidan är grymt "seg-scrollad" i IE

likadant för mig.. väldigt mysko.

Permalänk
Medlem

Tycker den e seg överhuvudtaget i IE fattar ej varför..

Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk
Avstängd

Riktigt seg i IE, om du minimerar och förstorar igen så märker du.

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem

Måste försöka kolla på det..

Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk
Medlem

Sidscroll för mig ! BORT!

Permalänk
Medlem

Själva layouten ser helt ok ut, bra jobbat.

Kodmässig har jag en del klagomål
Du skriver på sidan att det troligen blir xhtml och css av den senare, vilket jag tycker är en bra idé, för så som koden ser ut nu kan jag förstå att den är seg för en del besökare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FiskeN9
Underlinjerna blir isåf för det e så inställt på webbläsaren e inge vidare på attt koda men om man vill se den bättre om man har fire fox skulle jag ta bort underlinjer på hyperlänkar.

Koden för dina länkar ser ut såhär nu:

<td align="center"> <font face="Arial" size="2" color="#000000"> <a href="guider.htm"> <span style="text-decoration: none"> <font color="#000000"> Guider </font> </span> </a> </font> </td>

Om man bortser från att attributen "center" och taggen "font" är deprecated så visar webbläsaren var DU säger åt den att visa. Koden du har skrivit där tar inte bort underline. Kör istället in CSS-kod för länkarna på en gång så du har det gjort, även om du inte ska börja med CSS på ett tag.

<html> <head> <title>din titel</title> <style type="text/css"> a:link { color: #000000; text-decoration: none; } a:visited { color: #000000; text-decoration: none; } a:hover { color: #000000; text-decoration: none; } a:active { color: #000000; text-decoration: none; } </style> </head> <body> </body> </html>

Du har säkert blivit tipsad om detta förrut, men att börja så tidigt som möjligt med CSS är ett hett tips då det (nu skriver jag från min synpunkt och mina erfarenheter) blir enklare att skapa sidor, lättare att få en bra översikt över din kod och det kortar ner tiden det tar att koda en sida väldigt mycket.

http://www.w3schools.com/css/default.asp
http://www.w3schools.com/xhtml/default.asp

Lycka till, sidan var väldigt snygg, rensar du upp koden så blir det 2 tummar upp

EDIT: Tittade lite mer på koden nu, vad är detta? :

<tr> <td height="120" background="images/header2.jpg"><script language="JavaScript"> </script> </td> </tr>

<script language="JavaScript"></script> ?

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

Öhh vet faktiskt inte ag försökte mosa in ett random banner script sen tog jag bort det kan ha blivit kvar nåt skit tack ska plugga CSS. Men Dreamweaver har väl bättre CSS stöd en FP.?

Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FiskeN9
Men Dreamweaver har väl bättre CSS stöd en FP.?

Ingen aning, kör med antingen Notepad eller SciTE (texteditor med färgkodning) när jag kodar.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

Som de anda säger, så är sidan brutalt segscrollad i IE, och man får en horisontell scrollbar oavsett bredden på fönstret.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har lite problem håller på o pluggar CSS med HTML sidan .se lr nåt sånt här är mina 2 koder..

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">
</head>

<body>
FiskeN-Design V2.1

</body>
</html>

det var HTML koden..
Nu CSS

BODY {
background-color: #000000;
margin-left:5px;
margin-top:5px;
color: #FFFFFF
font-family: Verdana;
}

Enlilgt HTML sidans guide ska min HTML sidan bli svart med vit text som är 5pixlar från vänster högst upp och i fonten verdan och vit text det blir i times new roman oh sitte inte 5px ifrån och den syns inte eftersom den är svart jag lr dom som gjort nåt fel..??

EDIT: Kom på det själv dom på sidan hade glömt ; att avsluta färgkoden och jag provade det och nu gick det.

Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FiskeN9
Öhh vet faktiskt inte ag försökte mosa in ett random banner script sen tog jag bort det kan ha blivit kvar nåt skit tack ska plugga CSS. Men Dreamweaver har väl bättre CSS stöd en FP.?

DW har bra CSS stöd men deras WYSIWYG stöd för att jobba med div'ar är inte så bra. Om du skall använda DW kör i kod läge eller splitt så du ser en förhandsbild av vad du kodar.

Permalänk
Medlem

aa använde det förut när jag gjorde en enkel Table..

Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk
Medlem

jag tyckte sidan var fin. Enkelt som det ska va.
Inte var att klaga men fisken "design" , vet inte riktigt varför den heter så:P

sen blir nog forumet inte så populärt men fin sida övrigt!: D

Permalänk
Medlem

Någon riktig fågel var det väll inte....snarare en fisk...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FiskeN9
Har lite problem håller på o pluggar CSS med HTML sidan .se lr nåt sånt här är mina 2 koder..

Nu CSS

BODY {
background-color: #000000;
margin-left:5px;
margin-top:5px;
color: #FFFFFF
font-family: Verdana;
}

EDIT: Kom på det själv dom på sidan hade glömt ; att avsluta färgkoden och jag provade det och nu gick det.

med font-family bör du helst ange flera fonter, och sist av dem bör du ange en generisk font ifall de andra inte finns hos besökaren. Vill minnas att CSS koden fortfarande validerar med bara 1 font, men du kommer få en varning, och det är ju inte så roligt

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk

Designen var helt ok men det skulle inte störa om du ändrar navbaren lite..
Kör i FF bara så att ni vet

Visa signatur

Det finns tre typer av människor de som kan räkna och de som inte kan räkna.