Hjälp om vilka "in-ear" hörlurar jag ska köpa.

Permalänk
Medlem

Hjälp om vilka "in-ear" hörlurar jag ska köpa.

Jag ska beställa ifrån siba.se
Så jag har dessa att välja på:

Sony MDRNE1/L - Blå
Koss The plug
Sony MDR-ED21LP

Vore tacksam för hjälp och tips till varför jag ska ha just dom

Permalänk
Medlem

Shure E2c på inet för 678 kr skulle jag köpa. För de låter kanon.

Permalänk
Medlem

suck, jo jag vet att det finns bra mycket bättre hörlurar. Men det är även dyrare Sen är det bara siba.se som gäller så.. Det är dessa 3 jag har att välja på!

hurry! :P.

EDIT: Spelaren jag använder är MP-130

Permalänk
Medlem

Stay away from the plug....

Hade ett par Sony MDR-EX71 förut, var grymt nöjd med dem till membranet som skyddar elementen blev igenkleggat med vax... men gör man rent dem regenbundet är de klockrena. Har haft fyra olika Sonyöronsnäckor och vart toppnöjd med allihop...

EDIT: såg först nu att EX71 inte fanns hos SIBA, skumt...

Permalänk
Medlem

jao, tyvärr så :/. Har bara dessa tre att välja på.. Men det står nog mellan koss och MDR-ED21LP .. Men MDR-ED21LP vet jag ingenting om.

Permalänk
Medlem

varför just från siba?

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk

jag vet ett par som har haft plug, ingen har varit nöjd. dom sitter tydligen väldigt kasst. ex71 är fina grejjer, leta efter liknande lurar.

Permalänk
Medlem

då skulle jag välja sony. skippa the plug

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norpx
då skulle jag välja sony. skippa the plug

Nej, ta the plug. Om du självklart inte är en n00b som inte vet hur man ska använda om.. XD

Visa signatur

a roma solo la lazio

Permalänk
Medlem

Creative EP-630 är otroligt prisvärda för 250-300:-. Faktiskt har de ljudkvalitet som inte ligger långt efter mina Shure E2C och ljusår bättre än The Plug.

Permalänk
Avstängd

saminos, jag har koss the plug och vet hur man använder dom. Får dom att sitta precis som dom ska, men ljudet blir fan inte bättre för det. Köp iaf INTE koss the plug!

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mobboffer
saminos, jag har koss the plug och vet hur man använder dom. Får dom att sitta precis som dom ska, men ljudet blir fan inte bättre för det. Köp iaf INTE koss the plug!

Konstigt, när dom sitter så som dom ska på mig (vilket jag kan hålla med om att det är svårt att få dom så) så är det ett underbart ljud med skön bas...

Visa signatur

a roma solo la lazio

Permalänk
Avstängd

saminos, jo men det är nog du som har superöron om du får ett par pisslurar att låta bra. det är ett almänt faktum att koss the plug låter skit

Visa signatur

óynk

Permalänk

Varför inte ett par Shure e5c då?

Nämen om du är fattig/snål så tycker jag att du ska ha ett par Shure e2c, underbara saker för det priset. Sitter själv med ett par såna just nu. Så där ligger min röst.

Permalänk
Medlem

Kör inte med The Plug. Jag användet ett par just nu, för mina EX71 la av, men så fort jag har möjlighet så kommer jag langa pluggarna åt helvete.

NE1 ska ha samma element som EX71, så de borde vara schyssta.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

Shure e2c är jävligt bra. Kostar lite mer men det är det värt.
Löpte ett par och jag är supernöjd.

Permalänk
Medlem

va kostar ett par Shure e2c?

Visa signatur

SQ-50L <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weeex
va kostar ett par Shure e2c?

678 kr på inet enligt det andra inlägget i tråden.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk

Kan inte heller rekommendera Koss The Plug, tycker att dom är bekväma och så, MEN, enligt mitt eget tycke så försvinner väldigt mycket bas. Verkar som 'kuddarna' tar upp vibreringarna.

Har själv funderat på Shure E2C, men som sagt, dom är inte direkt billiga.

Men andra får tycka som dom vill.

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Victor C.
Kan inte heller rekommendera Koss The Plug, tycker att dom är bekväma och så, MEN, enligt mitt eget tycke så försvinner väldigt mycket bas. Verkar som 'kuddarna' tar upp vibreringarna.

Ehh, jaha? Det ar första gången jag läst att pluggarna har för lite bas.

Du sätter dom inte rätt i örat förmodligen, då försvinner i proncip all bas.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Ehh, jaha? Det ar första gången jag läst att pluggarna har för lite bas.

Du sätter dom inte rätt i örat förmodligen, då försvinner i proncip all bas.

Hur ska dom sitta då?
Riktade in mot hörselgången, så har jag dom dessvärre så.

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Medlem

är man snål o fattig om man inte vill betala nästan 700 för ett par hörlurar? =P om man säger att man vill veta vilket köp som är bäst att köpa av tre billigare lurar från siba. då vill man nog ha svar på det o inte att man är fattig om man inte köper ett par hörlurar för 700:- som man kanske skiter blankt i... tur att så många kan läsa och förstå idag så man inte behöver bli irriterad på hur världen är.

Visa signatur

nej tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gabrioth
Stay away from the plug....

Hade ett par Sony MDR-EX71 förut, var grymt nöjd med dem till membranet som skyddar elementen blev igenkleggat med vax... men gör man rent dem regenbundet är de klockrena. Har haft fyra olika Sonyöronsnäckor och vart toppnöjd med allihop...

EDIT: såg först nu att EX71 inte fanns hos SIBA, skumt...

Det där lät äckligt.
Ett tips är att göra rent öronen emellanåt.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Re: Hjälp om vilka &quot;in-ear&quot; hörlurar jag ska köpa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av daizoe
Jag ska beställa ifrån siba.se
Så jag har dessa att välja på:

Om det är frakten du vill slippa eller något så är det fraktfritt på www.dustinhome.se om du köper ett par för över 300:-. Där har de lite fler modeller till bra pris. Där köpte jag mina E2c som jag är grymt nöjd med, var värd vart enda öre

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar