Permalänk
Medlem

Runeheim behöver lite kritik.

Så där ja, då var min lilla hemsida klar tror jag. Behöver lite kritik och buggtestning.
http://runeheim.starthotel.dk/

Fråga till Safari användare: Hittas det några buggar eller verkar allt fungera som det ska?

Fråga till IE användare: Tycker ni att jag missbrukar <!--[if IE]> för er?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Jag skulle gora som foljande...

Om du nodvandigtvis maste anvanda .png bilder pa sidan sa visa inte varningen (eller atminstone inte lika stor) for Internet Explorer langst upp pa sidan...

Alternativt dumpa .png bilderna och anvand .jpeg eller .gif istallet utan varningar nagonstans...

Personligen undviker jag sidor som gor att om jag anvander fel webblasare sa far jag annat innehall eller inget alls. En besokare ska inte kanna sig dum alternativt asidosatt bara for att man anvander en annan webblasare an vad skaparen tankt...

PS. Jag anvander Firefox...

EDIT: Ska val tillaggas att sidan faktiskt ar riktigt frasch...

Permalänk
Medlem

Riktigt fin fräsch sida. Finns inte mycket att klaga på.
Texten är stor, fin och lättläslig. Sköna färger för ögonen.

Ska titta mer på den senare.

I like.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem

Har en sak att anmärka på.
När man går mellan vissa sidor tex från "HOME" till "ABOUT" eller från "ARCHIVE" till "05: Wheeee!!!!" så flyttas hela sidan i sidled. Fixa det..
Annars så såg den bra ut tyckte jag..
btw. Jag använder Opera 8

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amphion
Har en sak att anmärka på.
När man går mellan vissa sidor tex från "HOME" till "ABOUT" eller från "ARCHIVE" till "05: Wheeee!!!!" så flyttas hela sidan i sidled. Fixa det..
Annars så såg den bra ut tyckte jag..
btw. Jag använder Opera 8

Är det inte så att webbläsaren visar scrollisten på höger sida då?
Så är det i FF.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren.

@evil_elman: PNG is the future. Så njä, jag kommer nog inte att överge PNG för äldre sämre format. Men jag ska förmodligen ta bort den där diven för ie6 användare, för dom som använder äldre ie så ska den dock vara kvar eftersom den inte är anpassad för ie5-5.5.

@Amphion: Det är scrollen som gör det. Inget som går att göra något åt. Opera och Firefox struntar i att visa nån scroll när det inte behövs.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker sidan är riktigt stilren!

Om du vill se hur den klarar sig i safari borde det väll annars räcka med att testa den i konqueror eftersom de använder samma motor?

Permalänk
Medlem

Väldigt stilren vacker sida, bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Screenshot från safari.
Läs mer om färgproblemet här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elk
Screenshot från safari.
Läs mer om färgproblemet här

Tack för det. Ser också att gamman är lite knas där också, så den där grejen där får jag ta och läsa igenom. I Opera och Firefox till Windows XP så verkar det fungera oavsett skärmtyp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Är det inte så att webbläsaren visar scrollisten på höger sida då?
Så är det i FF.

Oops.. Ursäkta. Glömde helt bort det.. I så fall har jag ingenting att anmärka på sidan.. Snyggt jobbat!