Permalänk
Medlem

Stulen Canal Digitalbox?

Låt oss säga att min digitalbox för Canal Digitals kabeltvnät skulle bli stulen, bara boxen, inte programkortet, vad skulle hända då?

Skickar dom en ny box eller hur tror ni dom går tillväga?

När man tecknar upp sig på Canal Digital, äger man boxen då?

Permalänk

Du lär få en ny efter du gjort polis anmälan osv.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Hahahaha... Fråga supporten vet jag!

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Haha det blev inget på blocket?

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Avstängd

LOL!!!

säger karln som stulit skiten lr ska göra försäkringsbedrägeri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smocken
LOL!!!

säger karln som stulit skiten lr ska göra försäkringsbedrägeri

???

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov
Haha det blev inget på blocket?

/kale

Hehe näe, Tror att med CD´s sinnesjuka koncept så får man nog aldrig tag i en begagnad box.

Jag misstänker att får man boxen stulen så ber dom väl en att teckna ännu ett abbonemang (fast man har kortet kvar)

Bor man tex i lägenhet med 3 tv apparater så säger CD att man ska punga ut med ca 900:- /månaden(3 abbonemang), detta trots att det enda du ville var att kunna flytta kortet emellan
boxar i olika rum.

Permalänk
Medlem

Det finns boxar som gör att man kan sända ut tv singnaler trådlöst, det kanske hade varit en ide. För då kan du nog dela ut till alla 3 tvaparater.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov
Det finns boxar som gör att man kan sända ut tv singnaler trådlöst, det kanske hade varit en ide. För då kan du nog dela ut till alla 3 tvaparater.

/kale

Är det såna där Clas Ohlsson boxar du menar?
Blir det bra kvalite av sådana då? Vad är det för utgångar?

Jag ska bara ha bild på 1 TV och 1 projektor.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov
Här har vi grejer för dig

http://prylportalen.mkf.se/ArticlePages/200508/15/20050815123...

/kale

Tack för tipset, men det där är bara för Sattelit/parabol genom Canal Digital tror jag.
Sen tycker jag att det fortfarande är ocker att ta 80:- för ett multiabbonemang när man redan betalar överpris i månaden för befintliga abbonemanget, det är ju inte multiabbonemang jag vill ha utan bara en extra box att sätta mitt befintliga kort i, för att slippa flytta min nuvarande box mellan TV och projektor.

Permalänk
Medlem

Här tror jag du har något

http://testcentret.idg.se/produkt.asp?pID=4164

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smocken
LOL!!!

säger karln som stulit skiten lr ska göra försäkringsbedrägeri

Tror nog du ska akta dig med att anklaga folk så där hejvilt.
Borde vara på sin plats för dig att få en varning. Vad tänker du med egentligen?

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Excalibur
Tror nog du ska akta dig med att anklaga folk så där hejvilt.
Borde vara på sin plats för dig att få en varning. Vad tänker du med egentligen?

Precis

Man måste ju fråga så man vet ifall det skulle hända då CD´s boxar för Kabeltv är rariteter.
Läste förresten det finstilta på kontraktet, och skulle man bli av med boxen kan man efter polisrapport osv få köpa ut en ny box för 3500:- , hehe detta pris för en av dom enklaste boxar man kan ha..inte ens digital ljudutgång