Permalänk
Avstängd

Klockning av sig själv ?

asså detta är inge bullshit,,

jag kollade cpu-z just nu,, nu står de "2593MHZ",, fast det ska vara 2400,, har kollat innan och det har stått 2.4 ghz,, har inte ändrat ett shit,, fast processorn står på 31 grader iosf och det är bra:D,,

men vafan autoklockar datorn sig ?,,

den står iofs på "auto" men kan man inte ändra % val av klockning eller nåt dylikt,, men är det farligt för datorn ??
vCore är orignal me,, men kan höja sig till 1.4

216*12 = 2592.2 Mhz

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/mest_lol.jpg

Asus A8N-E
venice,, 3800+
GW7800GTX

Visa signatur

//4600+ @ 2750Mhz//MSI 7900GTX//Corshair XMS 2gig//480G hårddisk// Super duper Ljudkort//

www.AlbinNdoja.2u.se

Permalänk
Medlem

De e kanske din farmor som kommit hem o lagt till lite vattenkylning o sen klockat den!!!

Permalänk

du kanske har på autoöverclockning i bios? finns ju några sådana alternativ. typ från5-20% överklockning automatiskt

Permalänk
Avstängd

yes det stämmer,, det är "auto" men hm kan inte det vara farligt ?,, och PCI.E låser la inte sig då ?

Visa signatur

//4600+ @ 2750Mhz//MSI 7900GTX//Corshair XMS 2gig//480G hårddisk// Super duper Ljudkort//

www.AlbinNdoja.2u.se

Permalänk
Avstängd

Hahahaha det var bra sagt hahahaha... saved my day

Permalänk
Avstängd

ne men jag kan inte så mycket om klockning vf, ,,

den står på "auto" i bios,, sen kan man sätta den på standard och massa annat shit,, men den står på auto,, men är det inte farligt för datorn eller den klockar bara så mycket datorn pallar med,, så om minnena inte pallar mer EX: så klockar den intemer med andra ord ?.,,

och hur är det med PCI.E ??

Visa signatur

//4600+ @ 2750Mhz//MSI 7900GTX//Corshair XMS 2gig//480G hårddisk// Super duper Ljudkort//

www.AlbinNdoja.2u.se

Permalänk

asså auto är ingen överklockning finns ngt som heter nått annat kommer inte ihåg exakt, då kan man välja hur många % den ska överklocka

Permalänk
Avstängd

nu har du fel,, den står på auto och har klockat upp min dator,, SEN finns det % val också att göra som du skrev innan!

jag har kollat i Bios,, allt e original,, baradeta tt den står på auto,, och när den står på auto kan man inte välja % eller nåt annat,,

Visa signatur

//4600+ @ 2750Mhz//MSI 7900GTX//Corshair XMS 2gig//480G hårddisk// Super duper Ljudkort//

www.AlbinNdoja.2u.se

Permalänk

jag har samma moderkort som du. och det finns en "auto" som du beskriver, men svar nej. den ska inte kunna gå sönder någon stans. fast jag är lite osäker på "pci.e" porten, om den klockas eller inte. men det borde den ju göra om allt står på auto eller ?.
men om du är osäker så kan du ändra till "standard" där du inte klockar överhuvudtaget.
du får ha de lycka till!

Visa signatur

pengar är ett mått på akumulerat arbete..

Permalänk
Avstängd

ok tack så mycket,,,

Visa signatur

//4600+ @ 2750Mhz//MSI 7900GTX//Corshair XMS 2gig//480G hårddisk// Super duper Ljudkort//

www.AlbinNdoja.2u.se

Permalänk
Medlem

Jag väljer manuell överklockning före auto. Hellre ingen överklockning än auto

Visa signatur

Asrock P4V88+, Intel P4 Prescott 3.0 GHz, Kingston ValueRAM 512MBx2, Asus V9999/TD 6800 128MB AGP, Samsung 160GB 8MB cache, Integrated Via AC'97 5.1 chipset.

Permalänk

mjo, men det är inte direct nån fara då han kanske har klockat med 12 %

Visa signatur

pengar är ett mått på akumulerat arbete..

Permalänk
Medlem

hmm, på mitt DFI kort så allt på auto från början och då ar det bara orginal klock och ingen auto-överklockning alls.
Men det kanske inte är samma.

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com