Permalänk
Medlem

Vilken kylare är bäst?
Zalmans VF700 är ju säkert bra, men den har bara kylar-flänsar på minnena och det lär ju inte ska kyla så bra (ingen luftkylning)?

NV5 är ju bra, för den har en kopparplatta som ligger över både minnena och GPUn. Sedan blåser den ut varmluften direkt utifrån datorn.

Så logiskt tycker jag att NV5 borde vara bättre, om man tänker på både kylningen för minnena och GPUn, den är också billigare...

Kommentera och delge dina åsikter, tack!

Permalänk

Och då kollar jag ju på nvidias egna temperatur-mätare.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycket att MSI kortet låter som f*n?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. M
Bara jag som tycket att MSI kortet låter som f*n?

Ändrat fläktvarven? (Spaken)

Permalänk

hur mycket går priset upp till efter klockan 00.00?

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk

2.995:-

Visa signatur

/R
"I plan to live forever, or die trying"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aresseitch
2.995:-

Uhh, såg det nu. Tur att jag inte väntade då

Permalänk

prisraset kommer när som helst så priset kommer att sjunka i alla butiker...

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide

Permalänk
Medlem

Tja allihop!
Undra om någon av er här har voltmoddat MSI kortet och flashat det till Ultra. Hur blev era resultat och stabilitet i så fall. Var hittade ni den biosen(har letat på MSI hemsida utan resultat)och framför allt i och med att man är en super noob när det gäller flashning klockning o.s.v så undrar jag vilken metod som är bäst och enklast. Har själv klockat kortet med nvidias egna+ River till 423/1170(temp 48/58) och fått hyfsade poäng. Men känner på mig att det går att kräma ut mer. Detta gäller då kortet fr komplett ( NX6800GT-TD256). Något som jag märkte också var att man kunde klocka mer än det jag har men fick till följd sämre resultat i 3D Mark både 03 o 05 fick inga artifakter under testerna utan bara mycket sämre resultat. Det kanske är tid att voltmodda det i så fall.??
Tacksam för svar
//Yoda

Visa signatur

Antec Nine Hundred] [Quad Q6600 2.4GHz @ 3.1 Ghz] [XFX nForce 680i SLI, nForce-680i ] [Thermaltake Toughpower 850W Modular ] [Corsair TWIN2X 6400C4 4096MB E.P.P] [XFX 8800GTX 600M 768MB XT @ 648/2020 MhzThermalright HR-03 Plus] [Logitech G15 Ver.2/Logitech G9] [Samsung 20" BW206 @ 1680/1050] [Vista Ultimate 32-bit]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. M
Bara jag som tycket att MSI kortet låter som f*n?

Nä, ja tycker också det susar på rätt rejält! Spaken är på lägsta... Fåla ta å skaffa annan kylare typ Zalman VF700-CU eller Arctic Cooling VGA Silencer5 Nvidia 6800, nån som har erfarenhet av dessa? Arctic Cooling fläkten drar ju ut luften ut lådan också men frågan e hur tyst den är?

Sen så har nånting sepat med datorn sen jag satte i kortet, antagligen har det med drivrutiner å göra. Men när man glor på film så är färgerna helmysko, asså typ inverted eller oversaturated på samma gång! Har nyaste drivers till GFXet, kanske ska testa med dom till skärmen med. Codecs är det inte iaf, har redan testat.

Annars: Mycket bra kort! Synd bara att mitt moderkort e såpass gammalt och antagligen drar ner GFXets prestanda något. :\

Visa signatur

Bättre en gren i granen än en gran i grenen.
Bättre en bollkalle i kanalen än en kall balle i analen.

Permalänk

Fick mitt 6800 Ultra idag, dock XFX o den kylaren låter som fan.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Fick man med något OC-program till MSI 6800GT kortet? På vilken skiva isåfall?

Visa signatur

Asrock939Dual, AMD64 X2 4400+, MSI 6800GT 256MB, 4x Corsair-VS 512MB 400MHZ, 1x 250GB SATA2, 1x 120GB IDE, 1x 200GB IDE, Hiper 580W

Permalänk
Medlem

Fick mitt MSI GeForce 6800GT igår från Komplett.
Men tyvärr så stötte jag på problem direkt när jag installerat kortet. På skrivbordet så flimrade det rätt mycket och i spelen var det ännu värre. Testade BF2 och Call of duty.
På skrivbordet dök det även upp ett felmeddelande där det stod att det var fel på något minne.
Jag testade att Flasha Biosen till moderkortet (Asus P4P800) och då blev det lite bättre. Det mesta blinkandet på skrivbordet försvann. Spelen blev bättre men långt ifrån bra. Det blinkade intensivt och blev långa streck i grafiken. Sedan testade jag att flasha grafikkortet, men det blev ingen skillnad. Jag testade självklart även lite olika drivrutiner från MSI och NVidia under tiden.
Låter det inte som ett minnesfel i Grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Låter tyvvär som du får göra en RMA

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snask_Ragnar
Nä, ja tycker också det susar på rätt rejält! Spaken är på lägsta... Fåla ta å skaffa annan kylare typ Zalman VF700-CU eller Arctic Cooling VGA Silencer5 Nvidia 6800, nån som har erfarenhet av dessa? Arctic Cooling fläkten drar ju ut luften ut lådan också men frågan e hur tyst den är?

Sen så har nånting sepat med datorn sen jag satte i kortet, antagligen har det med drivrutiner å göra. Men när man glor på film så är färgerna helmysko, asså typ inverted eller oversaturated på samma gång! Har nyaste drivers till GFXet, kanske ska testa med dom till skärmen med. Codecs är det inte iaf, har redan testat.
:\

Zalman satte jag på direkt, låter ingenting och sänkte min temp med ca 5 grader.

För att få ordning på färgerna så gå in på egenskaper för grafikkortet -> färgkorrigering klicka på fliken "Tillämpa färgändringar på" Och välj Skrivbord på den översta och Alla kanaler på den understa. Funkar det inte så testa välj Alla istället för skrivbord.

det funkade fint för mig iallafall.