Bilder/video på revulotion handkontrollen

Permalänk
Avstängd

Påminner mig om Konga

Rätt ballt om man kan sikta med kontrollen i fps, annars föredrar jag vanlig kontroll.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem

I LOVE IT! Men jag kommer inte köpa ett DS.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Varför inte försöka? Det är som att säga du har alltid varit fet så varför försöka gå ner i vikt nu.

Nja, det var en rätt dålig liknelse.
Snarare att säga att du har ju alltid varit en bra programmerare och klockmakare varför försöka slå sig in på Mr. Universe-tävlingen?

Att utveckla helt ny teknik är dyrt och det kommer att märkas i priset på kontrollerna sen.
Skulle inte förvåna mig alls ifall man inte får någon kontroll med när man köper konsollen bara för att de ska kunna hålla nere priset på basenheten.

Sony gjorde sin eyetoy vid sidan av, det kvittade om den floppade eller inte.
Nintendo verkar ha hängt allt på att den här kontrollen ska vara så speciell och bra.
När folk blir besvikna så biter de tillbaka. Laggar kontrollen så riskerar Nintendo att bita hårt i det sura äpplet.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Underbart
Om kontrollen funkar lika bra i praktiken som den gör i videon kommer det bli ett givet köp.
Annars så blir det nog en ps3 istället

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MuFFinZ
Underbart
Om kontrollen funkar lika bra i praktiken som den gör i videon kommer det bli ett givet köp.
Annars så blir det nog en ps3 istället

Tror inte den fungerar lika bra som i videon, just nu. Det är ju trots allt ett bra tag tills konsollen lanseras.
För ifall de lyckats få gyro och 3d-positionering så billigt, enkelt och strömsnålt och samtidigt med en reaktionstid på bara nån ms. Ja då är de förbannat duktiga.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Lika bra som i videon?
Sitta och fäkta med en kontroll?
Man vill sitta tillbaka lutad stilla och bara njuta av spelen inte jonglera runt med den.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Filmen går inte ladda ner ju.
Någon som kan fixa spegel?

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mlonnqvist
Sedan förstår jag inte varför Nintendo helt plötsligt slagit in på teknikspåret, dvs att de försöker vara först med ny teknik. Nintendo har aldrig varit marknadsledande kring ny teknik, så varför försöka nu?

Hört talas om d-pad, den analoga spaken på N64, rumble pack, avtryckare under kontrollen, Nintendo Wavebird (första trådlösa kontrollen), knappar på kanten av kontrollen eller Nintendo DS? Ganska marknadsledande om du frågar mig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Lika bra som i videon?
Sitta och fäkta med en kontroll?
Man vill sitta tillbaka lutad stilla och bara njuta av spelen inte jonglera runt med den.

Jag tror Nintendo vill väcka intresse för spel även i folkgrupper där man kanske skulle vilja vara mer aktiv själv när man spelar. Se exempel på EyeToy, Dansspel, och diverse arkadspel där man kanske är mer en del av spelet än att man flyttar fingret från knapp A till B. De flesta nyheter lockar olika grupper av personer. Läste något om att använda GCs gamla handkontroll också. Det finns ju portar gömda för olika grejer. Se bilden.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Nja, det var en rätt dålig liknelse.
Snarare att säga att du har ju alltid varit en bra programmerare och klockmakare varför försöka slå sig in på Mr. Universe-tävlingen?

Att utveckla helt ny teknik är dyrt och det kommer att märkas i priset på kontrollerna sen.
Skulle inte förvåna mig alls ifall man inte får någon kontroll med när man köper konsollen bara för att de ska kunna hålla nere priset på basenheten.

Sony gjorde sin eyetoy vid sidan av, det kvittade om den floppade eller inte.
Nintendo verkar ha hängt allt på att den här kontrollen ska vara så speciell och bra.
När folk blir besvikna så biter de tillbaka. Laggar kontrollen så riskerar Nintendo att bita hårt i det sura äpplet.

Jag vet att det var rätt dålig liknelse Orkade inte fundera ut en en annan.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Håller med cd-rw där. Nintendo tycker jag är det företaget som kommer med det nya och innovativa. Allt annat är egentligen sådant som man sett förut ungefär. Även om den ser lite knepig ut så tycker jag att det är riktigt kul att Nintendo kommer med nåt så fräckt. Sony och M$ verkar gå mest på grafik och fysik och sånt. Får se hur det blir.

Permalänk

Cool kontroll. Rätt väntat att några anti-nintendo skulle klaga på "men duuh, jag orkar inte!". Tänk lite, inte behöver man vifta med den! Det går utmärkt att låta den vila i knät.¨

Däremot bör förslitningsskador på handlederna bli vanligare... ^^

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cd-rw
Hört talas om d-pad

Wow, annan form på joysticken...

Citat:

den analoga spaken på N64

Nintendo var inte först med analog joystick

Citat:

rumble pack

Ok, någonting de var först med, men, jag tycker inte direkt att force feedback är så imponerande. Själv slår jag alltid av det eftersom jag tycker att det sabbar spelupplevelsen.

Citat:

avtryckare under kontrollen

Wohoo! Ytterligare en knapp på kontrollen. Stoppa pressarna.

Citat:

Nintendo Wavebird (första trådlösa kontrollen)

Möjligt att de var först. Ser inte riktigt det imponerande med att ta bort sladden; det förändrar liksom inte spelupplevelsen.

Citat:

knappar på kanten av kontrollen

Wohoo! Ytterligare knappar på kontrollen. Stoppa pressarna.

Citat:

eller Nintendo DS?

Nintendo DS är intressant med sin pekskärm, men pekskärmen är å andra sidan det enda revolutionerande med maskinen och gör inte Nintendo till teknikledare helt plötsligt.

Citat:

Ganska marknadsledande om du frågar mig...

Om man är fanboy och desperat hoppas att Nintendo ska återta sin gamla marknadsposition, möjligen. Om man är neutral (eller påläst) inser man dock att det är andra företag som gått i bräschen för teknikutvecklingen inom spelbranschen.

Nintendos styrka har alltid varit att de kunnat göra bra spel, men det är ganska sällan som de varit först med någonting eller kommit med revolutionerande idéer.

Visa signatur

Mattias Lönnqvist
www.spelforum.nu / www.dvdforum.nu
Recensent och EA-fanboy

Permalänk
Medlem

var 2 klockrena alternativ för mig "Nä, men va fan??" och "Ser riktigt bra ut" så jag fick klicka i "Kanske funkar!" efersom man inte kan ta flera val...

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Röstade på "Nää, men vad fan??"

Ja, antingen blir det en såkallad "revolution" eller så kommer nintendo gå i graven med denna konsollen.

Men de ska kart ha ett starkt plus för sitt nytänkande:up:
det är bra att dom vågar satsa, för risken är ju stor att de förlorar många konsumenter p.g.a detta.

EDIT: Är det inte lite väl få knappar? Jag som tycker PS2:an nästan har för få knappar.

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem
Citat:

Wow, annan form på joysticken...

Nintendo var inte först med analog joystick

Ok, någonting de var först med, men, jag tycker inte direkt att force feedback är så imponerande. Själv slår jag alltid av det eftersom jag tycker att det sabbar spelupplevelsen.

Möjligt att de var först. Ser inte riktigt det imponerande med att ta bort sladden; det förändrar liksom inte spelupplevelsen.

Wohoo! Ytterligare knappar på kontrollen. Stoppa pressarna.

Nintendo DS är intressant med sin pekskärm, men pekskärmen är å andra sidan det enda revolutionerande med maskinen och gör inte Nintendo till teknikledare helt plötsligt.

Om man är fanboy och desperat hoppas att Nintendo ska återta sin gamla marknadsposition, möjligen. Om man är neutral (eller påläst) inser man dock att det är andra företag som gått i bräschen för teknikutvecklingen inom spelbranschen.

Nintendos styrka har alltid varit att de kunnat göra bra spel, men det är ganska sällan som de varit först med någonting eller kommit med revolutionerande idéer.

har du hört talats om konstruktiv kritik?
Du verkar ju ha många andra saker som de andra tillverkarna har varit först med?
Vill bara påpeka vem som var först med kontrollen som nu sony har använt till både ps1 och ps2... ganska lik.. ja just den, gamla nintendo snes.
Tycker nintendo har varit först med många saker, dansmattor, portabla spelenheter m.m.
sedan att de nu har halkat efter är väl itne så konstigt, de andra har ju kopierat rakt av ;P
Jag är ingen fanboy, men jag tycker nintendo ska ha cred, för de är oftast först med det som senare tas över av de andra.

Citat:

ja, för vem tycker inte att det är skönt med knappar på t.ex. l1,r1 osv, näe tacka vet jag a och b, start samt select.... kom tillbaka när du har något vettigt att säga!

Permalänk
Citat:

har du hört talats om konstruktiv kritik?
Du verkar ju ha många andra saker som de andra tillverkarna har varit först med?
Vill bara påpeka vem som var först med kontrollen som nu sony har använt till både ps1 och ps2... ganska lik.. ja just den, gamla nintendo snes.
Tycker nintendo har varit först med många saker, dansmattor, portabla spelenheter m.m.
sedan att de nu har halkat efter är väl itne så konstigt, de andra har ju kopierat rakt av ;P
Jag är ingen fanboy, men jag tycker nintendo ska ha cred, för de är oftast först med det som senare tas över av de andra.

Hmm, låt oss se vad Nintendo var först med:

Tv-spel? Nope. NES var inte först

Tv-spel där man kunde byta spel via cartridge? Nope, NES var inte först

16-bitars-maskiner? Nope, SNES var inte först

32-bitars-maskiner? Nope, Nintendo hade ingen 32-bitars maskin

vilket-j*vl*-bitantal-som-helst-maskiner? Nope, varken N64 eller Gamecube var först inom sitt segment.

Handhållna spel? Nope, Game & Watch var inte först om någon nu trodde det

Handhållen konsol (där man kunde byta spel) ? Nope, Gameboy var inte först.

CD-rom som media istället för cartidge? Nope.

D-pad ? Ja, den var faktisk Nintendo först med (så vitt jag vet) men det är ju ingen teknisk landvinning. Det visar däremot på att Nintendo är bra på att designa befintlig teknik, eftersom det i grund och botten är en vanlig joystick där man bytt ut styrspaken.

Det är inget fel i att gilla Nintendo, eller att uppskatta att de kan designa bra spel, men på hårdvarufronten är de huvudsakligen kopiatörer snarare än innovatörer.

Om man tror att Nintendo legat i bräschen för hårdvaruutvecklingen så är man antingen okunnig eller en fanboy. Nu kan du inte skylla på brist på kunskap längre.

Visa signatur

Mattias Lönnqvist
www.spelforum.nu / www.dvdforum.nu
Recensent och EA-fanboy

Permalänk

Shit! Jag tror inte folk inser hur grymt detta kommer bli. Har aldrig i mitt 20:åriga liv ägt en enda konsoll, detta lär bli den första.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Shit! Jag tror inte folk inser hur grymt detta kommer bli. Har aldrig i mitt 20:åriga liv ägt en enda konsoll, detta lär bli den första.

Jag inser hur grymt det kommer bli! ;D

Kommer ha ett konstant pirr i magen ända tills den släpps

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk

Skulle vara rätt nice att binda fast kontrollen på foten och lira ett fighting spel och sparka motståndaren Finns ju en hel del skoj man kan ha med den bara man har lite fantasi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Skulle vara rätt nice att binda fast kontrollen på foten och lira ett fighting spel och sparka motståndaren Finns ju en hel del skoj man kan ha med den bara man har lite fantasi

Fyra kontroller, Två armar, Två ben. Stora möjligheter i fightingspel, om man är vältränad vill säga

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk

Jag förstår inte riktigt hur man lättare ska kunna manövra flera saker samtidigt med enbart en hand istället för två. I vissa spel så är det nästan som en skulle behöva ta till fötterna, för att kunna göra allt samtidigt.
Men annars Gyron är fränt, och i vissa speltyper så duger en hand bra. Får se hur kontrollen är i fps spel, men det är svårt att säga innan man vet hur gyron fungerar.

Jag blev iaf väldigt nyfiken av att testa den handkontrollen.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

XXX-Spel någon?

Hehe...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Hmm, låt oss se vad Nintendo var först med:

Tv-spel? Nope. NES var inte först

Tv-spel där man kunde byta spel via cartridge? Nope, NES var inte först

16-bitars-maskiner? Nope, SNES var inte först

32-bitars-maskiner? Nope, Nintendo hade ingen 32-bitars maskin

vilket-j*vl*-bitantal-som-helst-maskiner? Nope, varken N64 eller Gamecube var först inom sitt segment.

Handhållna spel? Nope, Game & Watch var inte först om någon nu trodde det

Handhållen konsol (där man kunde byta spel) ? Nope, Gameboy var inte först.

CD-rom som media istället för cartidge? Nope.

D-pad ? Ja, den var faktisk Nintendo först med (så vitt jag vet) men det är ju ingen teknisk landvinning. Det visar däremot på att Nintendo är bra på att designa befintlig teknik, eftersom det i grund och botten är en vanlig joystick där man bytt ut styrspaken.

Det är inget fel i att gilla Nintendo, eller att uppskatta att de kan designa bra spel, men på hårdvarufronten är de huvudsakligen kopiatörer snarare än innovatörer.

Om man tror att Nintendo legat i bräschen för hårdvaruutvecklingen så är man antingen okunnig eller en fanboy. Nu kan du inte skylla på brist på kunskap längre.

Var vill du komma? Innovationer bygger alltid på andra saker, med din argumentation så går det ju knappt att säga att någon aktör kommer på nya saker. Allt har ju redan gjorts innan av någon liten hobbysnickrare i Svedala.

Nintendo har tagit ett stort steg genom att introducera den här kontrollen.

Permalänk
Medlem
Citat:

En ny kontroll kommer inte ändra det faktum att Revolution antagligen blir den konsoll som säljer sämst; möjligen kan den bli stark som extrakonsoll (för de som köper fler än en sorts konsoll) men det vinner man inga marknadsandelar på.

Sedan förstår jag inte varför Nintendo helt plötsligt slagit in på teknikspåret, dvs att de försöker vara först med ny teknik. Nintendo har aldrig varit marknadsledande kring ny teknik, så varför försöka nu?

Jag tror nog att rätt många efter ett tag kommer nappa rätt skapligt ändå.
GC sålde inte heller så himmla bra i början men på senare tid har den ju gått riktigt bra.
Annat man kan säga är nog också att iallafall jag tror många kommer bli attraherade
av maskinen just för att den är så annorlunda. Plus möjligheten att lira klassiker.
Den e ju den klart mest nytänkande prylen på flera år och jag skulle inte
kunna tänka mig att MS eller Sony ens skulle komma i närheten om nytänkandet
så hoppade upp och bet dem i näsan. Om den här kontrollen funkar bra så kommer
iallafall jag bli riktigt glad, den öppnar en massa nya sätt att spela. OK, visst kanske
de inte är revolutionerande men ändå annorlunda än "obekväm för liten dubbelspak"

Sen skulle jag gärna vilja veta var PS eller Xbox skulle vart idag om det inte
vore för nintendo. Troligen i huvudet på någon kille med för lite pengar för att
bygga en. Speciellt för Sony då PS1 grundades på övergivna planer på nintendos
32-bitsmaskin. Nintendo och Sega är nästintill grundarna för hela konsollmarknaden
som den är idag så att säga att Nintendo aldrig varit ledande inom teknik är rätt
fel, även om det är sant att de inte vart det på senare år. Sen skall man ju också
påpeka att GC faktiskt är en starkare maskin än PS2 även om många inte märker det
iochmed spelutbudet.

http://img.photobucket.com/albums/v507/mousedown/revo.swf
O.B.S - Elak länk och egentligen orelaterad, var bara tvungen att lägga upp den

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag tror nog att rätt många efter ett tag kommer nappa rätt skapligt ändå.
GC sålde inte heller så himmla bra i början men på senare tid har den ju gått riktigt bra.
Annat man kan säga är nog också att iallafall jag tror många kommer bli attraherade
av maskinen just för att den är så annorlunda. Plus möjligheten att lira klassiker.
Den e ju den klart mest nytänkande prylen på flera år och jag skulle inte
kunna tänka mig att MS eller Sony ens skulle komma i närheten om nytänkandet
så hoppade upp och bet dem i näsan. Om den här kontrollen funkar bra så kommer
iallafall jag bli riktigt glad, den öppnar en massa nya sätt att spela. OK, visst kanske
de inte är revolutionerande men ändå annorlunda än "obekväm för liten dubbelspak"

Sen skulle jag gärna vilja veta var PS eller Xbox skulle vart idag om det inte
vore för nintendo. Troligen i huvudet på någon kille med för lite pengar för att
bygga en. Speciellt för Sony då PS1 grundades på övergivna planer på nintendos
32-bitsmaskin. Nintendo och Sega är nästintill grundarna för hela konsollmarknaden
som den är idag så att säga att Nintendo aldrig varit ledande inom teknik är rätt
fel, även om det är sant att de inte vart det på senare år. Sen skall man ju också
påpeka att GC faktiskt är en starkare maskin än PS2 även om många inte märker det
iochmed spelutbudet.

http://img.photobucket.com/albums/v507/mousedown/revo.swf

Jag har sett att många skriver att GC är snabbare än PS2, kan du möjligtvis hänvisa mig till några tester som visar detta?

Permalänk

Mysigt belga...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XyliX
Jag har sett att många skriver att GC är snabbare än PS2, kan du möjligtvis hänvisa mig till några tester som visar detta?

http://www.viewz.com/shoppingguide/consoleguide6.shtml

Titta vad min vän google hittade åt mig
Inte det mest pålitliga stället men jag vet att jag sett samma
sak på betydligt mer "säkra" ställen och kände inte för att sitta
och leta någon längre stund.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bosse ost
http://img84.imageshack.us/img84/7349/ckelkines2bp.jpg

Mysigt belga...

var bara tvungen

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Jag förstår inte riktigt hur man lättare ska kunna manövra flera saker samtidigt med enbart en hand istället för två. I vissa spel så är det nästan som en skulle behöva ta till fötterna, för att kunna göra allt samtidigt.
Men annars Gyron är fränt, och i vissa speltyper så duger en hand bra. Får se hur kontrollen är i fps spel, men det är svårt att säga innan man vet hur gyron fungerar.

Jag blev iaf väldigt nyfiken av att testa den handkontrollen.

Men det fanns väl en liten extrakontroll med en spak som man kunde hålla i vänster hand? Borde vara rätt skysst i FPS spel, att kunna gå mha av den och ha huvudkontrollen istället för mus,

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

röstade "nä. men vaffan" men på ett positivt sätt. Nintendo wtfpwnar

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90