Tips på nödvändiga program till ny dator

Permalänk
Medlem

Tips på nödvändiga program till ny dator

Ja nu är det så att min nya dator kommer på måndag eller tisdag...
En 3700+ 7800GT 2gig corsair ram osv. big typhoon kylare
Alla ni där ute som har skaffat ny dator vet känslan av att lära känna sin dator och det tar tid att bygga upp allting man hade sen förut. Men jag undrar nu vad ni skulle ladda ner för program för både tweakning av system och bara hjälpsamma saker. Saker att tänka på.
Tack för all hjälp! Låt ideerna flöda, inget är fel!
P.S. ska klockas!

Visa signatur

|| Chieftec Mesh - M/fönster || AMD Venice 3700+ - Big Typhoon TT || 7800GT Org. Kylare || Corsair TWINX2048 || Seagate Barracuda 250Gb || Asus A8n-E || Ska klockas rejält så fort jag får chansen :)

Permalänk
Medlem

Windows?
winscp
putty
total commander
mplayer
winamp
mozilla firefox
mozilla thunderbird
notepad2
mirc
f-secure internet secuity
cpu-z

det mesta är freeware / shareware. googla det du

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

memtest

Visa signatur

|| Chieftec Mesh - M/fönster || AMD Venice 3700+ - Big Typhoon TT || 7800GT Org. Kylare || Corsair TWINX2048 || Seagate Barracuda 250Gb || Asus A8n-E || Ska klockas rejält så fort jag får chansen :)

Permalänk

gentoo om du ska tweaka

Visa signatur

Ubuntu 5.10/slackware 10.2 på: Amd64 4000+, Zalman CNPS9500LED, Kingston 2gb RAM, point of view geforce 7800GT,Gigabyte Ga-K8NXP-SLI, Maxtor ata 200gb, Samsung spinpoint 250gb s-ata2, Samsung 193p+ svart.

Permalänk

bitcomet om du ska tanka

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

filezilla
opera
miranda im
winamp

viktigaste

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

www.nliteos.com - Väldigt härligt att fixa till installationen med

Permalänk

nlite för ett fräschare windows
opera för http, torrents och irc

Permalänk
Medlem

memtest, sisofsandra, occt, prime95, 3dmark01-03-05, everest, cpu-z. amd64 tweaker, mbm eller smartguardian om man har dfi mobo. Nått mer?

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

Beror ju lite på vad man ska ha datorn till men i alla fall några förslag (ej i prioritetsordning):

GIMP: gratis bildbehandling
FoxitReader: gratis pdf läsare, snabbare och "bättre" än adobe reader
AVG free: gratis antivirusprogram
Miranda: gratis IM
Opera/firefox: gratis webläsare
Itunes/quicktime: för att titta på quicktime filmer, rippa musik cd, köpa musik, titta på trailers...
IZArc: gratis upp/ner packningsprogram
MikTex: latex kompilator + dvi visare
VLC: gratis filmspelare, eller om du vill ha en riktigt bra (tycker jag i alla fall) så skaffa powerdvd (som inte är gratis) men som är det bästa dvd-uppspelningsprogrammet jag har testat.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

foobar2000 tycker jag är bäst till musik.

Permalänk
Medlem

hmm, 7-zip är ett trevligt zipprogram

Permalänk
Avstängd

d*+*

Visa signatur

[Amd Athlon64 3200+ 939] [Msi k8n neo2-fx] [Corsair Value 1024DDR(400mhz)] [ Msi 6800GT 256mb 442/1167 ]
[Thermaltake Purepower Butterfly 480W] [Cooler Master Stacker] [Creative Inspire 5.1]