World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Märkte att fulldef warrior är fan inte roligt i solo...

2hand är bäst i pvp, dual weild är bäst i pve (solo, grinding osv).

2hand = kör vanliga MS-builden, 31 i arms, 20 i fury.

Dual wield = 31 i fury, 20 i arms.

Palla köra någon halvspecc, gå fullt ut Så antingen fullt tank specc, fullt "pvpspecc" (2hand) eller furyspecc (dual weild). Bara att välja.

Builden du hade där kan du ju kasta, som sagt, kör def specc om du ska tanka

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
var kan man få items lätt som dissechantas till greater eternal essence / large brilliant shard

DM runs och dissenchanta allt som droppas, +50 level items.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Någon här som lirar på stormreaver? Det är det jag ska göra min nya priest:)

LVL 25 mage ... name Kalia du kan väl messa mej när du är runt min lvl så kan vi AOE grinda eller nåe

Edit: ALLIANCE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Märkte att fulldef warrior är fan inte roligt i solo...

Så jag vill veta

Fury eller Arms?
2hand eller 2x vapen

jag har 34points att slösa i fury eller arms

i Def har jag

Anticipation rank 5/5

Toughness rank 5/5

Defiance rank 5/5

Improved Taunt rank 2/2

bygg vidare på
http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/warriors/talents....

tack för hjälpen

En warrior i mitt guild kör 31arms, 5fury, 15defense. Han toppar ofta dmg med sin Bonereaver's Edge En annan kör däremot nästan full fury och två vapen och hans dps är helt mad

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tejpis
En warrior i mitt guild kör 31arms, 5fury, 15defense. Han toppar ofta dmg med sin Bonereaver's Edge En annan kör däremot nästan full fury och två vapen och hans dps är helt mad

Är allt på Fury med två vapen ovanligt? Det låter ju okomplicerat, men är det så smart att helt strunta i Arms?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Märkte att fulldef warrior är fan inte roligt i solo...

Så jag vill veta

Fury eller Arms?
2hand eller 2x vapen

jag har 34points att slösa i fury eller arms

i Def har jag

Anticipation rank 5/5

Toughness rank 5/5

Defiance rank 5/5

Improved Taunt rank 2/2

bygg vidare på
http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/warriors/talents....

tack för hjälpen

Improved taunt är helt värdelös. En warrior ska utan problem kunna hålla aggro med bara shield block+revenge och sunder armour.
Så enligt mitt tycke, om du nu ska köra lite talents i prot, skippa imp taunt och fixa mortal strike istället

Permalänk
Medlem

Kan ni inte berätta hur ni tar Garr, hur många adds ni banishar å dödar normalt ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX
Kan ni inte berätta hur ni tar Garr, hur många adds ni banishar å dödar normalt ?

Vi brukar banisha 3 st ungefär, sedan döda alla andra adds , sedan Garr.
Dom 3 man banishat måste man döda när Garr gått ner, en efter en

Använd MT Target så alla vet vem dom skall slå på ,så går det lätt.

Och glöm inte springa ifrån addsen vid 5 % för dom sprängs

Visa signatur

AMD64 3200+ MSI K8T NEO-FIS2R 2x512 Corsair XMS3200C2 POWERCOLOR X800XT 200GB SEAGATE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
var kan man få items lätt som dissechantas till greater eternal essence / large brilliant shard

large brilliant shard får du av blåa items, brukade farma bossarna i Maraudon med två guildmates, vi fick två små shards och två large brill. tog 30min att smyga igenom hela instancen och bara ta bossarna. Greater eternal essence kan jag inte hjälpa dig med, men jag tror den kommer ifrån gröna 31-40 prylar, vapen eller om det är armor.

Rekomenderar addonen enchantrix samt Fizzwidget disenchant predictor

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirre
LVL 25 mage ... name Kalia du kan väl messa mej när du är runt min lvl så kan vi AOE grinda eller nåe

Edit: ALLIANCE

Sure will do Kommer ta lite tid för mig att komma till 25-30, om du har en main spela lite med den så hinner jag efter

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
large brilliant shard får du av blåa items, brukade farma bossarna i Maraudon med två guildmates, vi fick två små shards och två large brill. tog 30min att smyga igenom hela instancen och bara ta bossarna. Greater eternal essence kan jag inte hjälpa dig med, men jag tror den kommer ifrån gröna 31-40 prylar, vapen eller om det är armor.

Rekomenderar addonen enchantrix samt Fizzwidget disenchant predictor

tackar vi ska nog göra några mara runs och se

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX
Kan ni inte berätta hur ni tar Garr, hur många adds ni banishar å dödar normalt ?

Hur går det med din präst på haumarush, roligt och spela? Är bara 37 med min dorf prälle på SH men det går frammåt När kommer det några bilder då

Do you melt faces in pvp?

Visa signatur

..

Permalänk

finns det någon plugin som gör så att när man blir attackerad så kastar man en spell automatiskt? Har för mig en snubbe i AB hade det.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX
Kan ni inte berätta hur ni tar Garr, hur många adds ni banishar å dödar normalt ?

banish 3 eller fler beror på hur många locks vi har, tanka och döda resten, döda garr, döda de banishade addsen.

Citat:

finns det någon plugin som gör så att när man blir attackerad så kastar man en spell automatiskt? Har för mig en snubbe i AB hade det.

det måste ju vara ett fusk, man skulle ju bara kunna ställa sig på nått ställe med lätta mobs och gå därifrån ett par timmar och komma tillbaka efter man fått ett par lvls.

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snippar

det måste ju vara ett fusk, man skulle ju bara kunna ställa sig på nått ställe med lätta mobs och gå därifrån ett par timmar och komma tillbaka efter man fått ett par lvls.

jo tycker jag med, men asså han kastade shadow word of pain på mig HELLA tiden när jag ambushade honom, han måste varit riktigt snabb för att hitta klicka på mig och ge mig det medans han fightade med en annan horde.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
jo tycker jag med, men asså han kastade shadow word of pain på mig HELLA tiden när jag ambushade honom, han måste varit riktigt snabb för att hitta klicka på mig och ge mig det medans han fightade med en annan horde.

Tab - Shift+1(tex.)?

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fettokisse
Tab - Shift+1(tex.)?

lycka till att göra det på under en sekund.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
lycka till att göra det på under en sekund.

Är du helt säker på att det var under en sekund då?
Skulle tro att han hade ruskiga reflexer bara.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

När du attackerar han blir du targetad automatiskt, om han inte har någon annan target vill säga.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fettokisse
Tab - Shift+1(tex.)?

Eller bara 1.

Visa signatur

Acer 3820TG | Samsung 840pro 250Gb | Dell U2311H
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fettokisse

Är du helt säker på att det var under en sekund då?
Skulle tro att han hade ruskiga reflexer bara.

ja rätt säker.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
När du attackerar han blir du targetad automatiskt, om han inte har någon annan target vill säga.

jo men grejen var att han höll på med en annan snubbe när jag kom smygande bakifrån

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snippar

det måste ju vara ett fusk, man skulle ju bara kunna ställa sig på nått ställe med lätta mobs och gå därifrån ett par timmar och komma tillbaka efter man fått ett par lvls.

Finns ju en addon som heter "defend yourself" (tror jag det var) den gör så att man börjar attackera automatiskt då någon attackerar dig. Så en warrior som ställts sig i ett område med mobs, och döda dem då de anföll han. Kanske borde reportat han?

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Äntligen kom tråden in på det jag ville. Ska nämligen specca full Fury idag när jag får mitt vapen då jag anser att dom 10 Warriorsen vi har i guilden klarar detta bra utan mina protection poäng.

Arms Talents (18 points)

# Deflection - 5/5 points
Increases your Parry chance by 5%.

# Improved Rend - 3/3 points
Increases the bleed damage done by your Rend ability by 35%.

# Tactical Mastery - 5/5 points
You retain up to 25 of your rage points when you change stances.

# Deep Wounds - 3/3 points
Your critical strikes cause the opponent to bleed, dealing 60% of your melee weapon's average damage over 12 seconds.

# Impale - 2/2 points
Increases the critical strike damage bonus of your abilities in Battle, Defensive, and Berserker stance by 20%.

Fury Talents (33 points)

# Cruelty - 5/5 points
Increases your chance to get a critical strike with melee weapons by 5%.

# Unbridled Wrath - 5/5 points
Gives you a 40% chance to generate an additional Rage point when you deal melee damage with a weapon.

# Piercing Howl - 1/1 point
Causes all enemies near the warrior to be dazed for 6 seconds.

# Blood Craze - 3/3 points
Regenerates 3% of your total health over 6 seconds after being the victim of a critical strike.

# Improved Battle Shout - 5/5 points
Increases the Attack Power bonus of your Battle Shout by 25%.

# Enrage - 5/5 points
Gives you a 40% melee damage bonus for 12 seconds up to a maximum of 12 swings after being the victim of a critical strike.

# Dual Wield Specialization - 2/5 points
Increases the damage done by your offhand weapon by 10%.

# Death Wish - 1/1 point
When activated, increases your physical damage by 20% and makes you immune to fear effects, but lowers your armor and all resistances by 20%. Lasts 30 seconds.

# Flurry - 5/5 points
Increases your attack speed by 30% for your next 3 swings after dealing a critical strike.

# Bloodthirst - 1/1 point
Instantly attack the target, causing damage equal to 30% of your attack power. In addition, the next 5 successful melee attacks will restore 10 health. This effect lasts 8 seconds.

Level 48: 13 health
Level 54: 17 health
Level 60: 20 health

Protection Talents (0 points)

# None

--------------------------------------

Ser Improved Battle Shout som ett måste om jag vill köra Bloodthirst eller?

Några tankar. Är Impale bonusen så stor att den är värd att satsa på eller ska man gå på imp charge, imp intercept + något mer?

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk

Bloodthirst är pinsamt dålig.

Permalänk
Medlem

Biohazard, du som har en 60 UD mage på Stormscale? Isf vill jag bara säga att du är den största lowlvl-gankern på hela servern. Du har det värsta ryktet om dig på alliance sidan. Varenda gång man kommer till gadgezan för att köpa lite noggenfogger inför onyxia kills så är du där och gankar lowlvls. Vill bara säga att du är riktigt usel också, har alltid med dig 2-3st 45+ snubbar bakom dig som backar upp så fort man går på dig, men så fort man kommer 1on1 mot dig märker du att du förlorar och springer iväg. Herregud vad folk hatar dig! Men om det inte är du, ta inte åt dig

Skönt att lätta på hjärtat =D

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fRg!!!
Biohazard, du som har en 60 UD mage på Stormscale? Isf vill jag bara säga att du är den största lowlvl-gankern på hela servern. Du har det värsta ryktet om dig på alliance sidan. Varenda gång man kommer till gadgezan för att köpa lite noggenfogger inför onyxia kills så är du där och gankar lowlvls. Vill bara säga att du är riktigt usel också, har alltid med dig 2-3st 45+ snubbar bakom dig som backar upp så fort man går på dig, men så fort man kommer 1on1 mot dig märker du att du förlorar och springer iväg. Herregud vad folk hatar dig! Men om det inte är du, ta inte åt dig

Skönt att lätta på hjärtat =D

ne tyvärr så är det inte jag. Har en troll rogue på shattered hand

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fRg!!!
Biohazard, du som har en 60 UD mage på Stormscale? Isf vill jag bara säga att du är den största lowlvl-gankern på hela servern. Du har det värsta ryktet om dig på alliance sidan. Varenda gång man kommer till gadgezan för att köpa lite noggenfogger inför onyxia kills så är du där och gankar lowlvls. Vill bara säga att du är riktigt usel också, har alltid med dig 2-3st 45+ snubbar bakom dig som backar upp så fort man går på dig, men så fort man kommer 1on1 mot dig märker du att du förlorar och springer iväg. Herregud vad folk hatar dig! Men om det inte är du, ta inte åt dig

Skönt att lätta på hjärtat =D

Han har nog alla på Stormscale hört talas om.

http://stormscale.org/forum/viewtopic.php?t=1313

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Finns ju en addon som heter "defend yourself" (tror jag det var) den gör så att man börjar attackera automatiskt då någon attackerar dig. Så en warrior som ställts sig i ett område med mobs, och döda dem då de anföll han. Kanske borde reportat han?

hade inte spelat någonroll eftersom blizzard inte hade gjort något åt det.

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk

Balzamon är också en käns person på Stormscale för detta...

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk

vardå fan att jag inte kommer in på Twlight´s..

BTW, ni som kör Alliance där, adda Andox <-- me

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005