Permalänk
Medlem

Förklara för mig.

Kan någon förklara punkterna 3 och 4 för mig?

Updating BIOS Procedures

1. Create a bootable system floppy disk.
2. Download an updated ASRock BIOS file (WinZip format with .zip file extension) from the web site, unzip the BIOS file and save both ASRFLASH.EXE utility and BIOS file to the disk you created in step 1.
3. Boot from the disk you created in step 2.
4. At the "A:\" prompt, type ASRFLASH, hit space bar once, and type BIOS file name then press <Enter>. For example: A:\ASRFLASH K7S41GX2.00 <Enter> then you will see a message "Please wait for BIOS loading ROM".
5. After 30 seconds, you will see the message "Flash ROM Update Completed - Pass", then you have finished upgrading the BIOS.
6. After finishing upgrading the BIOS, please remove the floppy disk. Restart your system and press <F2> to enter the BIOS setup utility during boot up.
7. In Exit menu, please select "Load Default Settings" and press <Enter> to continue.
8. Select "Exit Saving Changes" and press <Enter> to exit the BIOS setup utility.
9. Now, system is booting up with new BIOS.

Visa signatur

[AsRock 939Dual-SATA2 | Athlon64 3000+ | 1024 ddram | Leadtek Geforce 6880le 1,3V 12/1,5 @ 400/900 | 160Gb

Permalänk
Medlem

1. skapa en bootbar diskett.
2. Dra ner skiten från hemsidan, unzippa, kopiera till disketten.
3. Stoppa in disketten i diskettstationen, starta om datorn, gå in i bios, eller bootmeny, välj att den skall boota från A:/ <- diskettstation.
4. När den laddat klart och du står i dos, skriv A:/ASRFLASH samt filnamnet på den filen du lagt på disketten, t.ex. A:\ASRFLASH (K7S41GX2.00)
(är alltså den version du tankat ner från internet och lagt på din diskett)

Permalänk
Medlem

Ska jag skriva "A:/ASRFLASH 939DM21.20" om filerna ser ut så här:

Visa signatur

[AsRock 939Dual-SATA2 | Athlon64 3000+ | 1024 ddram | Leadtek Geforce 6880le 1,3V 12/1,5 @ 400/900 | 160Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HeRnO
Ska jag skriva "A:/ASRFLASH 939DM21.20" om filerna ser ut så här:

http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/blaaaaaasssdd.JPG

Precis! Men du kan ju alltid byta namn på biosfilen så du slipper skriva ner ett. Döp om den till file eller nåt. Då skriver du bara ASRFLASH FILE (ENTER). Glöm inte att ställa om i bios så att du bootar från floppyn!

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Inte så mycket mer att säga här va?

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!

Visa signatur

[AsRock 939Dual-SATA2 | Athlon64 3000+ | 1024 ddram | Leadtek Geforce 6880le 1,3V 12/1,5 @ 400/900 | 160Gb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danko
1. skapa en bootbar diskett.
2. Dra ner skiten från hemsidan, unzippa, kopiera till disketten.
3. Stoppa in disketten i diskettstationen, starta om datorn, gå in i bios, eller bootmeny, välj att den skall boota från A:/ <- diskettstation.
4. När den laddat klart och du står i dos, skriv A:/ASRFLASH samt filnamnet på den filen du lagt på disketten, t.ex. A:\ASRFLASH (K7S41GX2.00)
(är alltså den version du tankat ner från internet och lagt på din diskett)

så disketten ska inte vara i förens .3?

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Medlem

1. skapa en bootbar diskett.

Alltså, vad du gör är ju att formatera en diskett med alternativet msdos startdiskett. Sedan för du över prylarna du skall använda vid flashningen och bootar från disketten.