Permalänk
Medlem

Testa din Dator!

jepp, jag har hittat en sida där ni kan testa era datorer ifall dem klarar av de nyare spelen...

www.srtest.com

För er som inte förstår engelska...

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Haha sitter på pappas dator och den får pass på de flesta spel när det gäller processor och minne. Men den får fail på grafikkortet: Pixel Shader Ver.: Required - 1.0 , You have - 0.0
Radeon 7000...

Permalänk
Medlem

ska man ha för monsterdator för quake 4? shiet

CPU
Minimum: Pentium 4 or Athlon XP
You Have: 2 processors running - Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.20GHz

FAIL: Sorry, your CPU does not meet this minimum requirement. It may be time to purchase a more powerful computer to make your life easier. Click the 'We Recommend' button to discover how you can.

Video Card
Minimum: 100% DirectX 9.0c compatible 64 MB 3D Hardware Accelerated video card (NVIDIA GeForce3+ / ATI Radeon 9700+)
You Have: NVIDIA GeForce 6800 Series GPU (GeForce 6800 GT)

FAIL: Sorry, your video card does not meet this minimum requirement. Upgrade to a more powerful video card will make all your applications look better. Click the 'We Recommend' button to see some great options.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
ska man ha för monsterdator för quake 4? shiet

CPU
Minimum: Pentium 4 or Athlon XP
You Have: 2 processors running - Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.20GHz

FAIL: Sorry, your CPU does not meet this minimum requirement. It may be time to purchase a more powerful computer to make your life easier. Click the 'We Recommend' button to discover how you can.

Video Card
Minimum: 100% DirectX 9.0c compatible 64 MB 3D Hardware Accelerated video card (NVIDIA GeForce3+ / ATI Radeon 9700+)
You Have: NVIDIA GeForce 6800 Series GPU (GeForce 6800 GT)

FAIL: Sorry, your video card does not meet this minimum requirement. Upgrade to a more powerful video card will make all your applications look better. Click the 'We Recommend' button to see some great options.

Hmm konstigt när jag körde Q4 blev det så här på processor
Minimum: Pentium 4 or Athlon XP
You Have: 2 processors running - Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00GHz PASS
Och min processor är långsammare än din

Permalänk
Medlem

Haha, vad värdelöst. Testade på F.E.A.R, datorn klarar alla på recommended men failar på minimum req. Dator i sign.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
/../ Click the 'We Recommend' button to see some great options.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
Haha, vad värdelöst. Testade på F.E.A.R, datorn klarar alla på recommended men failar på minimum req. Dator i sign.

Är det bara jag som tror att någon använder denna för att få folk att tro att de måste köpa nya saker och därmed får reklamintäkter eller möjligtvis sälja sina egna saker via "we recommend"?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Quake 4
System Requirements Lab Analysis

Congratulations, your system will Rock this product! Wish we had a system that hot you lucky dog.

Hehe

Visa signatur

..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
Är det bara jag som tror att någon använder denna för att få folk att tro att de måste köpa nya saker och därmed får reklamintäkter eller möjligtvis sälja sina egna saker via "we recommend"?

Kändes faktiskt lite som det.

Permalänk
Medlem

Video RAM: Required - 64 MB , You have - 128.0 MB
Video Card 3D Acceleration: Required - Yes , You have - Yes
Pixel Shader Ver.: Required - 1.0 , You have - 2.0

Hur kan dem få det till "fail"?

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Inte helt genomtänkt med tanke på att den bara läser av C: partionen för utrymme.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kniv-mannen
Inte helt genomtänkt med tanke på att den bara läser av C: partionen för utrymme.

Jo och den sa att jag hade 1gb ledigt utrymme också. räknade fel på ungefär 50gb...

Permalänk

Jag klarade inte ens minimum reqierments med min burk i min sign för cod2. För långsam cpu och för dåligt grafikort... Jo hej tjena, maxar demot i 1024x768....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Min dator klarar inte av UT2004 eller Microsoft Flight Simulator 2004 enligt denna sida. Den får "Fail" på mitt grafikkort.. jo tjena att ett RADEON X800 XT skulle få svårigheter med dessa två spel. Då detta usla grafikkort klarar av Quake4, Doom3, F.E.A.R och COD 2 i recommended. Verkligen tillförlitligt test, NOT.

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem

Det där kan man inte lita på alls.

Jag fick högsta betyg vid Black & White 2-test. I verkligheten får jag 10 fps om jag inte stänger av pixel shader. Och då får jag bara 25 fps vid 1280*960 2xAA

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk

sjukt att den tar mitt graffe som GTO då den inte är det det är en 12pipes X800 med GDDR3 minnen 1.6ns detta säger mer för er än mig generellt så i COD2 fail på graffe i recommended i fear pass på allt sjukt ju

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
ska man ha för monsterdator för quake 4? shiet

CPU
Minimum: Pentium 4 or Athlon XP
You Have: 2 processors running - Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.20GHz

FAIL: Sorry, your CPU does not meet this minimum requirement. It may be time to purchase a more powerful computer to make your life easier. Click the 'We Recommend' button to discover how you can.

Video Card
Minimum: 100% DirectX 9.0c compatible 64 MB 3D Hardware Accelerated video card (NVIDIA GeForce3+ / ATI Radeon 9700+)
You Have: NVIDIA GeForce 6800 Series GPU (GeForce 6800 GT)

FAIL: Sorry, your video card does not meet this minimum requirement. Upgrade to a more powerful video card will make all your applications look better. Click the 'We Recommend' button to see some great options.

hmm jag klarade och du har bättre dator än mig ? :S testa igen kanske hehe

Visa signatur

| P4 3.0 Ghz | 512mb PC3200 | 190 GB hdd. |
-->DH Winter -04 | DH Summer -05<--