Eventuellt köp av Samsung 913N 19" TFT

Permalänk
Medlem

Eventuellt köp av Samsung 913N 19" TFT

Hej, jag funderar på att skaffa följande TFT och undrar om någon har erfarenhet av den, eller hittat någon recention av den. Jag har inte hittat så mycket info om den..
Har för avsikt att använda skärmen till spelande och filmtittande osv.

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SAM913NSI

*edit* råkade lägga ut fel länk till skärmen

Permalänk
Medlem

Du har länkat till en annan skärm.

Det är en mycket prisvärd skärm.

Om du har lite mer pengar att lägga, satsa på en 940B (ersättaren till 913B, inga större skillnader) 940B har nämligen DVI också som i vissa fall kan ge lite skarpare bild.

Permalänk
Medlem

Ursäkta, det blev lite fel där. Nu ska det vara rätt länk.
Okej, tack för infon, 940B ser väldigt fin ut också måste jag säga, och inte allt för mycket dyrare än 913B. Så jag får försöka hitta lite recensioner på den också.

Permalänk

913N finns det en drös med tester på på nätet, googla vidare. För övrigt så finns det ingen anledning (IMHO) att köpa en TFT med DVÍ, 913N är mycket prisvärd och bra.

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk

Funderar också på en sådan, men så kan jag inte bestämma mig om jag ska ha 913N eller B.

Men det verkar ju som 913N verkar mest prisvärd, så det kanske bli en sådan så.

EDIT: Jo förresten... hur vet man att ens graffe stödjer DVI-D (det kallas väl äkta DVI om jag inte minns fel)
För jag hade tänkt använda denna till arbetsdatorn som har ett fx5600ultra.

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

Har en sådan 913N, bland de många recensionerna på nätet visade sig att de inte kunde se någon skillnad på vga och dvi skärmar (på olika tillverkare).

Personligen tycker jag du skall satsa på en sådan fast begagnad.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Medlem

Sugizo

här på sweclockers fins det en recension på 940B här kommer en länk
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=51303... fundera på en sån med men jag ska nog istället köpa mig en VP171B 8ms versionen eftersom dom inte har gjort nån svart version av 940B vad jag vet av

Permalänk
Medlem

Jag har en sådan och är helnöjd. Spelar spel och kollar i bland på film på den.

Men köp den från www.dustinhome.se bra mycket billigare där. Dessutom är det fraktfritt.