Permalänk

Hjälp med TI-84 programering

Hej ,
började gymnasiet nu i höst och har fått min miniräknaren "TI-84plus".
Har fått lära mig typ det mest basic i skolan, det som man använder i matte och fysiken. Men läset några andra trådar om programering i räknaren. Blev själv sugen på att testa, men e ju helt ny på detta så om nån vet några tutorials så vore det super bra.
Hittar till program menyn i räknaren och hur man fixar nytt, öppnar och kör program. Och om nån kanske har något basic program som man kan testa så vore det super.
///Air-p

Permalänk
Medlem

Ta en titt i manualen du fick med vetja.

Permalänk

Hittar bara någon sierpinski triangel grej, men inte något annat, som e lite mer basic

Permalänk

Alla olika kommandon står längst bak eller nästan längst bak i boken

Visa signatur
Permalänk

Menar du "Tabeller och referensinformation"??

Permalänk

Precis!

Själv tycker jag det står lite dåligt förklarat i boken. Men jag tittade lite på exemplena och provade skriva lite själv...

Visa signatur
Permalänk

Fan va najs, kollade lite snabbt nu bara , finns ju en hel sjö av skit man kan fixa och trixa med:D

Edit: Men e det någon som kanske vet om man kan fixa ett program som gör att när man startar den så kommer det upp typ "YO" eller någe liknande??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airprofile
Fan va najs, kollade lite snabbt nu bara , finns ju en hel sjö av skit man kan fixa och trixa med:D

Edit: Men e det någon som kanske vet om man kan fixa ett program som gör att när man startar den så kommer det upp typ "YO" eller någe liknande??

Så mycket kontroll har du inte med TI-Basic tyvärr..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK
Så mycket kontroll har du inte med TI-Basic tyvärr..

Ok, men kan man inte fixa någe sånt ir???

Permalänk

du menar autostart på program? jag har också letat efter något sånt men inte hittat något.

Visa signatur

//Noname

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Alla är nya någon gång, enda tipset jag kan ge är att prova att programmera, använd manualen för att slå upp det som behövs. Man lär sig efter ett tag.

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE