Permalänk

Visa Skrivbordet

Denna funktion har hamnat på skrivbordet utan att jag vet hur. Var ska den ligga?

Visa signatur

Jag gillar DOS, det hänger sig inte så ofta och det är inte så höga krav på det... ps.. citera mig så att jag hittar hihihi

Permalänk
Medlem

Om du vill ha funktionen i aktivitetsfältet så borde det gå att göra en genväg direkt från skrivbordet. Här är annars hela proceduren för att skapa den funktionen:
Starta Anteckningar och kopiera in texten nedan:

code:
[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop

Spara filen som "Show Desktop.scf" (inkl citationstecken) i \Documents and Settings\din profil\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\

Permalänk

Det är ingen genväg men var ska den egentligen ligga för det e med denna som "alla" genvägarna reagerar till ^^

Visa signatur

Jag gillar DOS, det hänger sig inte så ofta och det är inte så höga krav på det... ps.. citera mig så att jag hittar hihihi

Permalänk
Medlem

Hänger inte med på hur du menar och vad du vill åstadkomma.
Funktionen "visa skrivbordet" ligger normalt (om man valt att ha den) i aktivitetsfältet.
Men eftersom du skriver att "det är ingen genväg" låter det som det är något annat du har, och då vet jag inte vad det kan vara.

EDIT:Lite eget experimenterande åstadkom detta: Jag fick funktionen att hamna på skrivbordet, drog den till aktivitetsfältet, men hade då 2! Tog bort den som låg på skrivbordet, och den andra fungerade INTE!
Dubbelklickade, på den, den började söka; Använde bläddrafunktionen och letade mig fram till:\Documents and Settings\min profil\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Show Desktop.scf

Fixat!

Om du inte har "show desktop.scf" på den platsen, så lägg dit den först. Se ovan.

Permalänk

hurra... nu ligger den där igen ^^

Visa signatur

Jag gillar DOS, det hänger sig inte så ofta och det är inte så höga krav på det... ps.. citera mig så att jag hittar hihihi