Permalänk
Medlem

hoj, jag råkade flasha med 1.4 innan jag läste runt på div forum, å nu kan jag inte överklocka..
och jag har inte ngn diskdrive så jag kan boota i dos. hur göra ?, har ngn en dosiso som jag kan boota ifrån ? så jag kan flasha om till 1.2 eller finns det ngn windows flash till 1.2

Visa signatur

P4 2.8@3.2Ghz HT, 1 Gig Ram, Asus 9800XT, Audigy Zs paltinum Pro, 193P

Permalänk
Medlem

Du kan åtminstonde överklocka till 2,74 GHZ.
Ingen som testad det "tyska" bioset?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av broccoli
hoj, jag råkade flasha med 1.4 innan jag läste runt på div forum, å nu kan jag inte överklocka..
och jag har inte ngn diskdrive så jag kan boota i dos. hur göra ?, har ngn en dosiso som jag kan boota ifrån ? så jag kan flasha om till 1.2 eller finns det ngn windows flash till 1.2

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Medlem

kan inte överklocka ngt alls. busmultipeln e låst i 1.3< !!

Visa signatur

P4 2.8@3.2Ghz HT, 1 Gig Ram, Asus 9800XT, Audigy Zs paltinum Pro, 193P

Permalänk
Medlem

Jag kör OCW beta 2 bioset nu med min Opteron 146:a, gick direkt upp till 290 HTT, dvs 2.9 GHz

Permalänk
Medlem

Kan inte nån av er som kan detta med de olika biosarna lista bra-dåligt med de olika alternativen ? Please ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Kan inte nån av er som kan detta med de olika biosarna lista bra-dåligt med de olika alternativen ? Please ?

Har kört OCW2, men kör nu original 1.4, känns stadigast så här långt. Nöjer mig för tillfället med 2.74 Ghz.

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Medlem

kunde inte ens starta på 2,7 på ocw2 :/

så nu blir det nog in med 1.4 igen, känns som jagfår nöja mig med 2,74 jag med

Visa signatur

/Martin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha_Man
kunde inte ens starta på 2,7 på ocw2 :/

så nu blir det nog in med 1.4 igen, känns som jagfår nöja mig med 2,74 jag med

Testa OCW1 vettja, skulle jag göra, om jag inte vore så lat.

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Medlem

Är det stor skillnad på 1.4 mot 1.2 ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Ingen som testat det "tyska" bioset?

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Medlem

Jag har ett ASrock på ingående och förväntar mig att få min Opteron 146 i minst 2800mhz. så jag testar mig fram, först OCW2 sen om de inte funkar i prime, spel och klock då blire OCW1, och om det inte heller fungerar så får man testa det "tyska" då.
Dvs, man får testa sig fram tills man hittar det som passar sina grejjer bäst : )

Permalänk
Medlem

Jag kör 1.40, i ocw1 och 2 ville den inte starta i 270 ens...

Permalänk
Medlem

säger som fisen, vill ha någon som kör med det "tyska", själv vågar jag inte, främst av den anledningen att det är jobbigt att åka hem till sthlm och förklara att mitt moderkort inte "fungerar"

Visa signatur

/Martin

Permalänk
Inaktiv

Jäkla skräpbräda, ska göra RMA på den

Permalänk
Medlem

Har du problem med kortet?
Snälla någon, testa the German bios.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hungrywolf
Jäkla skräpbräda, ska göra RMA på den

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Medlem

ocw1 funkar bra tycker jag , min 146:a är stabil i 2900 med den.

Visa signatur

________________
[Tagan 480W | Asrock939 Dual SATA2+OCW2 beta-BIOS+Vmod | Opteron 146@3000 MHz | 2*1024Mb G.Skill PC3200zx | C3D X800 GTO@570/570] | SuperPI 28s

Permalänk
Inaktiv

Eftersom jag har ett c3d x800gto så har jag problem med kortet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hungrywolf
Eftersom jag har ett c3d x800gto så har jag problem med kortet.

ändra deviceID till XT så skall det fungera.. finns massor med forumläsning som kan hjälpa dig även om jag var för trött inatt för att minnas, men jag tror jag såg en utförlig guide här på swec till och med.. ingen anledning att göra RMA.

och ni verkar vara sånna mesar/lata. sitter med brädan allihop men gnäller över att ingen testar "teh german bioz". testa själva! jag hade gärna gjort det men jag min opteron är inte här förräns måndag

och som nån skrev.. en 1.4 med HTT över 275 hade varit det ultimata. kanske är det just vad den tyska jäkeln gör? lycka till.

Permalänk
Medlem

Aha, helt nytt för mig. Har du testat olika biosversioner, samt testat AGP 4X, samt fastwrite av?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hungrywolf
Eftersom jag har ett c3d x800gto så har jag problem med kortet.

och ni verkar vara sånna mesar/lata. sitter med brädan allihop men gnäller över att ingen testar "teh german bioz". testa själva! jag hade gärna gjort det men jag min opteron är inte här förräns måndag

och som nån skrev.. en 1.4 med HTT över 275 hade varit det ultimata. kanske är det just vad den tyska jäkeln gör? lycka till.

Du har onekligen en poäng, verkar dock lite "B" att få döpa om filen till rar ändelse, samt att den nedladdade filen har ändelsen cadv. Sen finns det två varianter av 1.41C och 1.41C adv. Kan nån som är lite slängd i tyska surfa in och läsa lite. http://www.pc-treiber.net/download-file-395.html

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Inaktiv

Hade gärna testat om man förstått vad som står på dom tyska sidorna. Det dumma är att man inte ens vet vad biosen innehåller för nåt smaskigt.

source: har sökt en hel del fakta om det där och har kommit fram till att det är 2D/3D klock som gäller, endast modifiera bios ska inte ha hjälpt någon.

Permalänk
Medlem

det finns faktiskt inte så mycket mer att läsa på sidan angående biosen..
det enda är väl;

"Cool Quite down to 1.1

Some other Settings optimized and changed.

Just Community Work - Your Work. Thx to P3D Group."

och det säger SÅDÄR mycket. jävla tyskar haha.
hittar inte ens nån tråd i deras mupp-forum på asrockbiosar osv

EDIT: i det här forumet bör man hitta endel av intresse kanske?
http://www.rhcf.com/sis-bin/ultimatebb.cgi/forum/30.html

här snackas "the german bios.."
http://www.rhcf.com/sisubb/ultimatebb.php/topic/30/56.html

Permalänk
Medlem

Bra sida med massor av olika bios versioner, blir mycket läsning nu.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

Intressant. Dock så gillade jag inte det sista inlägget i den undre länken: FSB still limited at 274Mhz

Det kanske åtgärdas i en senare release?!

Visa signatur

||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisen
Aha, helt nytt för mig. Har du testat olika biosversioner, samt testat AGP 4X, samt fastwrite av?

och ni verkar vara sånna mesar/lata. sitter med brädan allihop men gnäller över att ingen testar "teh german bioz". testa själva! jag hade gärna gjort det men jag min opteron är inte här förräns måndag

och som nån skrev.. en 1.4 med HTT över 275 hade varit det ultimata. kanske är det just vad den tyska jäkeln gör? lycka till.

Du har onekligen en poäng, verkar dock lite "B" att få döpa om filen till rar ändelse, samt att den nedladdade filen har ändelsen cadv. Sen finns det två varianter av 1.41C och 1.41C adv. Kan nån som är lite slängd i tyska surfa in och läsa lite. http://www.pc-treiber.net/download-file-395.html

tycker det är mest du som frågar efter tyska biosen typ tre gånger i den här tråden nu?

men jag ser framemot när du får prollen så vi får lite svar

Visa signatur

/Martin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha_Man
tycker det är mest du som frågar efter tyska biosen typ tre gånger i den här tråden nu?

men jag ser framemot när du får prollen så vi får lite svar

Instämmer!

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Jag skulle lägga in ocwbeta2 biosen, och den säger att den är fel storlek?
Vad är fel?

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VonPluring
Jag skulle lägga in ocwbeta2 biosen, och den säger att den är fel storlek?
Vad är fel?

Som du har lagt märke till har den filändelsen .rom. Du har inte försökt döpa om till bin eller nåt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hungrywolf
Som du har lagt märke till har den filändelsen .rom. Du har inte försökt döpa om till bin eller nåt?

Aha, ok.
Nej det har jag inte, prövar det då.

Edit: Nope, funka inte.
Står såhär: Error 6 - Bios file not of proper size.

Edit 2: Jag böt namn på filen till bios.bin, kan det vara det?

Edit 3: Löste sej.
Det var för att ja bytte namn på den konstigt nog.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VonPluring
Aha, ok.
Nej det har jag inte, prövar det då.

Edit: Nope, funka inte.
Står såhär: Error 6 - Bios file not of proper size.

Edit 2: Jag böt namn på filen till bios.bin, kan det vara det?

Jag har inget minne av att jag ändrade filändelsen till ocw2 bioset, så det ska du nog inte göra.

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisen
Jag har inget minne av att jag ändrade filändelsen till ocw2 bioset, så det ska du nog inte göra.

Ok, men jag kör nu på ocw3 bioset.
Har just nu min 144 cab2e uppe i 2430 mhz.
Tror jag måste köpa ett nytt nätagg, vcoren pendlar mellan 1.472 - 1.488.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One