Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VeCtor
Jag hittar inte mappen där programet ligger i, de är det som är problemet.. laddar jag hem något genom torrent så startar µtorrent automatiskt, de vill jag inte!

Det finns väl inte ens ett installationsprogram, så det startas från där du laddade ner det. Bara du vet vart

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som inte kan "spärra" uploaden?

Har försökt både att spärra på enskilda torrents och globalt i options, men programmet envisas med att uploada allt. Sitter och skickar i 100 kb/s och hämtar i 10 kb/s, lite surt :/

(har µTorrent 1.2)

Permalänk
Medlem

Många som har problem med dålig hastighet, konstigt! jag gick från Azureus till µtorrent och var uppe i 1.4 mb/s imorse precis som i Azureus. Toppenprogram! Azureus åkte bort på nolltid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Två frågor först:
1. Kör du med router?
2. Tankar du från Pirate Bay?

Svaren:
1: Du måste öppna porten/portarna som du ställt in att programmet ska använda för att få bra hastigheter
2: Den tracken suger inom de allra flesta områdena, även hastigheter. Främst på grund av att det inte finns något krav på att stanna kvar och seeda som andra trackers har.

Nope ingen router, NAT och bara en mjukvarufirewall (Outpost Firewall 3.0). Tankar väldigt sällan från piratebay. Det är nog alla trackers som suger har jag kommit på, men har ingen något förslag på något jag kan försöka ladda ned för att testa hastigheten?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
men har ingen något förslag på något jag kan försöka ladda ned för att testa hastigheten?

http://www.filerush.com/

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

µTorrent är det absolut bästa BitTorrent-programmet

Visa signatur

Intel i9 9900K - Noctua NH-D15 - Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS ELITE - 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz - Gainward GeForce RTX 3070 - Fractal Design Define R6 - Crucial 1 TB SSD - Samsung SSD Pro Basic 840 256GB

Permalänk
Medlem

Jag har läst igenom hela tråden men jag hittar ingen lösning på mitt problem. Hastigheten går inte högre än 0.5 kb/s.

Den enda brandvägg jag har är windows inbyggda. Finns det några inställningar som ökar hastigheten? Uploaden är lika låg.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Du har nog större chans att få svar om du frågar i utorrents egna forum.

Permalänk
Medlem

Mitt azureur drar bara 1916kB ser ingen anledning till att tycka det är mycket då jag endast märker av att up/download blir ruggigt segt och det blir svårt att surfa samtidigt.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Mitt azureur drar bara 1916kB ser ingen anledning till att tycka det är mycket då jag endast märker av att up/download blir ruggigt segt och det blir svårt att surfa samtidigt.

Är det inkluderat javaw.exe också som azureus kör under?
Tror inte det.

jag har gått över till µTorrent nu eftersom problemet med hastigheten verkar vara löst, dessutom finns det numera en diskio.write_queue_size (skrivbuffert angiven i kilobytes) inställning under advanced så man slipper att han tuggar sönder disken fullständigt när man har ett par torrents igång.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
dessutom finns det numera en diskio.write_queue_size (skrivbuffert angiven i kilobytes)

Vad rekommenderar du att man skriver där? Ska "-"tecknet vara kvar?

EDIT: Ny version ute nu förresten

Visa signatur

Acer 3820TG | Samsung 840pro 250Gb | Dell U2311H
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam.

Permalänk
Testpilot

Men drar den inte mer minne om man slår på disk-cachen?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Men drar den inte mer minne om man slår på disk-cachen?

Jag vill minnas att det har diskuterats förut...

Självklart, men det är bättre än att den skriver direkt hela tiden eftersom det nöter ut disken.

Jag är nöjd med BitComet. Men en cacheinställning är ju ett stort steg framåt för uTorrent. Jag kör med flera hundra MiB cache i BC av ovan nämnda anledning. Minne är till för att användas!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om man ställer upload på ex,vis 800k så går den upp till 900k, så för att få 800k upp måste man ställa typ 700k. Inget att bråka om direkt men varför blir det så? Med Bitcommet blir det den upload som jag bestämt å inget annat. I Bitcomet går upload direkt upp till den angivna hastigheten men i utorrent så håller den sällan hastigheten. Går det att ställa i utorrent?

Ska kanske inte klaga efter ett par dagars användning men ändå:)

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterium
Hur uttalas "µTorrent" egentligen?

µ = nano

nano-torrent

nano (n) - 1 × 10^-9 (miljarddel)
Alltså 1 nano är 0,000000001

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

microTorrent är det annars Kan även utalas myTorrent.

µ = micro

micro-torrent

micro (µ) = 1 × 10-6 (miljondel)
Alltså 1 micro är 0.000001

µ är även M i grekiska alfabetet uttalas 'my' vilket skulle kunna bli myTorrent

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Någon annan som upplever att nerladdningarna går saktare än med andra klienter, brukar inte använda BitTorrent eftersom att det går så sakta, men iallafall så testade jag att ladda ner något speldemo från http://www.eurogamer.net med 6 000 seeders (!) och 27 leechers, ändå gick det i ca 70 kB/s och den anslöt bara till 24 leechers och 2 seeders, testade lite andra med torrent filer och OpenOffice Torrent nerladdnings alternativet, men den gick inte bättre, ska testa med BitComet och se vad det blir för hastighet.

Annars så vad det en väldigt snabb och smidig uppdatering av klienten, från 1.2.1 till 1.2.2 om jag inte har helt fel, fönstrer blinkade till i ca en sec och medelade glatt att det nu var uppdaterat. Och så hittade jag inte några möjligheter att byta skin på det, för det var väldligt fult.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CIC
Någon annan som upplever att nerladdningarna går saktare än med andra klienter, brukar inte använda BitTorrent eftersom att det går så sakta, men iallafall så testade jag att ladda ner något speldemo från http://www.eurogamer.net med 6 000 seeders (!) och 27 leechers, ändå gick det i ca 70 kB/s och den anslöt bara till 24 leechers och 2 seeders, testade lite andra med torrent filer och OpenOffice Torrent nerladdnings alternativet, men den gick inte bättre, ska testa med BitComet och se vad det blir för hastighet.

Kolla igenom prefs lite, det finns inställningar för hur många anslutningar som skall tillåtas samtidigt osv. slå även på DHT, slå av net.low_cpu osv.. default är tänkt att vara resurssnålt.[QUOTE]Och så hittade jag inte några möjligheter att byta skin på det, för det var väldligt fult. [/QUOTE]Byta? det använder ju inte ens skinn.. borde se ut som alla andra windowsprogram.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CIC

Och så hittade jag inte några möjligheter att byta skin på det, för det var väldligt fult.

Du kan byta ut all grafik i µTorrent.
"Toolbaren" ersätter du med en fil som heter toolbar.bmp
Statusbaren = status.bmp
Trayicon = tray.ico (16x16px)
Appicon = main.ico (16x16px)
Alla filer ska ligga i:
C:\Documents and Settings\%username%\Application Data\uTorrent

Mer info och guider på forumet:
http://forum.utorrent.com/viewforum.php?id=6

Här är en sida med alla med alla statusikoner samlade:
http://wiki.depthstrike.com/index.php/UTorrent:Gallery

Själv använder jag denna gnome kopian. Samt dessa som ikoner.
Exempel.
obs. att jag inte har skinnat mainicon på den bilden.

Permalänk
Medlem

Saxat från µtorrent forumet

ludde
Site Admin:

"The "Official" way to say µTorrent is either uTorrent or microTorrent... I havn't decided on which yet. I normally use the word uTorrent in daily talk even though microTorrent probably makes more sense."

Slutdiskuterat.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogan
Saxat från µtorrent forumet

ludde
Site Admin:

"The "Official" way to say µTorrent is either uTorrent or microTorrent... I havn't decided on which yet. I normally use the word uTorrent in daily talk even though microTorrent probably makes more sense."

Slutdiskuterat.

Hade folk bara hängt med i skolan så visste man att µ är mikro och inget annat

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Hade folk bara hängt med i skolan så visste man att µ är mikro och inget annat

Hade folk bara hängt med i skolan så visste man att µ även är "m" i det grekiska alfabetet;)

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

Ni som har dålig hastighet har ni fixat i raoutern överhuvudtaget? Här är listan ni behöver http://www.portforward.com/routers.htm

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem

Är det nån som har hittat "dom ultimata" inställningarna för att tanka fort?

Visa signatur
Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Är det nån som har hittat "dom ultimata" inställningarna för att tanka fort?

Jag kör allt standard typ, beror mer på vad du använder för tracker än vad du har för inställningar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Jag kör allt standard typ, beror mer på vad du använder för tracker än vad du har för inställningar.

okej jag kör också standard på allt, var ute efter dom ultimata alround inställningarna men det kanske är standard det?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Jag drar upp IO cachen en del för att spara på disken.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Testpilot

Det enda jag har fixat är så att den alokerar hårddiskutrymme innan den laddar ner, för att slippa fragmentation. Tror inte det är inställt som standard.

Har du ADSL? du kan du ställa in ett tag på nedladdningen på ca 5k/s under din maxhastighet, då brukar det funka bäst.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Okej, vart kan jag hittta det då? screen shot vore uppskattat

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har ni några fler roliga tweaks?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”