Permalänk
Medlem

Borra i plast?

Har ett

http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/kylning.jpg
Skulle behöva borra upp ett 120mm hål i sidan utav det då mina grafikkort är den överlägset största värmekällan.

Så vad tror ni, går det att borra eller kommer skiten att spricka bara?

Permalänk

är nog inte så smart att sätta en hålsåg eller sticksåg i den där plasten. Kanske om du kör med ett multiverktyg med kapskiva.

Permalänk

eventuellt om du borrar med en liten borr först i mitten, sen en större och sen en större och till sist en hålsåg... de går nog tror ja... Ser inte någon anledning till varför de INTE skulle funka... Men du kan ju lägga nånting över som du borrar igenom... gärna under oxå så att inte plexit hoppar runt så mycke... De borde väl inte vara några problem då?

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk

Förövrigt ja som skrev de von pluring skrev... hehe... blev fel... sorry!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Det du ska tänka på när du sågar i dendära plasten/plexit så är det att ta bort alla vibrationer, det är lösningen till att det inte spricker Sen så ska du maskera av dom delar som du inte ska såga i, blir snyggast då.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Det är en sådan du behöver. Har själv använt den till att såga "plexi" med och den fungerar klockrent!
Tror t.o.m. att Wolverine (stavning?) använt en likadan i något projekt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjobben
Det är en sådan du behöver. Har själv använt den till att såga i "plexi" med och den fungerar klockrent!
Tror t.o.m. att Wolverine (stavning?) använt en likadan i något projekt.

Japp den fungerar bra.Har testat själv men för guds skull ,dra fast sakerna annars blir det fjasko

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

Har inte några bra saker att dra fast med, kan ni rekommendera något man har hemma som kan fungera?

åker till claes ohlson nu och köper den där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VonPluring
eventuellt om du borrar med en liten borr först i mitten, sen en större och sen en större och till sist en hålsåg... de går nog tror ja... Ser inte någon anledning till varför de INTE skulle funka... Men du kan ju lägga nånting över som du borrar igenom... gärna under oxå så att inte plexit hoppar runt så mycke... De borde väl inte vara några problem då?

Det alternativet är ju helt uteslutet, vad ska styra hålsågen om han borrat upp som du säger?

Permalänk
Medlem

Köpte en sådan där borr nu och 2 st tvingare.

Permalänk
Medlem

Jag hade en sån där för ett halvår sedan. Kan ju säga en sak, använd den absolut inte till tjockare material än den där plexiskivan!! Det fungerar inte alls, eftersom det inte finns någon som helst spåntransport och den bara trycker ner alla spånor djupt i fåran. Dessutom, när man kör som fortast med borrmaskinen, så far allt åt helvete när den fastnar. Vilket den gör. Jag kan ju tillägga att jag skulle göra hål i 22 mm MDF skiva. Dum idé.

Däremot, till plexiglas och tunn plåt kan jag tänka mig att den fungerar riktigt bra, har dock aldrig testat det själv.

Visa signatur

Epox 8NPA-SLI | Amd64 3000+ (s754)| 1GB | 7800GT
3DMark05 - 8426 | 3DMark06 - 4086

Permalänk
Medlem

Är klar nu, fungerade bra. Borrmaskinens batteri var halv taksigt så efter halva fastnade borren, men efter 1h laddning gick det bra.

Sitter vid grafikkorten och suger ut luften, sänkte tempen många grader, 10-15 grader på dem.

Permalänk
Medlem

najs, bra att det gick bra då, blev det snyggt?

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Inaktiv

lyckat å bra!!! släng upp en bild så vi får se på verket med

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem