Varför köpa en dator att spela på??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
sgt. Pepper: Man kan ju ändra grafikinställningarna i alla PC spel jag vet så hur du nu menar med nedgraderats vet jag inte riktigt. Visst jag håller med om att PC spelen blir snyggare snabbare men det kräver också så många uppgraderingar, konsoller uppgraderas var 6:e - 7:e år tror jag det är. Ja jag svarade på att den 6 år gammla PC:n skulle inte ha en chans mot PS2:an och det känns "ärligare" att gämföra med en PC som är ungefär lika gammal.

Jag förstår inte varför jag ska jämföra med en sex år gammal PC bara för att PS2:an inte kan uppgraderas, då tar man ju bort en av PC:ns stora fördelar (och sedan så kan man ju inte jämföra ett modernt PS2-spel och en gammal PC, det blir ju helt fel).

Jo, angående nedgradering. Om vi tar t ex KotOR-spelen, deras miljöer är krampaktigt trånga och ganska tomma, skulle det ha kommit enbart till PC:n (jag vet att det aldrig varit på tal, men om) så skulle det ha haft större miljöer (och antagligen lite snyggare övrig grafik med). Hitman2 förlorade också vissa effekter när det blev ett multiformatspel (t ex skotthål i kroppar och blänkande vatten).

Permalänk

Lite lagg har väl ingen dött av.

och skruva e ju kul

Visa signatur

AMD64 4000+, Asus A8N-SLI Premium, Corsair TWINX2048mb DDR Ram PC3200, XFX GeForce 7800GT 256mb eXtreme PCI-E

Permalänk
Medlem

Jag äger både och men lirar mest PC. Har konsollerna "for the exclusives" som dom kallar det. Varför kompromissa?

Jag gillar båda men jag gillar inte branshen som försöker låsa oss. Det ska va special hdd's, konstiga anslutningar, kopieringsskydd och bestämmande hur vi ska spela online med våra boxar. Det senaste som Microsoft gjorde som störde mig va att inte lägga in 100% bakåtkompatibilitet i 360. Hur surt är inte det om man sitter med en fet spelsamling. (Nu är ju inte allt frid och fröjd för pc heller men det funkar i större utsträckning tycker jag)

Mera fritt tack, jag vill kunna använda skins, 3:e parts program etc. Därför ligger fortfarande PC'n närmast till hands. Med mods och dedicated servers kan ett spel få så mycket längre livstid. Sen allt som hör till, communitys, forum, fan art ja allt extra man lätt når genom nätet.

Jag tycker det är helt klart prisvärt att köpa en speldator. Man får så mycket mer, även om du köper den enbart för spel så kommer det bli annat det är ju bara så. Man behöver inte köpa senaste av allt och priserna rasar ständigt. En chippad 360 tror jag inte blir billig och så ryker ju garantin.

Sen kan ju konsoller också bråka, byta laserenhet i en ps2:a är varken jättelätt eller billigt. Fläkten på min xbox kan man bli galen av etc etc.

Visa signatur

"/me votes for anarchy"
and WoW for all

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAzy1
Jag äger både och men lirar mest PC. Har konsollerna "for the exclusives" som dom kallar det. Varför kompromissa?

Jag gillar båda men jag gillar inte branshen som försöker låsa oss. Det ska va special hdd's, konstiga anslutningar, kopieringsskydd och bestämmande hur vi ska spela online med våra boxar. Det senaste som Microsoft gjorde som störde mig va att inte lägga in 100% bakåtkompatibilitet i 360. Hur surt är inte det om man sitter med en fet spelsamling. (Nu är ju inte allt frid och fröjd för pc heller men det funkar i större utsträckning tycker jag)

Mera fritt tack, jag vill kunna använda skins, 3:e parts program etc. Därför ligger fortfarande PC'n närmast till hands. Med mods och dedicated servers kan ett spel få så mycket längre livstid. Sen allt som hör till, communitys, forum, fan art ja allt extra man lätt når genom nätet.

Jag tycker det är helt klart prisvärt att köpa en speldator. Man får så mycket mer, även om du köper den enbart för spel så kommer det bli annat det är ju bara så. Man behöver inte köpa senaste av allt och priserna rasar ständigt. En chippad 360 tror jag inte blir billig och så ryker ju garantin.

Sen kan ju konsoller också bråka, byta laserenhet i en ps2:a är varken jättelätt eller billigt. Fläkten på min xbox kan man bli galen av etc etc.

Håller med dig faktiskt

Visa signatur

AMD64 4000+, Asus A8N-SLI Premium, Corsair TWINX2048mb DDR Ram PC3200, XFX GeForce 7800GT 256mb eXtreme PCI-E

Permalänk

Då jag precis testat COD2 och NFSMW på mitt HTPC-projekt så kände jag det var dags att blåsa liv i en gammal tråd där det varit en del BS runt nyare konsoller, och att det krävs extrema pcbyggen för att ens komma i närheten..

Just banan i COD2 som körs i demokioskerna för 360:n (end of the beginning, eller något åt det hållet) har testats....och pc:n formligen gör slarvsylta av krysslådan, spelet körs i liknande upplösning som vad 360:n tillåter (1360x768), 360:n lider kraftigt av jaggies och annat elände, du får leta att hitta sådant här - framraten är bättre även den på pc:n..

Och poängen, det sitter inte två 7800GTX, en FX57 eller rent av svindyrt specialminne i burken (det sitter en AMD 64 3000+ och ett 6600GT och lite gammalt pc2700-minne), det är bland det mest prisvärda man hittar på marknaden.

Visst blir slutkostnaden lite mer (men ändå inte, hur många av oss har inte en dvdrom på hyllan, en disk eller en skvätt gammalt minne?), men det är mera funktionalitet och prestanda med.

Det kommer absolut inte att bli några tvspel mer i vardagsrummet, för den oinvigde ser man inte ens att det finns en pc, och framför allt, den hörs heller inte (jösses vad en 360 låter ).

Som sagt, varför köpa tvspel när en pc rockar skjortan av dem?

Något som jag sett många framhäva med nästa generation tvspel är att de klarar av högre upplösningar, och att de verkligen lyfter med en högupplöst tv/projje - japp, och det är vad som gör en pc ytterst intressant i vardagsrummet ja...

/J

P.S. Visst kan man med största säkerhet anta att spelen som finns idag till ex.vis. 360:n inte på något sätt utnyttjar hela potentialen - men samma gäller även på en pc, bara att utveckligen går betydligt fortare där..

Permalänk

CrAzy1 och SecretAgentMan håller med er.
Jag är som sagt var ägare till både en pc och en Ps2 och enda anledningen att jag ens köpte en Ps2 var att vissa spel inte går att få på Pc. Det handlar inte om att Pc inte klarar av att köra dessa spel utan helt enkelt om att det rör sig om Ps2 exklusiva spel eller saknar marknad på pc. Det är ju för övrigt tack vare pc som konsoler idag kan uppvisa alla grafiska finesser. Fick höra en gång om att en bil hade utvecklats i samma hastighet så skulle den knappt dra nån soppa, ha betydligt högre hastighet och den skulle även kunna flyga och med tanke på den otroligt snabba datorutveckling som skett på bara nåra år så tror jag att detta mycket väl kunnat vara sanning.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

pc är ju mycket bättre än konsoller.. på konsoller kan man ju bara spela spel... med pc kan man ju göra nästan vad man vill det är därför det är så myckt bättre med pc and konsoller.. sen kan man ta hem det mest till pc gratis också

Permalänk
Medlem

Det enda jag lirar på min xbox är alla sport spel...
Vill jag köra bilspel så lirar jag typ GTR och Richard Burns Rally med min Momo Force på PCn.. Det kommer ALDRIG min xbox i närheten av. Inte heller fiiiiiina realistiska FPS som typ Red Orchestra och OFP är nått kul att lira på sin TV. Sen är typ Splinter Cell serien FAN så mkt härligare att köra på sin PC.
Som sagt om jag vill lira på min konsol så ska det ske snabbt och man bara sätter igång skiten och lirar nått man tycker är kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
men är ett gayspel.

Var det så meningen skulle sluta?

Jag tror på dig...
Det gör jag verkligen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unkn0wn
pc är ju mycket bättre än konsoller.. på konsoller kan man ju bara spela spel... med pc kan man ju göra nästan vad man vill det är därför det är så myckt bättre med pc and konsoller.. sen kan man ta hem det mest till pc gratis också

Fan jag får ta och slänga linuxskivan till min Gamecube då

Visa signatur

Pappas: 5900X,16GB, GTX 3070, M.2 1TB Gen4, PG278Q.
Barn 1: 4790K, 24GB, GTX 1080Ti, SSD 1TB, 24" IPS.
Barn 2: MSI Laptop i5-7300HQ, 8GB, GTX 1050, HDD 1TB, SSD 128GB.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 7900XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unkn0wn
pc är ju mycket bättre än konsoller.. på konsoller kan man ju bara spela spel... med pc kan man ju göra nästan vad man vill det är därför det är så myckt bättre med pc and konsoller.. sen kan man ta hem det mest till pc gratis också

Tråden handlar ju om att spela så det är väl helt ok med en konsoll för det ändamålet.

Jag tror mer på att folk tänker som dig med din sista mening i inlägget, och det är ju bara synd att snålhet ska få gå före att ha kul.
Har man inte råd med spel så ska man heller inte spela utan då får man väl skaffa sig något annat att göra som inte kostar pengar.

Konsollerna vinner över datorer när det gäller spel. både i pris och upplevelse.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk

Nej... inte denna tråden igen. *suck*

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Nej... inte denna tråden igen. *suck*

Behöver ju inte skriva

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Behöver ju inte skriva

Jo, annars dör jag av irritation. : )

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Jo, annars dör jag av irritation. : )

Hehe ja det förklarar ju det hela.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk

jag sitter på en PSP... seriöst... jag kommer aldrig röra min xbox igen... vilken otroligt härlig känsla... Sitter och nöter wipeout pure ett gäng om dagen och ja... jag har aldrig varit med om samma känsla på någon annan konsol (FamilyX, Nes, Snes, psx, ps2, xbox)... Har beställt Gta3 och Prince of persia också... inte nog med det... man kan ju lira homebrews på den också... så imo krossar den konsolen allt i sin väg (FPS och Strategi är ju fortfarande för comp förståss)...

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Medlem

Jag lirar bara FPS och RTS, och detta kan man fan inte lira på en konsoll..

Permalänk
Medlem

en sak som är lite skoj med konsoller är att man kan knö ner sig 4-10 pers i en soffa pimpla öl och lira någtskit spel någon kväll med polarna. Men det är väll det enda jag skulle vilja ha ut av en konsoll tror jagallt annt är pcn bättre på.

Sedan vill jag bara säga till er som säger "varför köpa ett grafikkort för 5k när en konsoll kostar 3,5k???" varför tror ni det kommer mellansegmentskort??? lätt att ett grafikkort klarar sig 1-2 år med lagom bra inställningar. Fan ni e korkade om ni tror att alla köper grfik för 10k per år, och nu snackar vi helt jävla skadat dumma. jag längtar tils den dagen konsolerna pluppar ut vart annat år typ, precis som ati vs nVidia.

Sist men inte minst hur bra känsla är det i konsol spel och vart finns de bästa spelen??? det finns mer än 10x fler klasiker till pc lovar jag. Sedan så är det pilligare till att ha en konsoll och spela upp divx skit på en tv, man måste chippa skiten

woops kom på mer jag vill ha sagt
Om man vill lira bilspel köp en rattjävel till pcn så krossas konsollen igen. Konsollen har detta med att slå sig ned och pimpla öl och skratta över hur kass man är på att skita tillsamans med polarna.

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Sen så är det ju väldigt begränsat med ramminne i en konsoll, vilket inte är av godo direkt.
Skulle det ens vara möjligt att spela Battlefield 2 t.ex på en konsoll?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Svaret är enkelt. Man köper inte en dator för att spela på. Man köper en dator för att kolla på film, surfa, programmera, designa, lyssna på musik, producera film / musik, animera. Ja listan kan göras hur lång som hellst.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rumpel

Sist men inte minst hur bra känsla är det i konsol spel och vart finns de bästa spelen??? det finns mer än 10x fler klasiker till pc lovar jag. Sedan så är det pilligare till att ha en konsoll och spela upp divx skit på en tv, man måste chippa skiten

woops kom på mer jag vill ha sagt
Om man vill lira bilspel köp en rattjävel till pcn så krossas konsollen igen. Konsollen har detta med att slå sig ned och pimpla öl och skratta över hur kass man är på att skita tillsamans med polarna.

Tycker de bästa spelen finns till konsoll och med en xbox-s kontroller blir känslan förbannat bra.
Konsollerna krossar pcn när det gäller bilspel. Vill du ha bra realism, GT4, Forza.
Köra rally, Rallisport Challenge 2. Köra de häftigaste bilarna i ett av de coolaste spelen: Gotham Racing 3. Ratt finns ju till konsoll med men det går lika bra att köra med gamepad, vill jag köra med ratt kan jag ju ta bilen och köra på riktigt istället.

Permalänk
Medlem

Om man bara vill spela är konsollerna bättre, enligt mig. Men om man nu vill ha det till annat, internet, ladda upp bilder o.s.v så måste man ha en dator. Man kan ladda upp bilder på xbox360, lr t.o.m på det gamla om ma har chippat det.

Permalänk
Medlem

De enda spelen till konsoll som är något att ha är finalfantasy serien som man vill spela på ett seriöst sätt.

Sedan finns det ju tävlingar till många dataspel och ligor, gör det de till konsoll???

Nämn 3 konsoll spel som har fler spelare än starcraft och Cs på proffesionell nivå? finns inte vad jag vet. Spelen till konsoll är helt enkelt inte lika bra. Men visst är det skoj att lira nhl med polarna i soffan framför en xbox eller ps2:a. Men som sagt när det kommer till seriöst spelande har konsollerna inte en suck (inte nya spel nu för tiden heller till pc faktiskt)

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deltaxy
Tycker de bästa spelen finns till konsoll och med en xbox-s kontroller blir känslan förbannat bra.
Konsollerna krossar pcn när det gäller bilspel. Vill du ha bra realism, GT4, Forza.
Köra rally, Rallisport Challenge 2. Köra de häftigaste bilarna i ett av de coolaste spelen: Gotham Racing 3. Ratt finns ju till konsoll med men det går lika bra att köra med gamepad, vill jag köra med ratt kan jag ju ta bilen och köra på riktigt istället.

Om man jämför FlatOut till PC och konsoll, så är ju svaret givet iallafall

Hur ofta tar du bilen och gasar på i 200km/t vid grand canyon?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

men hur skoj är bilspel på en skala??? Tror jag gillar äventyrsspel bättre till och med??? BLÄ!!! bara puzzel som är tråkigare typ...

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Spelar inte på min dator då den är för kass och det känns inte lönt att köpa en ny bara för att spela lite.
Känns heller inte roligt att vara tvungen att ha Windows på sin dator för att ens kunna spela de nyaste spelen.
Nä, spela gör jag så bra på mitt GC och i framtiden mitt Rev och kanske PS3

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

På många låter det som att det måste vara antingen eller, varför då?
Varför begränsa sig till en sak och rata allt annat?

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Håller med tidigare inlägg, och detsutom:
När du köper ett nytt grafikkort så får du ju inte bara det att nyare spel flyter finare och ser bättre ut, utan du får ju just det också:
Ett bättre grafikkort.
Dvs. du kan arbeta med mer avancerade 3D program, ställa in skärmen på den upplösning du vill ha..etc, etc. ( du fattar grejen ).

Sen så är det ju just det också, att du kan uppgradera din dator, vilket man (knappt) kan göra med en konsoll idag, inte lagligt iaf (för visst är chippning olagligt idag?).
På Xbox 360 kan man ju iförsig byta hårddisk, och på andra konsoller kan man byta Memory Card, men det gör ju ingen direkt prestanda skillnad.

Blir ju billigt om du ska gå den lagliga vägen med PC
OS, Photoshop, Nått trevligt 3D program o allt sånt.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

men det finns juh biligare alternativ till orginal, sedan är det lättare att pirrata sig på pc som sagt en trevlig fördel

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Blir ju billigt om du ska gå den lagliga vägen med PC
OS, Photoshop, Nått trevligt 3D program o allt sånt.

OS: Linux - 0kr
Bildredigering: the Gimp - 0kr, Paint.NET - 0kr
3d-program: gMax - 0kr, Blender - 0kr
Textbehandling: OpenOffice - 0kr
osv osv...

Finns gratisversioner av allt