ny WoW-gubbe! Vilken?

Permalänk
Medlem

ny WoW-gubbe! Vilken?

Hejsan!
Vet att ni inte gillar WoW trådar men nämn inte det här tack!

Nu är det så att jag la ner mitt wow spelande för några månader sen efter ett halvhjärtat försök! Nu ska 4 av mina kompisar börja spela igen från scratch!

Så nu till frågan! Vi ska vara horde och mina kompisar ska spela:
Tauren - druid
Tauren - Warrior
Nått - Warlock
Nått - Priest

Nu är det så att jag har ångest. Ska jag vara Undead - rogue. Eller Orc/troll - hunter.
För mig känns det som att hunter är roligast. Har alltid gillat karaktärer där man har pilbåge/pets mm. Men vilken är effektivast och roligast att spela som?

Kommer förövrigt spela på Trollsbane ifall ni undrar

//Joel

Permalänk
Medlem

Båda är väldigt effektiva och roliga... Personligen tilltalar pet grejen mig så jag säger Hunter

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jo hunter verkar vara roligt :).
Får testa mig fram lite.. Verkar passa bra in i "gänget" då vi har en warrior som tankar eller är jag fel ute?

Permalänk

Orc Hunter eller UD Rogue. Jag skulle säga UD rogue för att Rogue tilltalar mig mer och för att WotF bryter Repentance å shit.

Permalänk

Troll Shaman, inget snack.

Permalänk

Om ni fem kommer köra mycket i grupp (elite quests och 5-mannainstanser) borde du egentligen ta rogue eller mage för att komplettera dina polares gubbar. Eller shaman om ni ska köra mycket PvP tillsammans?

Fast hunter är ju bra om du ska köra mycket solo.

Visa signatur

ABIT AN8 / 3000+ Winchester @2,31 Ghz / 2 x Corsair Value Select 512 MB / HIS Radeon X800XL / Creative Audigy 2 ZS / Tagan 380 W / Hyundai Q17

Permalänk
Medlem

Shaman spelade jag sist jag spelade wow så det är jag inte så sugen på! Mage har jag hört är rätt tråkigt men kanske har fel?

Permalänk
Medlem

Troll om du ska vara hunter med pilbåge. Dels för att deras nya racial ger dom +5 bows men också att ORC är fula som stryk.

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurka2k
Troll om du ska vara hunter med pilbåge. Dels för att deras nya racial ger dom +5 bows men också att ORC är fula som stryk.

Tack för den infon :).. Det blir Troll - Hunter för min del! Såg att du spelade på Trollbane! kanske ses där när jag når lvl 60 :D..

Permalänk

Night Elf Warlock, eller Undead Druid, eller Gnome Priest!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeckoYamori
Night Elf Warlock, eller Undead Druid, eller Gnome Priest!

Eller varför inte Human Idiot?

Permalänk

Det behövs mer Horde på Trollbane, så välkommen.
(spelar själv Alliance)

Visa signatur

Nikon D90, Nikon D7000, SB-600, 2xYN-460, Nikkor 18-105mm/3.5-5.6 VR, Nikkor 35mm/1.8, Nikkor 50mm/1.8D, Tamron 70-200/2.8, Tokina 11-16/2.8, Nikon 85/3.5 Macro
Flickr

Permalänk
Medlem

undead priest . Ja tack!

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Medlem

Hunter rockar phett! Men om ni ska lira tillsammans så skulle jag valt mage faktiskt, inte kul att levla själv, men i grupp Och det skulle komplettera er grupp perfekt i och med att warlocken redan har ett pet, en druid som kan off-tanka, och er damage output skulle bli riktigt najs... men så klart har ju huntern sina fördelar, feign death, ännu en off-tank, skön damage som håller i sig... ta huntern Rogues avskyr jag, men det är ju bara för att jag tycker spelstilen är så "feg"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Hunter rockar phett! Men om ni ska lira tillsammans så skulle jag valt mage faktiskt, inte kul att levla själv, men i grupp Och det skulle komplettera er grupp perfekt i och med att warlocken redan har ett pet, en druid som kan off-tanka, och er damage output skulle bli riktigt najs... men så klart har ju huntern sina fördelar, feign death, ännu en off-tank, skön damage som håller i sig... ta huntern Rogues avskyr jag, men det är ju bara för att jag tycker spelstilen är så "feg"

Nej, nuförtiden spottar man rogues på 5 meters avstånd, tar de skitlätt. Deras spelstil går ut på att jag får ett försprång eftersom det kommer som en överraskning för de.

Hunters däremot, är lama som fan

Permalänk
Medlem

Lätt undead rogue! Det är skitkul att spela som rogue, plus att undead rogues ser coola ut Medans warriorn tar stryk så står du bakom och backstabar, skitbra!

Visa signatur

Screw you guys, I'm going home!

Permalänk
Medlem

Håller på att installera WoW nu! nån som kan länka till en bra hunter build? Vore väldigt tacksamt!

Permalänk
Medlem

Om du ska göra en warrior gör en orc, med deras ändrade blood fury så är de imba :), en warrior i guilden hade över 2100 attack power.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Spela inte warrior, ingen kommer vilja ha dig pga att det finns en miljard sådana redan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Spela inte warrior, ingen kommer vilja ha dig pga att det finns en miljard sådana redan.

Plus att warrior är den mest svårspelade rasen enligt mig.
Nu har jag inte spelat nån annan ras men alla mina kompisar verkar ha det 23 gånger lättare än mig så...
Jag drar bara slutsatser

Ifrån lvl 1-59 så suger den, i princip.
Allt handlar om att du ska ha mycket pengar till att köpa bra gear.
Och att skaffa pengar innebär grinda, och grinda med warrior innebär att du får sola.
Och sola med warrior = förjävla tråkigt och tar lång tid.

Permalänk
Medlem

Har redan skapat en hunter :D.. Är lvl 8 nu :). Riktigt kul o spela hunter måste jag säga. Men skulle nån kunna länka till en bra build så vore det gulligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jollen
Har redan skapat en hunter :D.. Är lvl 8 nu :). Riktigt kul o spela hunter måste jag säga. Men skulle nån kunna länka till en bra build så vore det gulligt

Jag vet faktiskt inte hur det är med hunter men för mig så var det kul till lvl 20 typ, visst det är roligt fortfarande att spela men det är så segt.
Men som jag redan förklarat så går det lite upp och ner, just nu har jag ingenstans att questa och grinda så det är väll därför.
Även räknat ut att jag behöver döda ca 900 lvl 30-32 mobs(droppar ungefär 1s per st) för att få till en mount om 7 lvls så :p.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jollen
Har redan skapat en hunter :D.. Är lvl 8 nu :). Riktigt kul o spela hunter måste jag säga. Men skulle nån kunna länka till en bra build så vore det gulligt

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/hunter/talen...
Denna build fungerar utmärkt att grinda med och det går fort att gå upp level. Det är bara att skicka på pettet och börja skjuta:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Plus att warrior är den mest svårspelade rasen enligt mig.
Nu har jag inte spelat nån annan ras men alla mina kompisar verkar ha det 23 gånger lättare än mig så...
Jag drar bara slutsatser

Ifrån lvl 1-59 så suger den, i princip.
Allt handlar om att du ska ha mycket pengar till att köpa bra gear.
Och att skaffa pengar innebär grinda, och grinda med warrior innebär att du får sola.
Och sola med warrior = förjävla tråkigt och tar lång tid.

Det där är iofs vad DU tycker. Jag älskar warriorklassen, och ser inget speciellt tråkigt i att grinda med klassen, även om jag hatar att farma pengar men det gör jag med alla klasser.

Jag tycker inte heller warriorklassen suger från 1-59, men det är ju vad man själv tycker. Och nu på lvl 60 så brukar jag leda över alla andra klasser i dmg när vi kör instancer... Och visst finns det många av oss, men det finns det av präster, rogues, hunters, mages, etc med.. Så det är bara att försöka och försöka, guilder har ju asofta lediga platser, iaf om man räknar totalt antal guilder på stora servrar, guiilder som gör ZG/MC/BWL osv.

Men det är klart, warrior är verkligen gearberoende, och framförallt vapen. Men med bra grejer på lvl 60 så kan man få rätt många att klaga på att vi är overpowered ^^ Och WoW handlar mest om lvl 60 som jag ser det, inte 1-59

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Jag vet faktiskt inte hur det är med hunter men för mig så var det kul till lvl 20 typ, visst det är roligt fortfarande att spela men det är så segt.
Men som jag redan förklarat så går det lite upp och ner, just nu har jag ingenstans att questa och grinda så det är väll därför.
Även räknat ut att jag behöver döda ca 900 lvl 30-32 mobs(droppar ungefär 1s per st) för att få till en mount om 7 lvls så :p.

Segt? Hunter är ju överlägset för grinding/leveling/soloing

Rogue är också bra vilket jag har spelat från 1 till 60. Shaman däremot som jag spelar nu verkar inte fullt så bra =/

Permalänk
Medlem

Re: ny WoW-gubbe! Vilken?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jollen
Hejsan!
Vet att ni inte gillar WoW trådar men nämn inte det här tack!

Nu är det så att jag la ner mitt wow spelande för några månader sen efter ett halvhjärtat försök! Nu ska 4 av mina kompisar börja spela igen från scratch!

Så nu till frågan! Vi ska vara horde och mina kompisar ska spela:
Tauren - druid
Tauren - Warrior
Nått - Warlock
Nått - Priest

Nu är det så att jag har ångest. Ska jag vara Undead - rogue. Eller Orc/troll - hunter.
För mig känns det som att hunter är roligast. Har alltid gillat karaktärer där man har pilbåge/pets mm. Men vilken är effektivast och roligast att spela som?

Kommer förövrigt spela på Trollsbane ifall ni undrar

//Joel

självklart Hunter, spelar även på Trollbane och kan säga att där finns redan för många Rogue. Har själv en lvl 60 rogue.

// Swedenlsony

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

ta hunter, men ta inte troll :P, dom står ju som om dom har ryggskott eller nått

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!