Hur uppdaterar man skills i WoW? (har sökt)

Permalänk

Hur uppdaterar man skills i WoW? (har sökt)

Hej

Ska skaffa WoW 3 dagar å känner att jag förstår allt utom 1 sak nu.. Hur uppdaterar man sina skills/magier?!

Om jag t.ex. precis har lärt mig shadowbolt så kan man väl förbättra till lvl 2 osv? Eller fungerar det inte så?
Vet att man kan förbättra med talents etc, men fattar att inte det räcker för att hålla en skills bra..

Frågan alltså: Hur uppgraderar man sina skills/magier?

(Har sökt på skills + wow etc, men hittar massa skita om SWG etc :S)

Tack till seriösa svar

Permalänk
Medlem

Ju högre lvl du blir desto högre ranker i dina spells kan du lära dig , du kan lära dig nya spells var andra lvl ..... 40 , 42 , 44 , 46 osv... inte alltid där är en ny rank i just den lvln...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
Ju högre lvl du blir desto högre ranker i dina spells kan du lära dig , du kan lära dig nya spells var andra lvl ..... 40 , 42 , 44 , 46 osv... inte alltid där är en ny rank i just den lvln...

Skulle du kunna svara lite mer utförligt? förstår inte riktigt hur du menar..
Får man som en point varannan lvl som man kan lägga i en skill för att uppgradera den?

Permalänk
Medlem

När du går upp i level kan du gå till din tränare och lära dig högre ranks i spells.

Poäng som du får varje level är så kallade talent points och har inget att göra med det jag skrev ovan, det får du vid lvl10 och uppåt.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

Var annan level får du nya spells som du kan hämta hos dina tränare. Så för warlocks så bör warlock-tränarna i varje stor stad ha nya spells åt dig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
När du går upp i level kan du gå till din tränare och lära dig högre ranks i spells.

Poäng som du får varje level är så kallade talent points och har inget att göra med det jag skrev ovan, det får du vid lvl10 och uppåt.

Ok, nu vet jag alltså hur jag uppgraderar å får nya spells, men e det gratis att uppdatera hos tränaren?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shadowhunter-[Da
Ok, nu vet jag alltså hur jag uppgraderar å får nya spells, men e det gratis att uppdatera hos tränaren?

Nej , det kostar... Och ju högre lvl du blir desto dyrare blir spells...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
Nej , det kostar... Och ju högre lvl du blir desto dyrare blir spells...

Ok, tack för alla svar

(Vill inte vara jobbig, men jätteschysst om någon kan säga hur mkt gold det handlar om + blir uppgraderingar på skills dyrare ju högre lvl man själv å inte skillen e? Såna fall ska man la uppgradera alla skills man tänker använda varje lvl så att man inte gör det onödigt dyrt?)

Permalänk

Högre LvL = Högre dmg/Bättre Spells/skills= Dyrare för dom är bättre

Visa signatur

Det är Inte Blizzard längre,
Jag har köpt det och det heter nu...
BILL-ZZARD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shadowhunter-[Da
Ok, tack för alla svar

(Vill inte vara jobbig, men jätteschysst om någon kan säga hur mkt gold det handlar om + blir uppgraderingar på skills dyrare ju högre lvl man själv å inte skillen e? Såna fall ska man la uppgradera alla skills man tänker använda varje lvl så att man inte gör det onödigt dyrt?)

du HAR råd att köpa spellsen/skillsen för varje lvl, wow är uppbygt att man ska tex kunna köpa sina spells varje lvl, dvs om inte slösar sina pengar på annat skräp...

Visa signatur

Tjeeeeeeenare mannen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shadowhunter-[Da
Ok, tack för alla svar

(Vill inte vara jobbig, men jätteschysst om någon kan säga hur mkt gold det handlar om + blir uppgraderingar på skills dyrare ju högre lvl man själv å inte skillen e? Såna fall ska man la uppgradera alla skills man tänker använda varje lvl så att man inte gör det onödigt dyrt?)

Alla skillnivåer och förmågor har ett fast pris som du betalar för att lära dig dom. I början kan det handla om ett par futtiga silver men runt lvl 36 eller så börjar priserna överstiga 1 gold och blir en betydande del av ens utgifter. Vissa skills kan man inte heller lära sig hos en trainer, som tex Gift of the Wild för druider, utan måste skaffas på annat sätt, ex via böcker eller quests.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

http://www.thottbot.com/?c=Warlock där ser du vilka nya saker du får vid alla lvlar. står också hur mycket dom kostar