MYCKET underliga och roliga buggar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Hitta en vanlig man i mafia som gick runt i staden och hadde ett hund huvud. Kan bifoga en blid senare i kväll om nån vill se.

Fram med bilden!

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

I Midtown Madness 3 så finns det ett easter egg där man parkerar sin bil framför Lincoln Memorial och glor på statyn ett tag, och så får spelet en "gammal film"-look och allt går mycket snabbare.

Turbofarten hängde kvar när man gick ut i menyerna... och in på Xbox Live. Eftersom konsolspel i allmänhet fortfarande kör peer-to-peer så var jag mycket snabbare än alla andra. Det var ganska kul att höra reaktionerna i headsetet när man en normalt slö dubbeldäcksbuss kommer backandes i raketfart, "Holy shi-, did you SEE that bus?!".

Detta patchades bort ganska snart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
lite offtopic men..vad är det för tema du har i windows? riktigt snyggt faktiskt. jag har tröttnat på windows classic lite.

Du har PM!

Visa signatur

|AMD x2 3800| Asrock DualSata2 | 2048MB pc3200 | Gainward 7900gt | P120S 250GB | WD 200GB | Silverstone ST40F 120mm | Samsung SyncMaster 959NF | Scythe Ninja , Polar freezer|

Permalänk
Medlem

Såg när en kompis spelade WoW. Karaktären teleporterades till nåt ställe ovanför vattnet. Man skulle ramla i och simma i land. Det jobbiga är att vattnet inte hinner ladda ibland, utan karaktären hamnar på botten och dör.

Permalänk
Medlem

De e i maraudon... o de kan bero på att om man har för lite ram lr nått annat som sktier sig så man laggar så hinner inte vattnet laddas innan man slår i marken.. varit med om det själv

Permalänk
Medlem

I pizza tycoon har jag varit med om att alla utgifter blivit inkomster, inkomsterna fortsatte vara inkomster. Ganska tråkigt utan utmaning...

Permalänk
Medlem

Halo 1 när hissen åkte iväg igenom en och man själv stod kvar i luften.
Det var rätt snyggt men det var lite svårt att dö sen...

Permalänk
Medlem

i medal of honor till playstation testade jag hoppa upp på en 2delad vägskylt (pekade åt två håll) som stod vid en bergsvägg. fastnade en meter över marken klämd mellan skylten och berget och det gick inte komma upp. så jag startade om (och fick spela om en bra bit för jag hade inte sparat..) så strafar jag längs en vägg och sugs in i en osynlig springa och hamnar UTANFÖR mappen och komemr itne in igen. Har inte rört playstationet sen dess.

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

Desert Combat hade sina underhållande buggar. Truckarna som man for som en vilde i...

Sen upptäckte jag förut (säkert flera som vet om det redan) att om man ställer sig på en stege, och låter kompisen slänga lite C4 under en så flyger man fladdrandes upp i luften vid detonationen. Man dör såklart och ser bara sin kropp fortsätter fara rakt upp tills den försvinner i tomma intet. Sen kunde man göra något med fallskärmen vid stegarna också, som gjorde att man viftade med armarna och skrek när man sprang omkring på marken.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Baldurs Gate II i nätverk. Oftast så buggade det ur när man tog resurrect på en död karaktär. Karaktären gled omkring på marken, och man var tvungen att starta om spelet.

Fallout, framför allt Fallout2, led ju av horribla buggar. Bagageutrymmet på bilen i Fallout2 är ett typexempel. När bränslet till bilen tar slut, och bilen stannar i öknen, så kommer bagageutrymmet följa följa med dig runt ändå. AP-ammon som var totalt värdelös (även mot fiender med power armour) osv. Fina grafikbuggar där objekt inte fogades ihop med omgivningen, utan såg helskumma ut...

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

I Need for speed underground 2 så körde jag ett race. Så råkade jag krocka in i kanten och plötsligt var jag på andra sidan kanten och kunde köra fritt runt banan.
Sen helt plötsligt så var jag inne på banan igen. =/

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk

cs 1.6 map: NUKE stegen i huset är borta men de går endå klättra

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Testpilot

Flera gånger har jag lyckats komma utanför banan i Burnout Revenge, riktigt irriterande faktiskt. Räcker med att bara bli intacklad i en vägg och så hamnar man under hela banan.
Man förlorar all fart man hade när man till slut blir inflyttad, det enda positiva är att hela "fallet" räknas som et jättestort hopp och man får lite "air"-poäng för det

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

en mkt rolig och lustig bugg i Call of Duty är om man hoppar och direkt när man landar trycker på prone så ser gubben ut som en badanka...
fan va jag skrattade när min polare gjorde så när vi satt och spelade.. det blev ett screenshot av det hela men det har försvunnit sedan länge.. men roligt vart det iaf..
vet inte om dem löste det med någon patch sen elelr nåt.. men i första versionen går det iaf för alla som vill testa och se hur det ser ut...

Permalänk

En rolig bugg i GTA:sa är med moutainbiken, om man trycker snabbt på x och backar sammtidigt kommer gubben ramla av cykeln och ner i marken medans man cyklar som vanligt och armarna blir långa och håller kvar i styret

Visa signatur

Min dator är antik! AMD athlon processor 899mhz, ATI Radeon 9000 AGP 128MB, 512 mb minne och en fantastisk hårdisk på 28 gb

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när jag satt o körde nhl 97 en gång och skulle precis börja slåss, började gapskratta när jag såg att jag slogs mot domaren istället för en spelare i motståndarlaget.

Visa signatur

WS: i7 920@3,8Ghz HT on | Corsair H50 | Gigabyte X58A UD7 | 6Gb Corsair dominator 1600MHz | VTX3D 5850 | Intel X25 G2 80Gb | WD green 1Tb | HX750 | Define R2 Black ||
Laptop: Acer TimelineX 3820TG

Permalänk

Lirade Black & White (1), men alla texturer var utbytta mot varandra av nån anledning.

Det hängde människor, hjärtan och cd-skivor i träden.
Hustaken såg ut som gräs osv.

Permalänk
Medlem

En gång när jag lirade NHL 99 så blev en av spelarna på något sätt förvandlad till en jätte och blev cirka tio gånger så stor. Var lite småkul.

Permalänk

bugg Nr.1 kommer alltid vara Quake1, där man efter att ha ALT-TAB:at till windows och går in i spelet igen, så går gubben framåt utan att man trycker på nån knapp och kan endast stoppas och få tillbaks kontrollen genom att tabbat ut och in igen......

Visa signatur

Amd 64 3200+ @2.6 ghz, 1, 5 gb Twinmos pc3200 @ 230 mhz, 200 Gb SATA hdd, moddad MSI s.939 Mobo, Powercolor X850Xt PE AGP 256 MB, Tuniq Tower Cpu-kylning, Zalman vf700-cu vga, 2x 120mm Ewerflow 5v, ThermalTake Shark Fulltower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CC01
En gång när jag lirade NHL 99 så blev en av spelarna på något sätt förvandlad till en jätte och blev cirka tio gånger så stor. Var lite småkul.

Hehe den buggen är fet, dock så finns det ett fusk som också gör detta om jag inte minns fel..

Permalänk

På den tiden man spelade NHL 2001:

Nähe? Typ.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."