Hittar inte mina nya HDDs

Permalänk

Hittar inte mina nya HDDs

Kör en AMD x64 3500+ på ett Asus A8N-SLI Deluxe moderkort med XP pro. Har 3 HDDs sedan tidigare, 1 x 120gb seagate IDE, och 2 x 300gb seagate sata som jag kör i raid 0 med en av moderkortets interna raidkontrollers. Krämen står ett HEC Power Master 480W för.

Har fungerat felfritt ända tills jag stoppade i ytterligare 2 st 300gb seagate (identiska med de andra två) igår. På sätt och vis fungerar det fortfarande felfritt, bara det att systemet inte hittar de 2 nya diskarna.

I alla andamål och avseenden verkar de inte existera. Windows hittar dem inte automatiskt, jag kommer inte åt dem genom diskhanteraren, bios vet inte av dem, osv, osv..... (Ja, jag har satt i sladdarna rätt).

Nån som vet hur jag finner mina nya diskar?

Visa signatur

Det allmänna skall tillförsäkra män och kvinnor lika rättigheter samt värna den enskildes privatliv och familjeliv - Regeringsformen, 1 kap §2

Permalänk
Medlem

vet inte om du kollat detta..
men kolla så att drivrutinerna är för porten är installerade.. alternativt uppdatera! vet att jag har olika kontroller för ide platserna.. så det kan ju vara värt att kolla upp!

Permalänk

Framsteg: Efter att ha uppdaterat mina raid drivers så kan jag hitta diskarna i det medföljande raid monitor programmet, men kan fortfarande inte komma åt dem i bios.

Visa signatur

Det allmänna skall tillförsäkra män och kvinnor lika rättigheter samt värna den enskildes privatliv och familjeliv - Regeringsformen, 1 kap §2