Feedback - Lack! Inspererat HTPC bygge [Bilder: 800x600]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sve3n
Fint blev det. Plus i kanten för att du använder samma wireless uppsätning som jag gör.
Är dessutom riktigt imponerad av din film samling. Räknat dem någongång? (Och nu menar jag skivor, inte filmer. Med tanke på alla de där boxarna lär det blir ett gäng )

Jag hittade tangentbord+mus på www.inwarehouse.se för 285:- så jag slog till direkt. Men de har tydligen inte kvar det. För jag är så nöjd med den så för det priset hade jag tänkt köpa fler

Ang filmerna så har jag alltid en 10 tal utlånade men jag har väll ca: 300 VHS filmer (Sålde bort 300st för ett tag sedan) och som DVD ligger jag på en ca: 130st.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Mycket bra jobbat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Stiligt. Bra ide

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk
Medlem

Är tvungen att säga till er starzinger fantaster så säljer ginza endel starzinger dvd:er

Ontopic: Jävligt snyggt slutresultat, grymmt!

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Medlem

Blev det varmt i lådan? I så fall borde man väll kunna lägga nätagget utanför och dra in ström i lådan ala MacMini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpiz^
Stiligt. Bra ide

Att bygga en dator i själva Lackhyllan från IKEA är inte min idé, men att göra den till en HTPC har jag inte sett någon göra tidigare. Så där kan jag ta åt mig lite ära (än så länge)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LunkZor
Är tvungen att säga till er starzinger fantaster så säljer ginza endel starzinger dvd:er

Ontopic: Jävligt snyggt slutresultat, grymmt!

Ja, tråkigt att sverige bara tog in ca en fjärdedel av alla avsnitt. Tack för komplemangen om bygget

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mooy
Blev det varmt i lådan? I så fall borde man väll kunna lägga nätagget utanför och dra in ström i lådan ala MacMini

Som jag skrev tidigare så är temperaturen när jag pressat den hårt i en timme 64ºc (cpu:n) vilket är helt ok eftersom när jag använder den inte kommer att köra så hårt som jag gjorde vid testtillfället. Delen där nätagregatet, HD:n och DVD:n sitter så är temperaturen bara ca 35-40ºc, men då har de 3 st 70mm fläktar som sköter jobbet.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Frantic
[B]

Att bygga en dator i själva Lackhyllan från IKEA är inte min idé, men att göra den till en HTPC har jag inte sett någon göra tidigare. Så där kan jag ta åt mig lite ära (än så länge)

Ne jag vet att det var en annan. Men jag menade det med att ha en HTPC i den, det blev faktiskt riktigt snyggt

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk
Inaktiv

Väldans fin och diskret modd! Skulle inte ha något emot att ha en sån i vardagsrummet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PulkaFettot
Väldans fin och diskret modd! Skulle inte ha något emot att ha en sån i vardagsrummet.

Tack!

Inte så svår att göra och inte var den så fasligt dyr heller. Testa själv får du se

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Mycket fint bygge! Vilken cpu kör du nu? Fick du ordning på Duronen?
Btw, Jag har 2st blåa lackhyllor i mitt rum

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Mycket fint bygge! Vilken cpu kör du nu? Fick du ordning på Duronen?
Btw, Jag har 2st blåa lackhyllor i mitt rum

Nej fick inte den att fungera, men jag saknar en jumper på moderkortet (!?). Så det blev en sempron 2400+ @ 1000mhz.

2st? Trevligt, monsterbygge på g?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Hade tänkt att koppla min lcd-tv till datorn (Inte htpc, men ändå)men jag har ingen sådan kabel:

utan bara en "smal" kabel och med den blir det väldigt dålig bild. Vet du vart man kan köpa en sådan?

Visa signatur

-=SanDiego 3700+ @ 2800Mhz - Crosair Value 1024 - Gainward 6800GS - 160GB Sata=-
I wanted to kill the sexiest person alive... But suicide is a crime.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Skit najs!

Permalänk
Inaktiv

w0hla, du har lite olika att välja på. men jag hade nog valt en 5meters kostar 235:- på kjell & co (artnr:38567) sen finns det en 1,8m 115:- (artnr:38388) men om du nehöver in längre så kan du gå in på www.kjell.com och söka på VGA så hittar du förmodligen lite VGA kablage som kan passa!

Permalänk
Medlem

Fan va snyggt GJ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0hla
Hade tänkt att koppla min lcd-tv till datorn (Inte htpc, men ändå)men jag har ingen sådan kabel: http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/5_Sladden_forminsk...
utan bara en "smal" kabel och med den blir det väldigt dålig bild. Vet du vart man kan köpa en sådan?

Vad menar du med "smal kabel" ?

Annars så vad tror du om dessa: http://www.buggy.nu/index.php?a=search&q=VGA+Kabel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HiaN

Japps, precis som jag känner mig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parse
Skit najs!

Tack!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av diggarn
w0hla, du har lite olika att välja på. men jag hade nog valt en 5meters kostar 235:- på kjell & co (artnr:38567) sen finns det en 1,8m 115:- (artnr:38388) men om du nehöver in längre så kan du gå in på www.kjell.com och söka på VGA så hittar du förmodligen lite VGA kablage som kan passa!

Precis, eller kolla på buggy länken jag skrev tidigare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Fr3dde
Fan va snyggt GJ

Tack och bock!

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

riktigt läckert, må jag säga

jag visade LACK-datorn för min morsas kille, och han blev helt begeistrad! nu kommer jag kanske (notera kanske) få bygga ihop en själv han trodde att det skulle gå på 20 laxar för att få en sån där, och ändå ville han ha en o_O

jaja, jag tänkte försöka fixa ett prisexempel åt honom

tror du att en via-kaka skulle funka tillfredsställande? jag tänkte sätta ihop något som man kan göra lite annat på också, och jag har inte så bra koll när det gäller den formfaktorn.

återkommer med lite mer info senare

än en gång, riktigt bra jobbat!

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

SNyyyygt!

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Experthjälp xDxD

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
riktigt läckert, må jag säga

jag visade LACK-datorn för min morsas kille, och han blev helt begeistrad! nu kommer jag kanske (notera kanske) få bygga ihop en själv han trodde att det skulle gå på 20 laxar för att få en sån där, och ändå ville han ha en o_O

jaja, jag tänkte försöka fixa ett prisexempel åt honom

tror du att en via-kaka skulle funka tillfredsställande? jag tänkte sätta ihop något som man kan göra lite annat på också, och jag har inte så bra koll när det gäller den formfaktorn.

återkommer med lite mer info senare

än en gång, riktigt bra jobbat!

via's itx bord är lite klena. Kan man inte trycka in ett mATX och man fixar en slimmad kyllare??

Visa signatur
Permalänk
Medlem

riktigt najs

Visa signatur

oldskool (:

Permalänk
Medlem

Nätaggregatet small (dog) här om dagen så jag måste skicka tillbaka det. =/ ännu sämre är att datorbutiken inte har kvar det i sortimentet så jag kommer nog inte kunna få ett nytt. Jag har tittat på andra liknande modeller men det är ingen som ligger på 4 cm som detta gjorde så vi får se om jag kommer att behålla lack datorn eller om jag får göra en ny HTPC.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
riktigt läckert, må jag säga

jag visade LACK-datorn för min morsas kille, och han blev helt begeistrad! nu kommer jag kanske (notera kanske) få bygga ihop en själv han trodde att det skulle gå på 20 laxar för att få en sån där, och ändå ville han ha en o_O

jaja, jag tänkte försöka fixa ett prisexempel åt honom

tror du att en via-kaka skulle funka tillfredsställande? jag tänkte sätta ihop något som man kan göra lite annat på också, och jag har inte så bra koll när det gäller den formfaktorn.

återkommer med lite mer info senare

än en gång, riktigt bra jobbat!

Gör så, bara att testa, men somCyberVillian skriver, om man kan få plats med ett mATX och slimmad kylare är det ett bättre allternativ.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatZiie
SNyyyygt!

Tack!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bottle
Experthjälp xDxD

Ja ibland måste man ta in eliten....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
via's itx bord är lite klena. Kan man inte trycka in ett mATX och man fixar en slimmad kyllare??

Precis!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4N73
riktigt najs

Tack!

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

En enkel fråga bara: hur gjorde du för att öppna hyllan?

Visa signatur

Many that live deserve death. And some that die deserve life.
Can you give it to them? Then do not be to eager to deal out death in judgement.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LAsk
En enkel fråga bara: hur gjorde du för att öppna hyllan?

Jag öppnade den med en kniv, stack in den vid limfogen och bände sedan upp hyllan.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Har du någon bild på hur kablarna går ut på baksidan. Jag byggar en LACK-dator själv och undrar hur det blir när man placerar moderkortet på mitten?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Kommer kanske lite sent in i denna tråd men wtf.
Jag undrar bara hur du har fäst MB:et?, Har du skruvat fast det, lacklådornas sidor är ju inte så tjocka, så hur gjorde du?

Visa signatur
Permalänk

Rikitgt snyggt bygge Jag gör ett liknande projekt

Visa signatur

Nytt projekt av mig. Klart hösten 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Har du någon bild på hur kablarna går ut på baksidan. Jag byggar en LACK-dator själv och undrar hur det blir när man placerar moderkortet på mitten?

Jag blev/är sjuk, så ledsen att det har tagit tid. Jag har en bild på hur jag gömmer kablarna. Postar den här om en liten stund.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePenguin
Kommer kanske lite sent in i denna tråd men wtf.
Jag undrar bara hur du har fäst MB:et?, Har du skruvat fast det, lacklådornas sidor är ju inte så tjocka, så hur gjorde du?

Om du titar på 4:e bilden i projektloggen så ser du hur jag satte fast moderkortet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonascasemodder
Rikitgt snyggt bygge Jag gör ett liknande projekt

Tack! Lycka till, ditt blir säkert bra det också.

EDIT:

Så här har jag löst sladdgömman bakom Tv:n

Köpte den på COOP Forum för en billig slant (40:- ca)

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Kalla mig blind..men jag ser faktiskt inte hur du har fäst moderkortet...
Hade varit schysst om du kunde berätta det...

Visa signatur