Permalänk
Avstängd

ostabil clockning

hej ! jag har clockat min 3000 - 3900 den funkar utmärkt när jag tex. är inne på internet eller något men när jag ska spela så kan jag typ bara spela i 30 min sen flippar det tex. jag blir utkastad eller datan henger sig... jag skulle behöva lite hjälp med att få datan att bli stabilare när den e clockad för jag tror att den e ostabil någon som vet vad jag ska göra för att den ska bli stabilare?? // K0SKEN

Visa signatur

dude

Permalänk

för lite i vcore. mao för lite volt till processorn.
öka ett snäpp, och sen testar du prime95 finns att ladda ner här i forumet:http://ftp.sweclockers.com/index.php?action=list&dir=Optimeri...

sen väljer du options och torture test och sen nån utav dom 2 längst upp och låt en gå i 7 timmar. hänger den sig eller får fel, så öka ett snäpp till, alltså lite mer vcore, testa 3dmark även.

sen skriver du inte speciellt mycket om vad du har för system.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
för lite i vcore. mao för lite volt till processorn.
öka ett snäpp, och sen testar du prime95 finns att ladda ner här i forumet:http://ftp.sweclockers.com/index.php?action=list&dir=Optimeri...

sen väljer du options och torture test och sen nån utav dom 2 längst upp och låt en gå i 7 timmar. hänger den sig eller får fel, så öka ett snäpp till, alltså lite mer vcore, testa 3dmark även.

sen skriver du inte speciellt mycket om vad du har för system.

Liiite OT men ändå inte. Varför ska man använda sig av det två översta testen i Prime?
Kanske är så enkelt som det står, att man använder mer eller mindre Ram..
Är den stabil i det översta testet så vet man att Processorn stabil.. och om den klarar Blend så vet man att minnena hänger med också, rätt, fel?

Permalänk

fel, blend klarande min i 3000MHz med dom nya minnena men inte dom2 länst upp, varför ? för lite vcore.

står ju om du läser (Blend - tests some of everything,lots of ram tested)

mycket ram men lite av allt annat.

stor skillnand, och så mycket On-T det kan bli.

visar killen hur han ska göra för att få sin processor att bli stabil.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

vad har du för system ?

Visa signatur