Permalänk
Medlem

vill ha en med 17". tipps?

Någon som kan tippsa om bra bärbara med 17" skärm och separat grafikkort. Pris upptill 15k

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kolla in acers kraftigare datorer på deras hemsida, de har nästan alla separat grafikkort och 17".

Permalänk
Medlem

Kanm man lita på acer då? Tycker många klankar ner på dem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det finns många trådar om acer eftersom de säljer flest skulle jag tro.

Men för pengarna man ger så får man rätt mycket dator.

Köpte en själv för två år sen, och visst, jaghar haft en del strul med den men allt gick på på garantin, men den jag köpte då håller fortfarande hög klass tycker jag.

Permalänk
Medlem

jag ger inte mycket för Acer... bara se på deras hemsida! den bara skriker ut: BUDGET! Den ger inget bra intryck. sen att det finns ca 15 anstälda på Acer Sverige som inte är ngt vidare bra på suport. sen att datorerna käns instabila är nog det värsta...
detta är mitt intryck av acer och många tycker nog emot mig...

btw: jag har en Acer Aspire 5021WLMI och skulle aldrig köpa den igen om jag fick välja om.

Visa signatur

Emmy Rossum Is The Goddess Of Music

Permalänk
Medlem

Med tanke på vad man får för pengarna så är det helt klart värt det. Och de gånger jag varit i kontakt med deras support har den funkat väldigt bra för mig personligen.

Men vad är det med din dator som har fått dig att tycka så? (är bara nyfiken, inte ute efter att komma med kommentarer eller nåt)

Permalänk
Medlem

nej det är bara vad jag hört av andra här på forumet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Med tanke på vad man får för pengarna så är det helt klart värt det. Och de gånger jag varit i kontakt med deras support har den funkat väldigt bra för mig personligen.

Men vad är det med din dator som har fått dig att tycka så? (är bara nyfiken, inte ute efter att komma med kommentarer eller nåt)

Det är mer så att suporten är okunnig. de kan inte sin sak tillräckligt bra för att man ska kunna lita på dem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Azur
Det är mer så att suporten är okunnig. de kan inte sin sak tillräckligt bra för att man ska kunna lita på dem.

Men själva datorn då?

Permalänk
Medlem

Jag upplever dem som instabila och plastiga och dåligt designade. håller man i dem (åtmindstonne de två aspire 5021wlmi som jag har haft (en kompis tappade den första i golvet)) så känns det nästan som om den tänker falla ihop mellan mina fingrar. ut/inblåset för fläckten sitter också på helt fel ställen och datorn blir oerhört varm lätt trots att fläckten är på för fullt, och så låter fläckten nästan värre än min gamla stationära dator som är 4 år gammal.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

OK, jag kan ju bara prata för mig själv och jag har ju som tur är inte samma problem med min dator.
Den är smart designad och känns inte alls plastig, däremot blir minvarm men det beror på p4 som sitter i. Och den låter heller inte som min gamla stationära dator heller för den delen

Men, som sagt, det är deras tyngre datorer som är bra, deras mindre versioner har jag inte kommit i kontakt med och jag tror inte det är många som tycker att acers största modeller är kassa.

Permalänk
Medlem

En anledning till att 5020 serien är som den är kan ju vara för att det är så många som köper den och dom ser hällre kvantitet än kvallitet. Dom lite mer ovanliga (dom man inte hört något ifrån så mycket) kanske håller bättre.
Jag ska i vilket fall som hällst åka till en återförsäljare och pilla lite på den så jag får en fysisk uppfattning av hur det ligger till.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hittade en ska till... mitt wlan-kort överhettades nyss.. och det blir supervärmt även om jag bara sitter och surfar.. har inte märkt det tidigare för jag brukar inte använda det..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

varför köpte du din dator över huvud taget.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
varför köpte du din dator över huvud taget.

Exakt, och inte bara en gång, utan två.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Exakt, och inte bara en gång, utan två.

som sagt så tappade en kompis den och försäkringsbolaget betalade en ny. hade jag själv fått bestämma hade jag tagit en ASUS A6K men nu fick jag inte välja :P..

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Ganska otroligt att Acer inte gått omkull med tanke på att de är världens femte(?) största tillverkare av laptops...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Azur
som sagt så tappade en kompis den och försäkringsbolaget betalade en ny. hade jag själv fått bestämma hade jag tagit en ASUS A6K men nu fick jag inte välja :P..

Varför inte sälja?

Permalänk
Medlem

Acer är sorgligt plastiga men fungerar finfint. Det är min erfarenhet.

Permalänk
Medlem

för att jag köpte den i en lokal butik för 12k! och jag har inte råda att köpa en dator som jag vill ha oavsett om jag säljer denna eller inte..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om nu acern alltså är utesluten (enligt vissa iaf) vilken ska man då titta på?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dell 9400

Permalänk
Medlem

Jo den är fin men ska man ha separat grafikkort blir den rysligt dyr och spräcker min budget ordentligt.
med enbart grafikkortet som tillägg och det övriga orört kostar den över 17k.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Nya asusen då, med x1600 som det finns en tråd om?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har den 17" skärm? vad kostar den?

Hur varm ungifär blir datorn om kan kör med en P4-processor? Hittade två styck HP men dessa hade socket 640 P4 3,4GHz, 2X1024 MB ram och 100 gb hdd. Låter ju kalas förutsatt att dom håller i längden.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Har den 17" skärm? vad kostar den?

Hur varm ungifär blir datorn om kan kör med en P4-processor? Hittade två styck HP men dessa hade socket 640 P4 3,4GHz, 2X1024 MB ram och 100 gb hdd. Låter ju kalas förutsatt att dom håller i längden.

Nej tyvärr tror jag det bara är 15,4" på asusen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

15,4 blir för litet. kommer använda datorn som mediacenter.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

15,4 blir för litet. kommer använda datorn som mediacenter.

När tjejen skulle handla nu för ett tag sen var vi runt på alla siba, onoff och liknande. Då hittade vi en Packard Bell med 17" till riktigt bra pris, har för mig att det var under 10k. Kanske är värt att kolla upp? Dock bara X200-grafik..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det måste vara separat grafikkort då jag vill kunna spela med hyfsad grafki. typ x600 eller bättre.

Jag har hittat denna: http://www.datorhandel.com/se/products/A7D-R002H%252FMULI
Är det någon som vet om man kan byta ut vissa komponenter (hårddisk. minne) när man köper datorn. Skulle vilja ha en stärre och snabbare hårddisk och dubbelt minne. Antar att garantin ryker om man börjar pilla med det själv.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Det måste vara separat grafikkort då jag vill kunna spela med hyfsad grafki. typ x600 eller bättre.

Jag har hittat denna: http://www.datorhandel.com/se/products/A7D-R002H%252FMULI
Är det någon som vet om man kan byta ut vissa komponenter (hårddisk. minne) när man köper datorn. Skulle vilja ha en stärre och snabbare hårddisk och dubbelt minne. Antar att garantin ryker om man börjar pilla med det själv.

Den där såg riktigt trevlig ut måste jag säga! Byta disk och minnen borde inte äventyra garanti, på de jag kikat på görs det genom luckor på undersidan. Väldigt lätt och i princip omöjligt att misslyckas, bara esd som skulle kunna ställa till det.

Visa signatur