Vilket spel sabbade mest?

Permalänk

World of Warcraft sabbade mitt liv, så till den grad att jag la ner spelandet för jag inte orkade med grind+instanser långt fram till småtimmarna och rubbad sömn+noll socialt liv utanför datorns värld. Har plockat upp och lagt ner ett par gånger sen dess, just nu ligger det på hyllan igen.

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk

poker

Nätpoker är det spelat jag fastnat i, fast det kanske inte räknas som ett dataspel?

Permalänk
Medlem

Det som tagit mest tid av mitt liv är mitt ircande och så, spel har nog bara varit World of Warcraft men det varade bara i några månader. Jag var en liten nörd som brukade skynda mig hem för att sitta och spela.

Permalänk
Avstängd

Transport Tycoon och Settlers kanske :). Diablo iofs det satt man med rätt flitigt asså. Fick sömnproblem mm.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Anarchy Online.

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
SWG, men jag det berodde nog mer på programmet än spelandet. Jag passar mig endå för att fastna i något MMORPG nu medans jag studerar.

Swg indeed. Tappade så mycket men van fan lika mycket tillbaka. Alla vänner man skaffade, som jag senare har träffat i england. En tjej som jag var tillsammans med började också genom swg.

Synd att spelet suger så fruktansvärt nu för annars hade jag nog suttit där idag med

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

Rocket Arena 3.. kan inte sluta spela det ändå
och cs, damn i was stupid playing that crap

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Tibia och Sweclockers, när Tibia var som bäst så var jag något vidrigt fast vid det, nu är spelet dock totalsabbat av alla updates. Det gamla sköna tibia hade jag kunnat ge vad som helst för att kunna spela

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellscream
Samma här, värsta var att man ändå ställde klockan så man skulle komma igång med lirandet

Hoho ohh ja så var det för mig i Baldur's Gate 2.
Gick upp 07.00 varje morgon och la mig vid 01.00 ^^
Konstant spelande under den vakna tiden (förutom toa besök och när man åt). Ahhh minnen

Tyvär så har det inte varit så med något annat spel för mig Var faktiskt en väldigt härlig inlevelse och känsla i BG2. Hoppas Oblivion blir något i närheten.

Permalänk
Medlem

Diablo 2 sabbade mitt kärleksliv ordentligt då jag var sambo ... oj oj oj , men såhär i efterhand så var det skitsamma , tjejen var inget o ha iallafall

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk

Skolan tog stryk av mitt spelande av Baldurs Gate 2: SoA och ToB. Sista tiden har väl irl relationer tagit stryk av Neverwinter Nights, Warcraft 3, Halo och Eve Online. Kan ju säga att det är värt att ta en ganska lång tids paus från datorn med jämna mellanrum.

Visa signatur

Chassi: trästubbe | Minne: guldfisk | Grafikkort: sexans skolfoto | Processor: mammas symaskin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Diablo 2 sabbade mitt kärleksliv ordentligt då jag var sambo ... oj oj oj , men såhär i efterhand så var det skitsamma , tjejen var inget o ha iallafall

Bah, mitt samboliv sabbade mitt diablo 2 spelande. Sen tog förhållandet slut iallafall.
Whatever you choose you loose.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Muddningen sabbade min skolgång mellan -94 -98.

Permalänk
Medlem

Exitebike

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk
Medlem

Jag kan sluuta när jag vill

Permalänk
Medlem

Då det begav sig: Dune 2. Spelet som fick mig hookat vid datorspel, jag minns att jag tänkte "vad coolt om man kunde spela detta flea stycken mot varandra" resten är historia.

Nuförtiden: WoW. Detta skitspel har fördärvat hela min bekanskapskrets.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Genesis Mud år 94-95.... Sabbade studierna hela första året på Chalmers. På ett år hade jag spelat 74 hela dygn i effektiv speltid..... illa! Resten av tiden gick åt till att dricka sprit, kanske bidrog en hel del det med.

Visa signatur

Dell8400:3.4ghz:2gb:x850xt PE:2*74 raptors:Audigy2:Dell2005FP

Permalänk
Medlem

CS och WoW

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

EVE! Jag kan inte sluta när jag vill. Snälla, hjälp mig!

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Då det begav sig: Dune 2. Spelet som fick mig hookat vid datorspel, jag minns att jag tänkte "vad coolt om man kunde spela detta flea stycken mot varandra" resten är historia.

Nuförtiden: WoW. Detta skitspel har fördärvat hela min bekanskapskrets.

Ja Dune 2 var grymt ball att spela, på Amigan var det grymt som sjutton men jag blev lite smått besviken på ljudet i pc versionen. Hur som helst så spelade man det spelet en hel del, vet inte hur många timmar som "försvann" pågrund av det:)

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellscream
Samma här, värsta var att man ändå ställde klockan så man skulle komma igång med lirandet

Haha, klockrent. :D:up:

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Skulle säga wow, men än har det inte förstört så mycket. Förra året när det släpptes hade jag tagit studenten, hade ett slappt jobb och precis blivit dumpad av min flickvän... så vad kunde vara bättre än att fly in i en låtsatvärld? Spelade ända sen det släpptes, varje dag, från det jag vaknade/kom hem från jobbet, tills 2-3 på natten (7-8 på morgonen helger)...

Sommaren blev iofs förstörd... bara wow hela tiden. På hösten började jag plugga här i lund så då tog jag mig samman och sålde mitt konto. Men efter första tentaperioden, vilken gick bra, kunde jag inte hålla mig längre och köpte ett nytt wow :roll:

Hitentills har det gått bra, men det är fasiken svårt att sitta och plugga när man sneglar på datorn och ser wow-ikonen på skrivbordet. Får se när första tentan ryker pga detta förbannade spel.
Kan verkligen inte sluta hur mycket jag än vill

edit: Så: om du funderar på att börja spela wow... GÖR INTE DET! Om jag kunde få det ogjort att jag någon gång testade denna jävulens skapelse skulle jag göra det!!

Permalänk

Lineage 2, gjort för att spelas 12 timmar om dygnet dag in och dag ut.
Har dock avinstallerat smörjan nu.

Permalänk
Medlem

Spannen... så här läste jag ditt inlägg:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spannen
Skulle säga wow, men än har det inte förstört så mycket.
...
*Denial! Denial! Denial! Denial!*
...
*Börjar inse konsekvenserna*
Kan verkligen inte sluta hur mycket jag än vill

edit: Så: om du funderar på att börja spela wow... GÖR INTE DET! Om jag kunde få det ogjort att jag någon gång testade denna jävulens skapelse skulle jag göra det!!

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Diablo II, det lär vara många tusen timmar som gått åt till det men jag skolkade från skolan redan innan jag upptäckte D2 så ingen större skada skedd

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

EverQuest 1 måste jag nog säga..

Och Diablo 2

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk

just ja,kom på ett till:
hearts of iron 2....beroendeframkallande spel så det stänker om det(särskillt när man är i krig med nått land)...kan ha haft planer för dagen men missat dom totalt pga detta spel...när man väl har satt sej vid det och startat krig så tror man att man kan ta över hela landet på typ 30 min,så man sitter där och tänker "jag tar över en province till och sen får det vara nog" men man fortsätter ändå,"en till,en till" tänker man och när man sen tittar på klockan så har man tagit över landet och timmarna flugit förbi=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

UT 2004.. precis blitt beroende. nästan så att bruden kommer effter

Visa signatur

Workstation/Lapptopp: AMD 64Turion 32 | 2048ddr2 | ATI x700 | 80 gb 7200rpm | 2*17" skärm | 940 gb externt |

Permalänk
Medlem

Jag satt nog som mest klistrad framför Age of empires 2.
Många är som säger WoW undrar varför just det spelet är så beroendeframkallande?
Spelar WoW själv men inte så att jag är hemma från skolan. är heller med kompisar utan det är helt enkelt ett sätt att döda tid på ett kul sätt.

Visa signatur

With no sacrifice, there can be no victory

Permalänk
Medlem

Half-Life och alla dess modifikationer. Jag vill nog inte veta hur många timmar jag har spenderat framför datorn med detta spel