Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av riversswe
Någon som laddat ner och testat The Outfit (DEMO) här? Jag har försökt men det går inte starta spelet. Det står: "This game does not support PAL-50 Please change your display settings."

Men jag fattar inte för jag kör ju HDTV så det går inte ändra de inställningarna då eftersom det redan är fasta signaler. Jag kör Xboxen via en HD-projektor och det blir inte speciellt bra ifall jag ändrar ifrån HDTV => till TV på boxen. Så man får alltså inte spela spelet ifall man vill ha bättre upplösning?

Hehe, cpigt värre...någon som kanske har en lösning på detta problemet. Vill ju helst inte byta ner mig.

Välj bara "TV" på kabeln och gå in i system inställningarna på xbox360n. Välj Pal 60 sen äre bara o ta på HDTV switchen igen så ska det gå.

Permalänk
Medlem

En bra sak som kan få många att betala någon hundra lapp extra för att spela Oblivion på 360 istället för PC är att det är den ända versionen som har både HDR och AA samtidigt. Den metoden som Bethesta använder gör att inte X1XXX korten inte kan ha AA på samtidigt som HDR.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
+ 4000:- för konsollen och ~600:- per spel. Jo det är dyrt :P. Men tack för infon :).

Vad har konsollen och det med LIVE att göra? den betalar man ju ändå för om man vill ha den och spelen med. Sedan är det ju bara LIVE som kostar och den summan på ett år är inga pengar direkt.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Ryktas om en 100GB hdd standard på kommande 360 Premium. Och om det stämmer så är det ju fint men lite svårt att tro att det skulle vara sant.

http://www.myxbox360.com/news/news/Rumor_100GB_HDD__Standard_...

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
...
Ryktas om en 100GB hdd standard på kommande 360 Premium. Och om det stämmer så är det ju fint men lite svårt att tro att det skulle vara sant.

http://www.myxbox360.com/news/news/Rumor_100GB_HDD__Standard_... [/B]

Har blivit förnekat av MS.

"We haven't announced any additional hard drives for the Xbox 360 beyond the 20GB version available today."

Källa : http://www.xbox-scene.com/xbox1data/sep/EEukFEFZuEkCQTYErm.ph...

Permalänk
Medlem

halloj!

Jag funderar på att skaffa en xbox 360 och undrar om spelen blir lika suddiga som på den gammla xboxen om man inte har en grym tv?

Dessutom har jag inte riktigt fattat det här med HD TV? exakt vad innebär det?

är detta en HDTV tex?
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313649

tacksam för svar

Visa signatur

[A64 3500+] [2048 ddr] [Gainward 6800 ultra@430\1160]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mensch
halloj!

Jag funderar på att skaffa en xbox 360 och undrar om spelen blir lika suddiga som på den gammla xboxen om man inte har en grym tv?

Dessutom har jag inte riktigt fattat det här med HD TV? exakt vad innebär det?

är detta en HDTV tex?
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313649

tacksam för svar

Står på sidan: TV-typ HDTV-förberedd

Att bilden blir suddig beror ju på tv:n inte på xbox:en

Om du vill uppleva spelen i HD så rekomenderar jag att du köper en HD-VGA kabel och kopplar xbox 360:n till en datorskärm. Det gjorde jag, och kan ju säga att skillnaden på grafiken var som natt och dag, mellan min TV och datorskärmen.

Permalänk
Medlem

Aha bra idé.. då slipper man ju punga ut en massa pengar på ny tv...

Blir bilden lika skarp som på ett PC spel om man kopplar den till en datorskärm?

Visa signatur

[A64 3500+] [2048 ddr] [Gainward 6800 ultra@430\1160]

Permalänk

Jag kan säga att spelen inte ser ut som till din gamla xbox bara för att du kör på en vanlig TV.

Spelen är fortfarande grymt snygga, men om du kör dem via en datorskärm eller en HDTV så blir upplösningen bättre och spelet skarpare. Detta gör att du ser alla detaljer bättre, men de finns fortfarande där på en vanlig TV, bara att du inte ser dem lika tydligt.

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mensch
Aha bra idé.. då slipper man ju punga ut en massa pengar på ny tv...

Blir bilden lika skarp som på ett PC spel om man kopplar den till en datorskärm?

Beror ju på skärmen och spelet du spelar

Permalänk
Medlem

Okej.. min skärm är rätt bra så det blir nog till att spela på den..

tack för svaren!

Visa signatur

[A64 3500+] [2048 ddr] [Gainward 6800 ultra@430\1160]

Permalänk
Medlem

Tydligen ska GRAW demot kommit ut nu. Vet inte dom är på både europeiska o amerikanska konton. Har inte tankat det själv eftersom jag äger spelet men hoppas ni andra gillar det så vi får fler GRAW spelare!

http://xbox360.qj.net/Ghost-Recon-Demo-Available-in-Live-Mark...

Visa signatur

| Fractal Design Arc | Asus GTX670 | Asus P8P67 B3 | i5 2500k | Corsair 8gb@1600mhz | Corsair HX750
| Intel 330 120gb + 1tb WD Black | Logitech mx518 | Logitech G930 | Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS

Permalänk
Medlem

"Coming Soon" på xbox.com

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogum
Tydligen ska GRAW demot kommit ut nu. Vet inte dom är på både europeiska o amerikanska konton. Har inte tankat det själv eftersom jag äger spelet men hoppas ni andra gillar det så vi får fler GRAW spelare!

http://xbox360.qj.net/Ghost-Recon-Demo-Available-in-Live-Mark...

Det har inte kommit på den amerikanska ännu iaf

Det nyaste som kommit på Amerikanska är:

Ridge racer 6 - Demo
superman returns - sneak peek
och lite nya G.R.A.W trailer's

Föresten förut när jag skulle lira DoA4 online så fick jag en till update någon som vet vad den är för?

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Behöver lite råd.
Det är så att jag har min xbox360 kopplad till min philips hemmabio-anläggning. Det känns lite trist att behöva köra dubbla system då 360-in också har dvd. Är logitechs Z-5500 bra till bioanläggningar eller de duger bara till datorn?

http://komplett.se/k/ki.asp?sku=303911

Tacksam för svar från folk som vet och inte tror:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TubularBoy
Behöver lite råd.
Det är så att jag har min xbox360 kopplad till min philips hemmabio-anläggning. Det känns lite trist att behöva köra dubbla system då 360-in också har dvd. Är logitechs Z-5500 bra till bioanläggningar eller de duger bara till datorn?

http://komplett.se/k/ki.asp?sku=303911

Tacksam för svar från folk som vet och inte tror:)

jag kör z-5500 till TV/DVD/360n, fungerar klockrent för mig.

Du får mycket ljud för de 3000 kr som paketet (oslagbart).

Dock skulle jag aldrig i livet använda 360n som DVD-spelare:

- den låter för mycket
- kass bild
- dålig uppskalning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
jag kör z-5500 till TV/DVD/360n, fungerar klockrent för mig.

Du får mycket ljud för de 3000 kr som paketet (oslagbart).

Dock skulle jag aldrig i livet använda 360n som DVD-spelare:

- den låter för mycket
- kass bild
- dålig uppskalning

Jag har 1000-gånger bättre ljus/bild och ljud när jag kör med 360-in. Förmodligen för att jag kör med vga-kablen och för att 360-in har nyare/modernare/bättre ljudprocessor.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad som händer med Saint's row? Demot skulle väl kommit ut i februari?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr

Föresten förut när jag skulle lira DoA4 online så fick jag en till update någon som vet vad den är för?

Det jag har läst mig till är att det är för att fixa till savegame problemen som uppstått för många tydligen. Om man tittar efter står det "Saving Game" i början och slutet av varje fight online.

Visa signatur

| Fractal Design Arc | Asus GTX670 | Asus P8P67 B3 | i5 2500k | Corsair 8gb@1600mhz | Corsair HX750
| Intel 330 120gb + 1tb WD Black | Logitech mx518 | Logitech G930 | Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS

Permalänk

Kameo är riktigt kul (speciellt att spetsa folk på ens rygg) men så kommer ju Nba 2k6 ut som är OTROLIGT snyggt. CoD 2 är bättre på dator imo eftersom jag tycker det blir mer känsla än att rulla på en liten spak men Xbox 360 är defenitivt värt att köpa XD

Visa signatur

Jesus does'nt love you , he loves me!

Permalänk

http://xbox360.ign.com/articles/695/695795p1.html

Såg inte om någon pratat om det tidigare.
Verkar vara ett nytt flygplansspel.
Av filmerna att döma är det rätt grym känsla i det.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Undrar hur Microsoft kommer att kontra när releaseplanerna för PS3 börjar bli kända?

Personligen tror jag att Core-versionen (som var en dålig idé från start) kommer skrotas, att utvecklarna är instruerade att i största möjliga mån basera sin utveckling på HDD-fria enheter är en begränsning.
Likaså kommer priserna med all sannolikhet att sjunka, kanske inte direkt men runt halvårsskiftet är inte osannolikt.
Skulle Core-enheterna upphöra bör också priserna på HDD sänkas för att fler människor ska välja att köpa dessa, likaså bör instruktionen till spelproducenterna vara att utveckla de bästa spelen oavsett om dessa kräver hårddisk eller ej.

En bra idé vore också att skrota MCE-kravet för streaming-video, en vidareutveckling av Windows Media Connect med videofunktioner vore det bästa.
Huruvida Sony kommer erbjuda PC>konsoll streaming video är oklart men om Microsoft inte vill riskera att hamna efter bör dom överväga detta IMHO.

Utifall de rykten som finns gällande Sonys onlinetjänst stämmer så kommer det finnas HD-content för nedladdning, en kontring från Microsoft vore då en motsvarande variant där PC:n har en central roll.
Att inte behöva oroa sig för att hårddisken på 360:n ska bli full vore grymt, istället kan man lagra dessa filer i datorn där man kanske har 120GB ledigt istället för de 20GB konsollens hårddisk har.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TubularBoy
Jag har 1000-gånger bättre ljus/bild och ljud när jag kör med 360-in. Förmodligen för att jag kör med vga-kablen och för att 360-in har nyare/modernare/bättre ljudprocessor.

vad har du för dvd-spelare?

jag kör VGA-kabel också till min plasma, och komponent från min DVD (pioneer 407 tror jag den heter)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Usch mår dåligt av att titta på dvd film i 360:n .. bilden släpar m.m.. störande som fasen :F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave88
Usch mår dåligt av att titta på dvd film i 360:n .. bilden släpar m.m.. störande som fasen :F

Hade det problemet med min SDTV när konsollen var inställd på 60Hz PAL. Ställ in konsollen på 50Hz och testa om det blir eftersläpningar/hack i filmen.

Visa signatur

.

Permalänk

Jag får min Xbox 360 ikväll mellan 17-21.

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem

Nu funderar jag på att beställa mig en 360, då jag inte orkar vänta på PS3 längre.
jag ska köra det på min Z4 projektor och undrar då vilken kabel jag ska använda mig av för bästa bild och ljud.
Det finns HDMI, VGA och komponent in på projektorn
och den klarar 1280x720.

Vilken kabel är det jag ska ha, vill ha det bästa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walste
Nu funderar jag på att beställa mig en 360, då jag inte orkar vänta på PS3 längre.
jag ska köra det på min Z4 projektor och undrar då vilken kabel jag ska använda mig av för bästa bild och ljud.
Det finns HDMI, VGA och komponent in på projektorn
och den klarar 1280x720.

Vilken kabel är det jag ska ha, vill ha det bästa.

Är ingen större skillnad mellan komponent och VGA och eftersom komponent följer med i premium är det onödigt att lägga pengar på en till kabel.

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad mellan Core och Premium? Inge hårdvara skillnad hoppas jag?

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shift-0
Vad är det för skillnad mellan Core och Premium? Inge hårdvara skillnad hoppas jag?

Vad jag vet innehåller premium en 20gb hdd, samt så följer det med en trådlös handkontroll. Vet inte om det är någon mer skillnad.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower