Permalänk
Medlem

Inte att glömma att Fury > arms warrior mot warrior eftersom att fury gör mer skada, även om du slår hårdare med MS så gör du betydligt mer skada med fury.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleidol
denna builden kanske skulle funka om man kör Dual Wield eller vad tror ni http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/warriors/talents....

Neh inte i mitt tycke i alla fall. Skulle känna mig fattig utan en extra instant attack. Dessutom skulle jag ha mer poäng i imp. battle shout om jag var du. Men en i min förra guild körde detta å sa att det funkade bra. http://tinyurl.com/gh27q Men grejjen med Heroic Strike spam är att du drar aggro som fan. Tranquil air totem/Blessing of Salvation är att rekommendera i sånna fall, om du nu inte vill tanka förstås.

Och angående fury vs arms i PvP så är det svårt att säga i mitt tycke vilket som är bäst.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

En warrior med asscandy (Askhandi) och recklesness > DW fury warrior (som lider av missrate)
Har ingen film på nån med askhandi men vi har två på servern som har den

Man kan fortfarande göra mycket skada ifrån fury med 31/20 jag har redan länkat en build.

Eller HoR + MS...

Permalänk
Medlem

Vilken är den bästa rasen på hordes sida att köra fury warrior med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludfix
Inte att glömma att Fury > arms warrior mot warrior eftersom att fury gör mer skada, även om du slår hårdare med MS så gör du betydligt mer skada med fury.

Nee glöm det, en MS warrior gör bättre burst dmg.. jag tar en fury warrior vilken dag som helst.

Visa signatur

Athlon64 3400+ 1mb cache | 2*512mb Kingston | Asus K8N-E Deluxe | Leadtek Geforce6800GT@Ultra | Antec Sonata 380W True Power

Permalänk

Jävlar vad man gör skada senare i spelet som Fury Warrior! Pippar folk som ligger 4 levels över mig hur lätt som hällst! Specielt med en tvåhands yxa.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av curl
Vilken är den bästa rasen på hordes sida att köra fury warrior med?

Troll! Berserking och flurry, enrage deathwish ger 55% hårdare och 60% snabbare (om jag inte missminner mig.) Plus att troll ser coola ut

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Death
Nee glöm det, en MS warrior gör bättre burst dmg.. jag tar en fury warrior vilken dag som helst.

Njäe, jag upplever mer burstdamage som fury i och med att man får mycket mer rage mycket snabbare, till skillnad från MS specc.

Visa signatur

|bjrrn|
Nachmanun, Nachlol @ Dunemaul

Permalänk
Medlem

kolla en av våran mt's gear + build

DW tanking i mc är lattjo

edit: en länk kanske skulle vara bra också
http://www.eclipse-wow.net/roster/char.php?name=Elthion&serve...

Permalänk

Tanka Vaelstraz med Fury + 5 Wrath = 5 rage Exexute + Recklessness vem kan ta aggro

En skillad tank, tankar nog bättre med Fury ja.
För med ett snabbt mainhand + Flurry proc hinner man få in ett antal Heroic strike, är ju inte så rage är några problem...

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Jag ska börja med wow nu och tycker att fury warriors verkar jävligt coola. Blir nog troll då om dom e bäst Har ni några tips? Kommer dock vara jävla strikt med spelandet, max typ 2 timmar om dagen. Vill inte att mina mvg ska försvinna tack vare wow

Permalänk

Warrior är ingen klass jag tycker du ska spela om du har lite tid, vi är som sagts hundratals gånger väldigt gearberoende. För en casual är nog rogue bättre imho...

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Mjaa rogue tycker jag inte e så coola egentligen Nån annan klass som inte kräver hardcore spelande?

Permalänk
Medlem

lord_dubbdäck: Btw, Maydie är nästintill obuffad i sin film. Så du vet, MS critten på 3k var FOR REAL

Permalänk
Medlem

lord_dubb: Bittan är en hona, no respect.

Ser dig lite då och då, fina vapen nuförtiden btw, men vore inte eskandars något fint att ha?

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av curl
Jag ska börja med wow nu och tycker att fury warriors verkar jävligt coola. Blir nog troll då om dom e bäst Har ni några tips? Kommer dock vara jävla strikt med spelandet, max typ 2 timmar om dagen. Vill inte att mina mvg ska försvinna tack vare wow

Hej då MVG kan du ju säga

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Avstängd

Öntligen 30, fixat min whirlwind aze, och nu ere bara 12 levlar kvar innan mina två flurry axes i banken kommer på.

Men sitter och funderar ang enachnt, växklar mellan +agi eller crusader, mer agi= mer crittar och mer flurry, crusader får man en trevlig bloodthirst med åandrasidan, vad tycks?

Permalänk

va e det för axes? för övrigt tycker jag du ska ha agility på båda

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sYph
lord_dubb: Bittan är en hona, no respect.

Ser dig lite då och då, fina vapen nuförtiden btw, men vore inte eskandars något fint att ha?

Aldrig sett eskandars droppa till att börja med. Och så har den lite låg DPS och är lite för snabb för min smak. Funderar på att släppa fury och gå tillbaks till MS men jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Får vänta på nått ubervapen och se om jag får ett 1h eller 2h först, och gå därefter. Men jag gillar inte känslan i att gå runt å pet på folk med daggers, och inte heller gillar jag animationerna som man har som UD female med 1h vapen. Så vi får se hure blir.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Avstängd

Är detta den mest vanliga/bästa fury builden för DW ?

The Fury Build

Arms Talents - 13 points

# Deflection - rank 5/5
# Tactical Mastery - rank 5/5
# Improved Overpower - rank 2/2
# Anger Management - rank 1/1

Fury Talents - 38 points

# Cruelty - rank 5/5
# Unbridled Wrath - rank 5/5
# Piercing Howl - rank 1/1
# Improved Battle Shout - rank 4/5
# Dual Wield Specialization - rank 5/5
# Improved Execute - rank 2/2
# Enrage - rank 5/5
# Death Wish - rank 1/1
# Improved Intercept - rank 2/2
# Improved Berserker Rage - rank 2/2
# Flurry - rank 5/5
# Bloodthirst - rank 1/1

Eller finns det någon annan som är bättre ?

__________________

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Beror på om du kör mest PvP eller PvE, men att välja bort Impale som fury är inget jag skulle vilja göra iaf.

Denna build kör jag atm (mer pve inriktad):

Citat:

Arms Talents (17 points)

# Improved Rend - 3/3 points
# Improved Heroic Strike - 2/3 points
# Tactical Mastery - 5/5 points
# Improved Overpower - 2/2 points
# Deep Wounds - 3/3 points
# Impale - 2/2 points

Fury Talents (34 points)

# Cruelty - 5/5 points
# Unbridled Wrath - 5/5 points
# Piercing Howl - 1/1 point
# Improved Battle Shout - 4/5 points
# Dual Wield Specialization - 5/5 points
# Enrage - 5/5 points
# Death Wish - 1/1 point
# Flurry - 5/5 points
# Improved Berserker Rage - 2/2 points
# Bloodthirst - 1/1 point

Vill man ha en mer pvp-inriktad build kan Imp Execute och Imp Intercept vara att föredra över DW spec t ex... Men det gäller att prova lite och se vad man själv gillar.

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Avstängd

Arms Talents - 18 points

Improved Heroic Strike - rank 3/3
Improved Rend - rank 3/3
Improved Charge - rank 2/2
Tactical Mastery - rank 3/5
Improved Overpower - rank 2/2
Deep Wounds - rank 3/3
Impale - rank 2/2

Fury Talents - 33 points

Cruelty - rank 5/5
Unbridled Wrath - rank 5/5
Piercing Howl - rank 1/1
Improved Battle Shout - rank 5/5
Dual Wield Specialization - rank 5/5
Enrage - rank 5/5
Death Wish - rank 1/1
Flurry - rank 5/5
Bloodthirst - rank 1/1

Efter ett tags tänkande kändes denna builden ganska rätt, får testa den nu i en vecka och se hur det känns, eller om jag går tillbaka till 31/20/0 igen

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Aldrig sett eskandars droppa till att börja med. Och så har den lite låg DPS och är lite för snabb för min smak. Funderar på att släppa fury och gå tillbaks till MS men jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Får vänta på nått ubervapen och se om jag får ett 1h eller 2h först, och gå därefter. Men jag gillar inte känslan i att gå runt å pet på folk med daggers, och inte heller gillar jag animationerna som man har som UD female med 1h vapen. Så vi får se hure blir.

Låg DPS visst, men den har attackspeed proc som med lite tur kan kombineras med attackspeed skillen i furyträden. tydligen så swoshar det till på DSP fronten om dom två tajmar.

Fliin på Burning Legion har vad jag vet haft åtminstonde klon med speedproccen samt antingen backen eller necken.
Han vart väldigt glad när han testade sa han iaf.

Angående UD Female så har du digsjälv att skylla.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Aldrig sett eskandars droppa till att börja med. Och så har den lite låg DPS och är lite för snabb för min smak. Funderar på att släppa fury och gå tillbaks till MS men jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Får vänta på nått ubervapen och se om jag får ett 1h eller 2h först, och gå därefter. Men jag gillar inte känslan i att gå runt å pet på folk med daggers, och inte heller gillar jag animationerna som man har som UD female med 1h vapen. Så vi får se hure blir.

2h+MS

Permalänk
Medlem

Jag använde eskhandars innan, dock tyckte jag det var för segt så nu blir det deathbringer + brutality blade, heroic strike critar normalt över 1200, rekord = 1556, godis helt enkelt

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av curl
Jag ska börja med wow nu och tycker att fury warriors verkar jävligt coola. Blir nog troll då om dom e bäst Har ni några tips? Kommer dock vara jävla strikt med spelandet, max typ 2 timmar om dagen. Vill inte att mina mvg ska försvinna tack vare wow

Hett tips: Börja inte med fury innan du skaffat en hel del critchans och +hit gear.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Tanka Vaelstraz med Fury + 5 Wrath = 5 rage Exexute + Recklessness vem kan ta aggro

5 rage Exeute gör ju ingen skada värd att nämna

Permalänk

Har ni nått tips på bra Gear när man kör Furry ?

Visa signatur

AMD64 4000+, Asus A8N-SLI Premium, Corsair TWINX2048mb DDR Ram PC3200, XFX GeForce 7800GT 256mb eXtreme PCI-E

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
5 rage Exeute gör ju ingen skada värd att nämna

Vad spelar det för roll när det var Vael han snackade på = man har alltid full rage? ;> Fast iofs måste man ha typ 3-5 tanks på Vael eftersom att en tank sprängs efter ett tag och man måste switcha.

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Ni som är Fury warriors, hur mycke sämre blev det nu när blizzard vart och nerfat "flurry" ? jag funderade på fury, men vet inte om det är någon ide att byta mer ?

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!