Permalänk

konstig temp och ostabilt moderkort

har ett msi k8 neo4 F som blir lite grinigt ..problemet är att tempen blir så himla hög på mitt nforce4 chip och hela datorn går ostabilt .. och det verkar bero på graffekortet har ett 6800GT som jag kör med ,men har lånat mej ett ati.. för då verkar det inte bli nå fel..tempen på nforce4 chippet hamnar på 45-50 grader med 6800Gt kortet i och bara 22 grader när jag har ato kortet i?? varför blire så

Visa signatur

//pelleplutt

Permalänk

Ett ATI säger du, vilket då om ja får fråga ? Har inte så jättestor koll på nvidias kort men gissningsvis drar den eventuellt väldigt mycket spänning som påverkar nordbryggan på så sätt att den hettas upp av den överföring från PCI-e till nordbryggan.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

jag har ett X800GTO nu som jag kör med..hmm tror att det är oxå att det blir för att hettas upp av överföringen men då ska det uppstå samma fel även om det är ati jag kör..för den har juh samma hastighet när den överför från pci-E till nordbryggan...

Visa signatur

//pelleplutt

Permalänk

Jovisst har den de, men ja är ganska säkert på att spänningen från pci-e till nordbryggan är olika för de bägge tillverkarna.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

Kan vara att 6800 blåser sin luft på NB medans ATI blåser den åt annat håll.

Permalänk

hmm njae det beror det inte på heller ...utan nåt är det som hänt i chipset när det går kallt med ati men inte nvidia längre ...

Visa signatur

//pelleplutt