Permalänk

Två fläktar på en Scythe Ninja?

Jag har en liten fundering, jag ska snart skaffa ny kylning till datorn och tyckte att Scythe Ninja verkade vara ett bra alternativ. Jag såg på följande bild att fläktarna monterades på det här viset:

Borde det inte då gå (om man kan skaffa två såna där clips till) att sätta dit ännu en fläkt på andra sidan? Det enda problemet jag kan tänka mig är att den blir för bred för att passa i datorn, men jag ska mäta och se om mitt Antec Sonata II skulle kunna klara av det.

Någon här som kanske har provat eller har några synpunkter?

Permalänk
Hedersmedlem

Det funkar säkert. Blir lite push-pull-effekt som säkert förbättrar kylningen något. Frågan är om skillnaden i prestanda är värt besväret.

Ninjan är bäst passiv ifall du frågar mig.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Tror du att den skulle kunna kyla en Athlon X2 4400 passivt i en låda med schyst luftflöde?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MuffinMan
Tror du att den skulle kunna kyla en Athlon X2 4400 passivt i en låda med schyst luftflöde?

jag vet inte me 4400+ den brukar väl bli rätt varm..

Däremot enligt sweclock så kanske d kan funka... Vet inte hur stor temp skillnaden är mellan processorerna.. http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_051214_Fem_120k...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudi
jag vet inte me 4400+ den brukar väl bli rätt varm..

Mjo, den blir rätt varm, speciellt när man överklockar den. Jag tror det blir en PAPST 26db med en Scythe Ninja. Det där dubbelfläktstjafset orkar jag inte med när jag tänker efter, det verkar vara svårt att få tag i extra clips.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MuffinMan
Tror du att den skulle kunna kyla en Athlon X2 4400 passivt i en låda med schyst luftflöde?

Det funkade finfint i mitt P180 med enbart en nexusfläkt längst bak och en nexusfläkt framför det övre hårddiskracket.

Permalänk
Medlem

ta plusvarianten! den fläkten som följer med är jättebra, den snurrar i 1200rpm och är lika om inte tystare än mina papst FGLL 1200rpm. jag har den på min 4400+ och har haft prollen i max 45 grader med ganska varmt rum. Klocken ser du i sign

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10