ingen bättre prestanda med klockad opteron

Permalänk

ingen bättre prestanda med klockad opteron

har köpt mej en opteron 165 dual core... klockat den till 2.4ghz på original vcore kör divider 166 på minnet ..men när jag ska kolla vad den ger i sisoftsandra så får jag samma resultat även om den är klockad äre nån spärr opreron eller lite besviken isåfall.....

Visa signatur

//pelleplutt

Permalänk
Medlem

vad för minnen har du ? om inte testa divider där den går i 200mhz och det ska vara bättre prestandard klockad än orginal

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

kör med corsair men har klockat med en annan prolle förut en 3000+ och även om jag körde divider på minnnet så ska cpu öka ..

Visa signatur

//pelleplutt

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske, men har du låst multipeln till 9x? Alltså du är säker på att den kör i 2400 MHz?
Vilket moderkort?

Permalänk

ja multipliern är låst på 9X jopp och jag är säker att jag kör den i 2400mhz men fick ingen prestanda vinst .. den visa ändå samma resultat i sisoftsandra =/

Visa signatur

//pelleplutt

Permalänk
Medlem

Testa ett annat program med ?

Permalänk
Medlem

Testa super pi.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

hmm jomen super pi visar bara hur snabb den är så sett..men ska ändå kunna se en ökning på sisoft sandra oxå !!!

Visa signatur

//pelleplutt

Permalänk
Hjälpsam

SIsoft sandra är syntetisk bench, den gissar hur snabb datorn är istället för att testa det. Jag antar att du klockat den genom nTune eller liknande, då visar inte Sandra "rätt". Den läser av ditt system och BIOS settings och beräknar hur snabb den skulle vara. Om du klockar i Windows så känner den inte av det och ger samma resultat som oklockat... dvs det som står i BIOS.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI