Permalänk

Seg men ändå uppgraderad?...

Hej, jag har uppgraderat min dator.

Min dator följer :
Abit AN8-SLI
AMD Athlon64 3500+
4x512mb minne
120 gb + 200 gb hdd
Asus EAX1900XT 512mb

Jag installerat allt som man ska, forma hdd'n, installerat alla drivrutiner till moderkortet.
Ska reboota min dator, då står det "Fail-Safe Status, check BIOS / CMOS" "Press F1 to continue"

Sen trycker jag F1, sen ska windows ladda. Då tar det ungefär 30 - 40 sekunder, så långtid tog det inte ens på mina förra dator.. Det är riktigt segt.

Sen ett annat problem är ibland när jag boota datorn, bootar inte skärmen eller nåt, som den har låst sig helt.

"Jag har uppdaterat alla moderkorts bios, har inte klockat nåt, cpu sitter på bra, vet inte vad felet är"

Tack för svar..

Visa signatur

Dator spec ;
Har ingen dator! :|

Permalänk

Något stämmer ju inte eftersom den kör fail-safe på BIOS. Detta förklarar förmodligen den låga hastigheten, men frågan är varför det blir fel från början. Har du provat rensa BIOS-inställningarna? Defragmentera hårddisken. Kör memtest86 på minnena så att inget av dem är defekta.

Det hade varit bra att få veta vad det är du uppgraderat, men jag antar det är minne och grafikkort. Vad gäller minnet så har du förmodligen bara halva hastigheten på det nu efter uppgraderingen, eftersom dual channel normalt bara fungerar fullt ut med 2 minneskapslar. Det ska dock inte orsaka så stor skillnad som du märker.

Permalänk

Jag har uppgraderat moderkort o grafikkort

Visa signatur

Dator spec ;
Har ingen dator! :|