Permalänk
Medlem

Datan stänger av sig själv?

Hej! Min pump dog för ett tag sedan. Nu har jag fått hem en ny som fungerar jätte bra. Men datorn stänger av sig själv efter några sekunder. Byggde om datorn när den ändå var tom på vatten. Kan det vara någon sladd jag har glömt? Snälla hjälp mig...

MVH

Visa signatur

;-)

Permalänk

kan vara det eller så kan något i ditt system gått sönder... rycker fläktar till osv i typ 3 sec? isf kolla så startknappen hänger sig och håller inne kretsen för då ska iaf de flesta burkar starta om eller stänga av.. sen kanske forumet var lite fel? eller de beror på om du kanske tror att pumpen orsakar felen??

hur lång tid efter du startat den stänger den av sig?

kan vara någon temp sensor som sänner av för hög varme och stänger av ochså

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Baserat på att du just bytt pump gissar jag att den, eller något annat i kylningen, fungerar dåligt och att datorn lägger ner för att processorn blir för varm.

En annan variant är att det är kortis någonstans, så att nätagget slår ifrån - men i så fall rycker fläktarna bara till i någon halv sekund eller kortare.

Hinner du få upp någon bild på skärmen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej igen! Nej, jag hinner inte få upp någon bild på skärmen. Känns som om inte hårddiskan drar igång lr att dom inte får kontakt med modekortet.

Visa signatur

;-)

Permalänk
Medlem

Får du ingen bild på skärmen så är det cpu, moderkort, ram eller grafikkort som är paj, eller nätdelen, man behöver ingen hårddisk för att få bild.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karaff
Får du ingen bild på skärmen så är det cpu, moderkort, ram eller grafikkort som är paj, eller nätdelen, man behöver ingen hårddisk för att få bild.

Ok då har vi iaf hårddisken utesluten

Skulle rekomendera dig att byta kylning, org. luftkylning kanske..
Får du ingen bild då heller, kan det vara mobot, cpu,minne..ja vafan som helst kan vara pajj..
Vi kan inte säga så mycket utan att du har felsökt de olika komponenterna..(om bytet av kylningen inte gör ngn skillnad så prova att byta mobo..)

Edit: Det kan inte vara så att datorn vägrar starta efterom ingen "cpu-fläkt" är inkopplad?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*