Logga in på MSN med annan domän

Permalänk

Logga in på MSN med annan domän

Tjena! Jag har under en längre tid nu burit på den här frågan i huvudet. Jag ska fatta mig kort: Hur loggar man in på Live Messenger (dåvarande MSN Messenger) med ett annat domän än Hotmail och MSN?

Jag hade för ett tag sedan en kontakt i MSN Messenger som hade Home.se som domän i sin e-post adress. Jag har nu också skaffat Home.se mailtjänst men jag kan inte logga in på Live Messenger med den adressen. Då skulle man rimligtvis kunna logga in med Google Mail adressen också på Live Messenger. Men måste man använda annat IM program än originalet Live Messenger eller vad kan göra tricket? Jag kom just på att jag har en annan kontakt med "trancequility.com" domänen på min kontaktlista. Hur fan gör bär de sig åt?

Det vore underbart om man kunde logga in med GMail adressen! Då skulle man slippa Hotmail helvetet för alltid, jag hatar Hotmail! Speciellt nu när de har tagit bort Web-dav funktionen från vanliga Hotmail basic. Jag har idag flera olika jävla e-post adresser av olika (onödiga) anledningar, minst sju stycken. Grejen är ju att nästan alla ens vänner kör MSN protokollet och man kan inte emigrera till något annat IM program/protokoll. Och ingen annan är ju villig att följa efter då majoriteten använder MSN.

Förresten, kan man synka GMail kontot med Outlook Express???

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk

Gör bara ett passportkonto med den mail du vill använda i msn...
www.passport.com

Ang gmail så går det fint, kolla i Settings/Forwarding and POP så står det hur man gör.

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk
Medlem

Visst kan du använda vilken mail som helst till MSN. Det du behöver göra är att registrerar ett Passport-konto. Det gör du här

Sen är det bara att följa instruktionerna på skärmen.

Numera ska man kunna logga in med vilken mail på msn som helst, tidigare när det vara beta versioner ute, så var det bara de som hade blivit inbjudna som kunde använda betan.

Permalänk
Medlem

Skaffa Gmail och var inte så gammaldags att dra in skiten i lokala mailklienter som outlook express.
Gamils styrka ligger just i utrymmet och den underbara webmail interface som faktiskt är riktigt bra.
Du har sina mail på nätet
Kommer åt dom vart som helst.
Riskerar inte förlora dom
Lägger upp en snygg adressbok du även kommer åt vart som helst.
Och inga problem att registrera som passport.
Kör på webbaserat på nätet det är framtiden.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Vill du ha ett Gmail konto så har jag ca 90 invites över.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chew
Visst kan du använda vilken mail som helst till MSN. Det du behöver göra är att registrerar ett Passport-konto. Det gör du här

Sen är det bara att följa instruktionerna på skärmen.

Numera ska man kunna logga in med vilken mail på msn som helst, tidigare när det vara beta versioner ute, så var det bara de som hade blivit inbjudna som kunde använda betan.

Men hur påverkas mina gamla MSN Messenger kontakter av detta strategiska bytet? Följer de med automatikst eller måste jag lägga in dem på nytt?

Det här var ganska nytt för mig. Jag har ju läst om Net Passport tidigare och jag visste ungefär vad det gick ut på, men inte visste jag att man kunde registrera en helt annan domän där! Jag har ju alltid kört med vanliga Hotmail adresser som ju är en del av Passport skiten, och har inte bytt mig om något annat. Aja, man lär sig något nytt hela tiden! Men man är ju fortfarande tvungen att hålla sig till Hotmail adressen om man nu skulle vilja behålla den e-post tjänsten?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Skaffa Gmail och var inte så gammaldags att dra in skiten i lokala mailklienter som outlook express.
Gamils styrka ligger just i utrymmet och den underbara webmail interface som faktiskt är riktigt bra.
Du har sina mail på nätet
Kommer åt dom vart som helst.
Riskerar inte förlora dom
Lägger upp en snygg adressbok du även kommer åt vart som helst.
Och inga problem att registrera som passport.
Kör på webbaserat på nätet det är framtiden.

Tack för dina intressanta åsikter tjarven! hehe men jag tycker ändå att du överdriver en aning när du säger att man är gammalmodig om man använder mailklienter. Jag vill hellre säga att om man fortfarande kör med snigelmail, ja då är man verkligen gammalmodig! Du har säkert intressanta åsikter kring Linux versus Vista också?! Jag tycker att det är så löjligt fåniga saker som datanördar hamnar i konflikt om, det är oftast bara smaksaker - som det här. Du ska också veta att jag inte är någon hypernörd som vill ha det absolut "bästa" och senaste, och som inte följer de senaste "data-trender". Jag är inte den som snappar upp allt som utvecklarna viftar med, jag väljer efter behov. Numera är det så att man först tillverkar en pry och i efterhand försöker hitta någon användning för det, även saker som man inte har någon nytta av köper man ändå. Det är nästan lite skrattretande.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prästen!
Vill du ha ett Gmail konto så har jag ca 90 invites över.:)

Jag har redan ett, men tack ändå!

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111