Permalänk

Men att som t.ex
- acceptera kontrakt som är så stora att det skulle krävas 30 man som sitter ute i fälten varje dag + att det finns överfyllda fält där man håller till är för mig inte speciellt smart. Inte heller smart att blunda för det faktum att vi är 6 aktiva miners som håller till i .5 rymd med alla tomma fält det finns där och inte kommer att kunna bli klara i tid utan bara låter det hela fortlöpa.

- varje dag man loggar in så vet man att resten av corpet bara kommer att göra missions i ett system. Man får i princip hota dom för att få dom att flytta sig 6 hopp för att jaga rats, köra cosmos, PvP, whatever

- ingen vill använda TS/Vent vid ops. Det är inte så lätt att hålla ordning på folk eller att ge snabba order om man är bunden till text chatten. Jag personligen kollar väldigt sällan om ens nånsin vad som skrivs när man hamnar i en fight.

- att man är rädd att förlora ett skepp. Visst, det kostar på att förlora en Megathron men vad är det för mening att samla skepp på hög och aldrig använda dom? Ni som lever på PvP av olika slag vet vilken rush det är att hoppa in i en fight och veta att man riskerar ett dyrt skepp.
Speciellt nördigt är sånna som använder sin Carrier bara för lvl 4 missions...

Jag vet att jag kanske har mer krav vad det gäller spelandet men sån är man och visst, man ska ge det hela tid men efter en månad så ser man rätt bra hur bra/illa funtat corpet är.
Jag är en person som spelar för kvalitet, inte för att döda tid. Men man verkar vara rätt ensam i Eve som spelar så.

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedEyeJoe
Men att som t.ex
- acceptera kontrakt som är så stora att det skulle krävas 30 man som sitter ute i fälten varje dag + att det finns överfyllda fält där man håller till är för mig inte speciellt smart. Inte heller smart att blunda för det faktum att vi är 6 aktiva miners som håller till i .5 rymd med alla tomma fält det finns där och inte kommer att kunna bli klara i tid utan bara låter det hela fortlöpa.

- varje dag man loggar in så vet man att resten av corpet bara kommer att göra missions i ett system. Man får i princip hota dom för att få dom att flytta sig 6 hopp för att jaga rats, köra cosmos, PvP, whatever

- ingen vill använda TS/Vent vid ops. Det är inte så lätt att hålla ordning på folk eller att ge snabba order om man är bunden till text chatten. Jag personligen kollar väldigt sällan om ens nånsin vad som skrivs när man hamnar i en fight.

- att man är rädd att förlora ett skepp. Visst, det kostar på att förlora en Megathron men vad är det för mening att samla skepp på hög och aldrig använda dom? Ni som lever på PvP av olika slag vet vilken rush det är att hoppa in i en fight och veta att man riskerar ett dyrt skepp.
Speciellt nördigt är sånna som använder sin Carrier bara för lvl 4 missions...

Jag vet att jag kanske har mer krav vad det gäller spelandet men sån är man och visst, man ska ge det hela tid men efter en månad så ser man rätt bra hur bra/illa funtat corpet är.
Jag är en person som spelar för kvalitet, inte för att döda tid. Men man verkar vara rätt ensam i Eve som spelar så.

Låter som om att det corpet har lite problem i sin ledning. De får ju lyssna och anpassa sig efter sina medlemmar, eller be dom gå iväg från corpet.

Själv så är jag rätt nöjd med "ledningen" i Dark Side of The Moon. Visst, CEO'n har lite knepig inställning till vissa saker, men han leder gangs väldigt bra, iaf i jämförelse med andra corps jag har varit med.

T.ex. så gangade vi upp oss tillsammans med 7-10 st ur Short bus squad igår. De killarna är helt utan strategi och taktik, de warpar bara in på ett target så fort någon upptäckt personen på scannern, eller så sitter de bara och campar gates i sina battleships. I övrigt verkar de inte veta vad safespots mm. innebär.

Dock så flyger de väldigt dyra skepp. En kille förlorade två Cerberus under en period på 3-4 timmar. Ibland undrar man hur en del får tag på sina isk...köper möjligen? Tråkigt.

Men iaf, något du skulle kunna göra när du letar nytt corp är att spela med dom i nån vecka innan du går med, så att du får en uppfattning om hur de är att spela med. På så sätt behöver inte din corp history bli uppfylld.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

tycker faktiskt det är lite tråkigt att man tänker på hur ens corp history ser ut.
jag har inte spelat så länge men ändå har jag varit på en del ställen och jag är väldigt glad över att jag bytt och prövat olika saker. man lär sig saker hela tiden och ibland är man kanske inte nöjd med det man trodde sig gilla så därför byter man vidare.

Permalänk
Medlem

jag bryr mig inte särskillt mycket över hur den ser ut. Enda gången jag tänker på någons corp history är i princip om man ska rekrytera någon till sitt egna företag eller om man vill veta hur bra någon möjligtvis kan vara i PvP, t.ex. om man ser att personen bara har varit i en massa "carebear" corps.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Det är ju ett annat misstag, ta lågt i Perc när man gjorde charactern. Tar evigheter att träna till skepp, gunnery, missiles...
Annars så hade jag nog gett upp och gått PvP

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk

ja visserligen tar det lite längre om du har låt i perc och will
men det är inte så farligt egentligen.
skaffa dig kanske något implant som kan kompensera medans du tränar upp de nödvändiga skillsen. sedan är ju implants inte så vettigt i pvp då man kan förlora dom men du kan ju ha en pvp klon och en implant klon som du kör med

Permalänk

Redan där men 16 i Perc och 19 i will ge rätt bra med dagar på skeppträning (23 för en x4 skill).
Funderar på att koncentrera mig helt på drones från nu för en Vexor/Domi kan disha ut rätt bra med pisk.

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk

ja grymma skills i drones kan ge farliga effekter.

Permalänk
Medlem

Har läst ett antal sidor av denna tråden nu och måste säga att jag är chockad över att hitta ett sånt grymt spel (av vad jag har läst). Alla uppgraderingsmöjligheter/krigsmöjligheter/"företags"möjligheter... Funderar på att börja spela lite smått och testa mig på. Pirat är det som lockar atm, vad skulle ni rekommendera mig att börja med? Om ni inte har lust att hjälpa en nybörjare kan ni rekommendera någon sida att läsa på?

Permalänk

Kolla på eve-online.com och speciellt då forumen.
Finns högar med tuts om hur man ska göra för att lyckas inom ett visst område.

Ett tips som jag kan ge när du skapar charactern dock är att försök att får alla attribs förrutom charisma på minst 9 så du inte lider av långa träningstider.
Charisma är den minst användbara attributen i spelet. Enda som har nytta av den är dom som gör många missions, håller på med trade eller skapar corps.

Sen vad det gäller ras så spelar det inte så stor roll.

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk

om du ska börja spela eve så finns det några enkla tips

*ha tålamod
*va medveten om att du kommer att lära dig saker hela tiden ända tills du slutar spela
*någon maxskill finns inte
*ha lite extra tålamod

sedan är det bara att köra igång

Permalänk
Medlem

Någon som testat EVE i Wine på sistone? Med Ubuntu 6.06 ska det visst funka att starta och spela, bara porträtten och vissa ljud som inte funkar. Jag kör 64-bitarsversionen så jag tror inte jag kan testa

Och när ska Kali komma, har vart sånt tjöt om den så länge nu tycker jag

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk

kali kommer någon gång efter sommaren
alla stora corp samlar ihop pengar inför det nya som skall komma.

vad är wine?
och vad är ubuntu?

Permalänk
Medlem

Hehe, Ubuntu är en linuxdistribution och Wine är ett program som "tolkar" windowsprogram så att de funkar i linux. För tillfället är EVE det enda som gör att jag loggar in i windows.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk

huh... jag trodde faktiskt eve skulle stödja andra OS än bara windows och kanske mac
jaja det kanske kommer en vacker dag.

Permalänk

Vore som en smart ide om CCP gör en linux client.

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk

någon här som e enbart inriktad på laser?
jag tränar min flicka till att bli en jekel på laser och då beam i första hand.
vad tror ni om detta, är det en god plan att enbart inrikta sig på en sak?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
någon här som e enbart inriktad på laser?
jag tränar min flicka till att bli en jekel på laser och då beam i första hand.
vad tror ni om detta, är det en god plan att enbart inrikta sig på en sak?

Jag har sisådär 13m sp i gunnery o inget annat än laser tränat, dock så valde jag att lägga mesta krutet på pulse´s.

Att koncentrera sig är ofta en bra idé, jag är hellre väldigt bra på en sak än hyffat bra på många.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk

vad är egentligen skilnaden mellan beam och pulse
det jag lyckats förstå är att pulse är mer till för närstrid och beam för större avstånd och att pulse drar lite mindre cpu/power/cap än vad beam gör.

mitt mål är att bli en god pilot med laser som kan användas på stort avstånd så därför valde jag beam
men jag vill även använda lasern på mindre skepp i närstrider och då borde väll beam fungera oxå?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
vad är egentligen skilnaden mellan beam och pulse
det jag lyckats förstå är att pulse är mer till för närstrid och beam för större avstånd och att pulse drar lite mindre cpu/power/cap än vad beam gör.

mitt mål är att bli en god pilot med laser som kan användas på stort avstånd så därför valde jag beam
men jag vill även använda lasern på mindre skepp i närstrider och då borde väll beam fungera oxå?

Beam låter "BUUUUZZZZZZZZ!!!!!"

Pulse låter "ZAP ZAP ZAP!!"

Du har fattat det hela rätt i grundteorin. Värt att notera är att pulse´s även har bra mycket bättre tracking o funkar således bättre mot saker som rör på sig.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Någon som testat EVE i Wine på sistone? Med Ubuntu 6.06 ska det visst funka att starta och spela, bara porträtten och vissa ljud som inte funkar. Jag kör 64-bitarsversionen så jag tror inte jag kan testa

Och när ska Kali komma, har vart sånt tjöt om den så länge nu tycker jag

Fungerar ganska smärtfritt i cedega iallafall. Körde på gentoo med cedega och flög runt lite. Hittade ingenting som inte fungerade utan enda nackdelen är väl den lägre frameraten.

Visa signatur

Yarr?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag har själv gjort misstaget att tatta runt med skillsen. Tänker inrikta mig på T2 blasters nu. Kommer ta tid, huu. Varför behöver jag t.ex. small hybrid turrets V för att få använda large T2 blasters? Töntigt

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Jag har själv gjort misstaget att tatta runt med skillsen. Tänker inrikta mig på T2 blasters nu. Kommer ta tid, huu. Varför behöver jag t.ex. small hybrid turrets V för att få använda large T2 blasters? Töntigt

Visst är det segt ibland, men det får ju inte vara för lätt heller då skulle ju var o varannan flyga omkring med skills att skjuta alla typer av large T2 turrets.

Visst, det känns kanske lite frustrerande att behöva träna upp småvapen till lvl5 om man åker BS 99% av tiden, men jag tycker det funkar rätt vettigt som det är nu.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Keeper of the Bamse

Nu börjar det gå bra Corpet har snart en miljard i plånkan så vi kan få upp en large pos (har bara mediums idag) eller kanske en freighter. Min alt (Caldari) Kan FLYGA battleship om några dagar, men siktar in mig på att kunna skjuta lite missiler först va? Träna engineering, electronics osv... Mycket ska göras

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd

Jag kan flyga battleship nu Håller på att samla ihop lite pengar för fitting och ska försöka få tag på killen som lovat mig en apocalypse

EDIT: Fick tag på honom nu

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

Själv så börjar man träningen på Research Projekt Management idag.
En x8 skill... Undra just hur länge lvl 5 kommer att ta...

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk

ush vad mycket jag har kvar att träan innan jag kan känna att jag är någerlunda nöjd för en tid...
jag ångrar att jag inte tog enginering, mechanic, electronic till lvl 5 redan i början. så det får man slita med nu istället. men i gengälld har jag nästan alla support skills på lvl 4

nu måste jag bara bestämma mig om jag ska satsa på att flyga stora skepp eller små skepp i framtiden... det känns som om de mindre lockar mer!
fast jag måste påbörja mina missile skills så jag kan göra lite skada med min apoc som jag använder när jag jagar npc.
sedan så blir det frig till lvl 5 så jag kan flyga AF som jag kan använda för att träna upp mina pvp skills och sedan gå över på en HAC när jag mästrar det lite mer.

Permalänk
Medlem

Hjarterkung min vän..

Jag kan flyga HAC's om två dagar..
Ville bara berätta det
Kul att vi snart kan PvP'a ihop..
Är det din alt. el. main som du ska använda till detta?

Ses in game..
///Swindloxx

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk

min alt är mer lämpad för pvp
skönt att få båda mina gubbar på samma ställe nu så att de kan börja sammarbeta.
ska bli härligt att kunna mina när jag vill!!

Permalänk
Medlem

Jag har nyss börjat spela EVE, och har köpt ett skepp för att få variation från det första. Det kostade dock bara 20k eller något.

Finns det något coolt skepp man bör satsa på att skaffa som nybörjare som är bra?
Gallente-skepp är det som det rör sig om.
Och har ni någon bra sida där man kan läsa om vad de olika skeppen är bra till?

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se