[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Seriöst, HAAHAHAHHAA, troll på undead mount är ju det fulaste någonsin, du måste ångra dig, du skulle fixat en kodo istället.

Puss <3 Hur snyggt som helst med Dragonstalker, den ultimata mounten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xid
neX, tog samma UI som dig men har problem med att inspecta folk:P något du också fick problem med ? kan för övrigt inte använda wisper eller follow ...

Typ alla addons är gamla versioner så en del fungerar inte riktigt som de ska, tips är att försöka leta reda på alla och uppdatera dom ^_^

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Fint addon, det svarta du har "alltså rutan".. Finns den som lös addon?

bilderna på dig och din taget rör sig väl?
iaf var får du dom ifrån?

oops citera fel :s
frågan var menad till Imperie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hasse44
bilderna på dig och din taget rör sig väl?
iaf var får du dom ifrån?

oops citera fel :s
frågan var menad till Imperie

Ja, det är Discord Unitframes.

Permalänk
Medlem

Jag letar nu efter ett chataddon.. Det ska klara av:

Timestamp
Och att göra [Guild] till [G]..
Party till [P] osv.. Vet att de finns sådant, Prövade "SCCN" men det funkade inte så bra.

Finns de nått annat?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Imperie
Ja, det är Discord Unitframes.

jag har discord unitframes.. men hur får man dom som rör sig? kan inte hitta det.

Permalänk
Medlem

jagh ar försökhitta så att jag kan göra så att mitt ctra ser ut som denna

Men jag hittar fan inte det nånstans, letat på discordunitframes sida men inget resultat alls. Någon osm har en aning om vad det kan vara för mod? Gillar det skarp.

Kunde inte hitta någon bild med bätre kvalitet då detta är taget från en film, Borked vs. Grand Widow från www.warcraftmovies.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
typ http://wind-force.net/sairenui/index.html ?

Den där verkar ju najs. Får ta och prova den

thx

Permalänk
Medlem

http://img200.imageshack.us/img200/9864/ui2ci.jpg
mitt UI, såg inte likadant ut för 5 dar sen, men sedan jag stod och whipa på Patchwerk från 19.00 till 23.30 i 3 dar (30 sec fight, 10~ min rebuff, taktik osv) så hade man inte så mycket för sig förutom att sitta och pilla lite me UI't

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns något rutnäts-add on så att man kan få allt att se lite bättre ut... jag stör mig på att jag inte får det exakt på båda sidorna

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Vilken addon använder man sig av om man vill få en svart rad längs ner som sträcker sig ca 5 cm på skärmen? Eller i värsta fall, hur får man att chatt loggen får svart bakgrund?

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Vilken addon använder man sig av om man vill få en svart rad längs ner som sträcker sig ca 5 cm på skärmen? Eller i värsta fall, hur får man att chatt loggen får svart bakgrund?

Högerklicka på generals fliken uppe i vänstra hörnet på din chat ruta.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar

CT Viewport. Finns på http://www.ctmod.net

Permalänk
Medlem

mina unit frames börjar ta form, äntligen är dom "spelbara" dvs. dom fungerar än så länge utan felmedelanden

bild (ska gå att klicka för större om ja inte gjort fel )

Men det finns fortfarande saker kvar att fixa:
* Antalet Combo points vägrar synas när jag testar med min rogue.
* har glömt masterloot ikonen.
* RAID unit frames ska eventuellt också göras.
* får man levelup eller nån partymember/pet så updateras inte det av någon okänd anledning.
* Har ingen aning om Pet happines fungerar då jag inte har någon hunter. (har iof startat en orc hunter bara för att få veta och för att fixa lvl up uppdateringen)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
jagh ar försökhitta så att jag kan göra så att mitt ctra ser ut som denna
http://img220.imageshack.us/img220/6305/untitled0qg.jpg

Men jag hittar fan inte det nånstans, letat på discordunitframes sida men inget resultat alls. Någon osm har en aning om vad det kan vara för mod? Gillar det skarp.

Kunde inte hitta någon bild med bätre kvalitet då detta är taget från en film, Borked vs. Grand Widow från www.warcraftmovies.com

jag undrar om någon vet vad det är för unitframes han använder?

Permalänk
Medlem

Stor bild http://hem.spray.se/cocker/Plutte_discord.png

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
Discard Actionbars är rätt nice UI. Efter 5 timmar jag har äntligan gjort klar på mitt UI,

http://img118.imageshack.us/img118/9071/myui3tu.th.jpg

vad heter ditt unitframe addon?
gillar det blåtrasparenta

snälla någon tell me, har letat efter något "cleant" men inte hittat något

och en sak till, moden för buffs så man ser dom under sitt proträtt vore bra att ha också.

tackar på förhand

matte

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk

Vad heter addonen som visar dina buffs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Democalyps
Vad heter addonen som visar dina buffs?

CTmod

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
CTmod

Correction: CT Colored Buffs

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sådär då. Om ett tag så startar jag och en polare upp nya allychars på Twisting Neather. När jag senast lirade WoW så körde jag med ett jäkligt bra quest-addon som hette "MonkeyQuest" men den addonen verkar vara spårlöst borta. Någon som kan tipsa som en värdig ersättare? Dom addonen jag har hittils är: Titan Bar , Atlas , Gatherer , Scrolling Combat text , Mapcoords , Mapnotes. Tänkte lira en warrior så tips på sånna addon uppskattas också...allt är av intresse eftersom jag har varit borta från WoW sen i Februari.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
Sådär då. Om ett tag så startar jag och en polare upp nya allychars på Twisting Neather. När jag senast lirade WoW så körde jag med ett jäkligt bra quest-addon som hette "MonkeyQuest" men den addonen verkar vara spårlöst borta. Någon som kan tipsa som en värdig ersättare? Dom addonen jag har hittils är: Titan Bar , Atlas , Gatherer , Scrolling Combat text , Mapcoords , Mapnotes. Tänkte lira en warrior så tips på sånna addon uppskattas också...allt är av intresse eftersom jag har varit borta från WoW sen i Februari.

Eftersom du använder Atlas så kan jag rekommendera AtlasLoot, den visar loot-tables för alla bossar i instances. Väldigt bra att ha om man inte orkar kolla genom Thottbot.com och såna sidor.

Har ingen större koll på warrior-mods, tyvärr, men kan rekommendera dig att skaffa NaturEnemyCastBar. Den visar diminishing-returns, fienders cooldown och castbar. Jäkligt användbar i både PvP och PvE vid vissa bossar.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Här är mitt UI för tillfället: http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/UI-sru.JPG

Dålig pengaekonomi då man köpte mounten för 1 timme sedan.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

någon som vet varför det blir så här för mig när jag använder CT_viewport med 4x Multisample?

http://img137.imageshack.us/my.php?image=wowscreen2gl4.jpg

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
här är mitt ui

http://img114.imageshack.us/my.php?image=deadhuhurangv7.jpg

MiniGroup eller? (Dina life-bars)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max

Monkey Quest finns fortfarande, ruskigt bra addon.
Jag kör med den (MonkeyQuest + MonkeyBuddy)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
MiniGroup eller? (Dina life-bars)

jepp.

Permalänk
Medlem

skulle ju skickat här inne än den andra tråden nåja här är mitt ui iaf

http://www.nordicknights.paguson.net/nkinl/uppl_bilder/xnetny...

då jag gillar att ha rent på skärmen och har G15 tangentbordet så därför har jag delat upp lite knappar som man ser på bilden.

min grupp har jag längst ner i högra hörnet. vid raid med den större karaktären så har jag alla grupper efter kanten så dom inte är ivägen för spelplan

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man får bort scroll pilarna mm från chatfönstren ?

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.