Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisk
Blood raiders har skepp som använder NOS.

Och så var det med det

Printscreen: Rats scrambles stackar inte. Ingen rat kan scrambla mer än 1 point, och således kan du aldrig bli scramblad mer än en point, oavsett hur många rats som scramblar du har omkring dig.

Så dina vänner som haft en stab eller fler och fortfarande hävdar att rats har scramblat dem ljuger sig blå (så tillvida inte en player också scramblat dem, vill säga).

Jag menar på att de har blivit scramblade av spelare i tacklers

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Betalningar till eve online

Betalningar till eve online

angånde , hört det strular lät med betalningar till eve

det går inte på samma gång man kan spela efter man betalt med visa kort

Har det gått smärt fritt bela med eve med visa norde bank ?

Om det är någon som har betalat sensta dagarna med visa kort
Har det fungerat Tänk om få färska uppgifter ? var problem fritt

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Medlem

Re: Betalningar till eve online

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gabor29
Betalningar till eve online

angånde , hört det strular lät med betalningar till eve

det går inte på samma gång man kan spela efter man betalt med visa kort

Har det gått smärt fritt bela med eve med visa norde bank ?

Om det är någon som har betalat sensta dagarna med visa kort
Har det fungerat Tänk om få färska uppgifter ? var problem fritt

Ja, deras betalningsfunktion funkar inte för tillfället. CCP håller på och fixar saken. Nordeas Visa-kort borde funka utmärkt, är ju ett Visa-kort trots allt.

Gjorde en trial-konto och började om från noll istället för att återaktivera mitt gamla konto. Min karaktär heter Skarthun och är en Amarr/Khanid. Laservapen verkar jävligt kul hittils, gillar att man kan modifiera ens skada med kristallerna och man slipper bry sig om ammunition.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Har ett trial konto nu som jag antagligen kommer att fortsätta med. Heter Tarang ingame också om nu någon vill ta kontakt kanske. Håller på och tränar mig mot tech2 friggs och lite annat smått och gott, men satan så stor världen är. Förslag på hur man ska tjäna lite pengar då?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Har ett trial konto nu som jag antagligen kommer att fortsätta med. Heter Tarang ingame också om nu någon vill ta kontakt kanske. Håller på och tränar mig mot tech2 friggs och lite annat smått och gott, men satan så stor världen är. Förslag på hur man ska tjäna lite pengar då?

Om du är på gång mot AF's så föreslår jag att du kör missions!

Skaffa dig en agent med så hög level och quality som möjligt.
Kan du bara köra lvl.1 så hitta en bra agent och börja jobba upp din standing. Du kommer enkelt klara alla lvl:1-2 i en frigg och lvl:3 i en AF. När du kommit till lvl.3 så är det bara att mosa tills du får ihop runt 15K loyalty points. Då kommer bra offers att börja ramla in.

Finns många sätt att tjäna pengar men mission är vad jag föreslår..
Det var så jag tjänade in mina slantar innan jag hade 0.0 acess så jag kunnde skjuta NPC's där..

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenke
Om du är på gång mot AF's så föreslår jag att du kör missions!

Skaffa dig en agent med så hög level och quality som möjligt.
Kan du bara köra lvl.1 så hitta en bra agent och börja jobba upp din standing. Du kommer enkelt klara alla lvl:1-2 i en frigg och lvl:3 i en AF. När du kommit till lvl.3 så är det bara att mosa tills du får ihop runt 15K loyalty points. Då kommer bra offers att börja ramla in.

Finns många sätt att tjäna pengar men mission är vad jag föreslår..
Det var så jag tjänade in mina slantar innan jag hade 0.0 acess så jag kunnde skjuta NPC's där..

Låter ju som en vettig sak att göra, bara så ofantligt tråkiga missions just nu. Mycket courier missions där man ska ta småsaker till olika ställen. Men men, sånt man får leva med

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

kan man inte tränna i efter hand agent level socijal skill diplomatik skill för påverka bättre förutsättningar för få agent misson som har minur på som man inte har till jängligt

jag valde costum , kund välja på ett ställl om vill vara fighters agent , inte själva skillen , tänk om väljer costum kanske man kan lära sig av allt efter hand ?

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk

Alla skills, eller det flesta iaf, finns på marknaden så där kan du köpa dom du behöver. Kom bara ihåg att träna de skills som kanske krävs innan du köper en ny. (t.ex small hybrid lvl 3 + gunnery 3 för medium hybrid)

Sen att välja custom är bättre för då får du mer kontroll över hur din char kommer att se ut.

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem

Ang. AF's så är jag också ett fan av dom. Jag gillar deras mångsidighet, särskillt i PvP och tillsammans med T2 ammo.

Personlig favorit är en Wolf med MWD i ett mindre pirat-gäng. Använd Barrage S/EMP S när du kommit in i bälte, aktivera mwd'n och kom fram och tackla bytet och håll det kvar tills resten av dina vänner kommit ifatt. När ni har en webb på bytet så byt till Hail S och gör dunderskada.

Nackdelen är ju att du då går från ca 1,5k m/s till 500 m/s med MWD'n pga Hail S nackdel, men skadan i utbyte gör det optimalt och fullt tillräckligt för att orbita BC's och större/hårdare och göra mycket skada. På så sätt så agerar du både Tackler och Damage Dealer. Dock inte optimal på någon av dom (ceptor bättre för tackling och cruiser bättre för damage generellt).

Dock så med det försprång du får framför dom andra så händer det att man ändå gör mer damage än cruiserarna i ganget.

Nog om pvp och andra ondska ting och över till carebearaffärerna

Jag har nyligen fått förtroendet att ta över CEO-rollen i Prigogine Technologies corpet, som är ett corp ägt till 49% av aktieägare, resten äger jag. Detta var pga förra CEO-n insjuknade i någon läskig sjukdom eller något IRL och var tvungen att sluta spela Eve för gott.

Det hela går ut på att ha ett POS i high-sec och placera Mobile Labs där, så att man får privata research labs och sedan researcha BPO's åt folk mot betalning. Väldigt intressant och roligt.

http://felixlazlow.blogspot.com <- Gamla Bloggen för aktieägare/kunder
http://prigogine.blogspot.com <- Nya Bloggen där jag uppdaterar vad som händer.

Hoppas någon finner det intressant. Har lite planer på att möjligen rekrytera folk till det företaget, då folk som gör missions för gallente för att i slutändan nå tillräckligt hög standing med Gallente för att kunna skicka upp ytterligare POSsar. Någon som möjligen kan vara intresserad? Evemaila Angelina Starchild isf

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Låter ju som en vettig sak att göra, bara så ofantligt tråkiga missions just nu. Mycket courier missions där man ska ta småsaker till olika ställen. Men men, sånt man får leva med

Gå in på EVEGEEK och kolla under Agent Mission Types! Du ska ha en command agent el. dylik, då får du i stort sett bara skjuta NPC missions som förmodligen passar dig mycket bättre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
[B]Ang. AF's så är jag också ett fan av dom. Jag gillar deras mångsidighet, särskillt i PvP och tillsammans med T2 ammo.

Personlig favorit är en Wolf med MWD i ett mindre pirat-gäng. Använd Barrage S/EMP S när du kommit in i bälte, aktivera mwd'n och kom fram och tackla bytet och håll det kvar tills resten av dina vänner kommit ifatt. När ni har en webb på bytet så byt till Hail S och gör dunderskada.

Nackdelen är ju att du då går från ca 1,5k m/s till 500 m/s med MWD'n pga Hail S nackdel, men skadan i utbyte gör det optimalt och fullt tillräckligt för att orbita BC's och större/hårdare och göra mycket skada. På så sätt så agerar du både Tackler och Damage Dealer. Dock inte optimal på någon av dom (ceptor bättre för tackling och cruiser bättre för damage generellt).

Dock så med det försprång du får framför dom andra så händer det att man ändå gör mer damage än cruiserarna i ganget.

AF's är riktigt trevliga till ratting/missions.
Men jag håller inte med om att de är mångsidiga, särskilt inte när det kommer till PvP. Jag avråder faktikst alla att använda AF's till PvP.
Jag tar i regel alla tech II fittade AF's med en halv billigt fittad cruiser.

Det tråkiga med AF's i PvP är att det finns inget de kan göra som inget annat skepp kan göra bättre.

AF's är dessutom väldigt dyra att förlora i längden.

Så mitt råd för er som vill PvP'a i AF's är: Skaffa höga skills, Ha MYCKET isk, bunkra upp med många skepp, PvP'a aldrig solo, räkna med att dö mycket..

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenke
Gå in på EVEGEEK och kolla under Agent Mission Types! Du ska ha en command agent el. dylik, då får du i stort sett bara skjuta NPC missions som förmodligen passar dig mycket bättre.

AF's är riktigt trevliga till ratting/missions.
Men jag håller inte med om att de är mångsidiga, särskilt inte när det kommer till PvP. Jag avråder faktikst alla att använda AF's till PvP.
Jag tar i regel alla tech II fittade AF's med en halv billigt fittad cruiser.

Det tråkiga med AF's i PvP är att det finns inget de kan göra som inget annat skepp kan göra bättre.

AF's är dessutom väldigt dyra att förlora i längden.

Så mitt råd för er som vill PvP'a i AF's är: Skaffa höga skills, Ha MYCKET isk, bunkra upp med många skepp, PvP'a aldrig solo, räkna med att dö mycket..

Som jag sade så använder jag dom i PvP i mindre grupper, och i scenariot jag nämnde fungerar dom både som tackler och grov damage dealer, vilket är smidigt och roligt att spela. AF'en kan ta tillräckligt mycket stryk för att hålla fast målet tills resten av ganget är inom räckhåll.

I solo-pvp sammanhang så blir det dock betydligt klurigare. Men MWD'n/normal hög hastighet/bra agility, låter dig generellt sett kunna välja dina targets och vet du vad du gör så kan du ta dig ut ur den magiska 10K gränsen om personen i fråga skulle ha en webber.

Om man dock märker att personen inte har en webber, så kan man orbita och hålla transversalen tillräckligt hög för att personen inte ska träffa dig. Eventuella missiler gör så liten skada att den klarar du av att reparera utan några problem.

Men som du även nämner, så gör det ont i plånboken att förlora dom. Det finns andra skepp som tacklar bättre eller gör bättre damage och är billigare, men de är inte lika roliga att flyga enligt min mening och än så länge så får jag ihop mer i loot än vad att köpa nya skepp kostar.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Bara så synd att dom har problem med betalningen nu, har ju ett trial account som har gått ut men vill förnya. Går det att göra med ett time card, eller ska jag måsta köpa hela spelet nytt?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Det ska gå men är lite struligt har jag hört!
Det bästa är att betala med kreditkort/autogiro, dte gör jag på mina konton funkar super bra. Aldrig några problem

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenke
Det ska gå men är lite struligt har jag hört!
Det bästa är att betala med kreditkort/autogiro, dte gör jag på mina konton funkar super bra. Aldrig några problem

Har iofs ett Visa kort, problemet är väl mer att jag aldrig har pengar på det iom att min lön går in på ett annat konto, på en annan bank. Exakt var hittar man dessa Command Agents då?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Gå in på map, välj "my agents" du kan då flytta pekaren till de system som "lyser", det kommer då upp en ruta som visar vilka agenter som finns i systemet och är tillgängliga för dig. Allt eftersom att du höjer din standing till corpet du gör missions åt så kommer bättre agenter att bli tillgängliga.

Du bör därför hålla dig till agenter inom samma corp för att få bra standing till dem och således bra agenter..

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenke
Gå in på map, välj "my agents" du kan då flytta pekaren till de system som "lyser", det kommer då upp en ruta som visar vilka agenter som finns i systemet och är tillgängliga för dig. Allt eftersom att du höjer din standing till corpet du gör missions åt så kommer bättre agenter att bli tillgängliga.

Du bör därför hålla dig till agenter inom samma corp för att få bra standing till dem och således bra agenter..

Ok, låter toppen. Ska ta och försöka fixa det ikväll då!

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Ok, låter toppen. Ska ta och försöka fixa det ikväll då!

Om du skulle råka spela som Amarr kan jag rekommendera Sarum Family i Ekid X. Finns en agent där som heter Shoufa som bara ger kill missions, och bara ger pengar som reward och bonus. Level 1 agent.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Om du skulle råka spela som Amarr kan jag rekommendera Sarum Family i Ekid X. Finns en agent där som heter Shoufa som bara ger kill missions, och bara ger pengar som reward och bonus. Level 1 agent.

Tyvärr kör jag som Caldari så det sket sig tyvärr

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Finns gott om Caldari Navy agenter med..

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenke
Finns gott om Caldari Navy agenter med..

Ja, det hoppas jag verkligen Måste bara hitta dom också!

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk

Nån som är med i Curse Coalition?

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedEyeJoe
Nån som är med i Curse Coalition?

Just nu är jag bara med i det sketna Rookie Corp

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk

Hoho, idag attackerade jag en anna player efter att ha kört PvE sen start (5 månader). Jag tvekade skitlänge innan jag attackerade eftersom jag fick samvetskval.. mtt offer (i en Caracal) slogs mot NPC och jag hade ju Sec Status 1.0 så han trodde ju inte att jag skulle attackera. Sen warpade hans kompis in (i en executioner) med sec status -0,1 (hon var alltså gulfärgad) så med svettiga händer attackerade jag henne istället med Caracalen in range!?? Jaja.. friggen warpade ut igen för hon sket ner sig och caracalen började attackera mig istället. Jag kunde inte bryta hans tank eftersom jag inte riktigt fått till min setup på min Tristan. Så jag safespottade. Huga.. misslyckat men det är bara på det igen i guess. Jag har en fullfittad Thorax och en Vexor med bra droneskills. pengar har jag gott om så jag kanske ska skippa friggen och koncentrera mig på Cruisers istället? vad tror ni?

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrilletuff
Hoho, idag attackerade jag en anna player efter att ha kört PvE sen start (5 månader). Jag tvekade skitlänge innan jag attackerade eftersom jag fick samvetskval.. mtt offer (i en Caracal) slogs mot NPC och jag hade ju Sec Status 1.0 så han trodde ju inte att jag skulle attackera. Sen warpade hans kompis in (i en executioner) med sec status -0,1 (hon var alltså gulfärgad) så med svettiga händer attackerade jag henne istället med Caracalen in range!?? Jaja.. friggen warpade ut igen för hon sket ner sig och caracalen började attackera mig istället. Jag kunde inte bryta hans tank eftersom jag inte riktigt fått till min setup på min Tristan. Så jag safespottade. Huga.. misslyckat men det är bara på det igen i guess. Jag har en fullfittad Thorax och en Vexor med bra droneskills. pengar har jag gott om så jag kanske ska skippa friggen och koncentrera mig på Cruisers istället? vad tror ni?

IMO så tycker jag nog att du skulle ta o använda din thorax, de fungerar väldigt bra till att antasta folk, och vill du ha någon att mysa med så skicka ett eve-mail till Fislisa (inga kommentarer på namnet) Vi roar jag och ett par andra roar oss med det du söker intresse i=)

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Äntligen har man börjat få lite agenter som ger lite pengar. Riktigt roligt nu att göra alla uppdragen

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Tjenare,

Jag ska precis börja spela detta underbara spel, men jag vill veta vilka saker man ska tänka på i början, allt basiskt.
Måste jag köpa både Eve: Exodus och Eve: The second gensis? Det ska ju komma EVE: The Path to Kali.

Lite konstiga frågor, tacksam för svar iaf

/Baned

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baned
Tjenare,

Jag ska precis börja spela detta underbara spel, men jag vill veta vilka saker man ska tänka på i början, allt basiskt.
Måste jag köpa både Eve: Exodus och Eve: The second gensis? Det ska ju komma EVE: The Path to Kali.

Lite konstiga frågor, tacksam för svar iaf

/Baned

Nej, du behöver inte köpa expansionerna då de är gratis - det enda du behöver är EVE. Exodus och The Second Genesis är bara olika titlar för spelet, så vitt jag vet. Path to Kali är en expansion som är gratis och din klient uppdateras automatiskt vid releasen. Har kommit flera expansioner innan som t.ex senaste Red Moon Rising som införde asiatiska blodlinjer.

Eftersom du är ny så kan jag rekommendera dig att läsa New Player Guide lite smått, kanske inte hela på en gång då det är en hel del information att ta till sig. Finns också en tutorial i spelet som jag verkligen rekommenderar dig att göra klart.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Okey, tackar för Guiden.

Köper man Eve: Exodus ifrån affärer, eller laddar man bara ner clienten gratis och betalar för sin första månaD?

/Baned

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baned
Okey, tackar för Guiden.

Köper man Eve: Exodus ifrån affärer, eller laddar man bara ner clienten gratis och betalar för sin första månaD?

/Baned

Vad du kan göra är att fixa en 14-dagars trial. Det kan du göra här: https://secure.eve-online.com/ft/?aid=100745&nogreet=1

Vad du gör sen är att tanka hem clienten från denna sida: http://ccp.vo.llnwd.net/o2/EVE_3913a.exe

Efter dessa 14 dagar måste du köpa spelet för en mindre summa, tror det är 19.95$ eller något sånt, och då får du även 30 dagars playtime

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Gör bara inte samma misstag som jag - betalade 19,95€ när jag ändå hade en vecka kvar av trial. Dessa dagar försvann, trodde de skulle ackumuleras eller nåt, till 37 dagar alltså.

Visa signatur

.