Permalänk
Medlem

Datorn sten dör.

Ja som topic lyder.

Det är så att jag kan sitta vid mitt skrivbord hur länge som helst. Jag sitter och surfar och pratar med folk via msn.

Men när jag startar World Of Warcraft så kan jag spela det i ca. 10min så sten dör datorn, jag vet inte vad felet är och har heller inget annat spel att testa. Kan även tillägga att jag har spelat "Wow" i kanske 6månader minst 6h varje dag förut, men sedan slutade jag och nu tänkte jag börja lite igen och då händer detta.

Någon som vet va det kan bero på?

Btw min pc maskin är följande..

Intel p4 prescott 2.8Ghz
1044Mb DDR minne.
Ati Radeon 9800pro
Q-tec 450W agg.
abit IS-7
osv.

/dejvi

Visa signatur

Say hello to my little Friend!

Permalänk
Medlem

Gissar på att det är ditt "suveräna" agg som skapar lite oro i stabiliteten. Q-tec är ökända för att vara kassa agg... Kan du testa med ett annat så gör det.

Men det kan även vara värmerelaterat. Har du kollat så att fläkten till graffet snurrar? Rensat datorn från damm?

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Medlem

Som jag tror är det något med att något blir lite väl för varmt.

Jag har kollat så att fläkten snurrar och det gör den, och med mitt senaste problem jag hade att datorn inte ville fungera så tog jag och skruvade ur allt i burken och rengjorde allt bara för att jag hade tid då datorn inte funkade

Visa signatur

Say hello to my little Friend!

Permalänk

för varmt eller illa netagg...

Permalänk
Medlem

Har du testat att köra med sidan öppen till chassit? Har du nån extra fläkt, en bordsfläkt tex, så blås på med den oxå. Klarar datorn att vara i gång längre nu?

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Medlem

Hmm jag kan säkert ha på datorn i 1v utan att den dör då jag bara sitter på själva "skrivbordet" och inte spelar.

Som sagt när jag spelar så 10min max.

Verkar precis som att det är graffe kortet. För om datorn klarar av att vara på en längre tid utan spel men bara 10min med spel igång så kan det väl inte vara agget eller?

Visa signatur

Say hello to my little Friend!

Permalänk
Medlem

Jo, men vid vanligt skrivbordsarbete belastas inte grafikortet särskilt utan det är när man börjar spela som GPU bli varm.

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Medlem

Är la det jag säger?

haha jag vill få det till att det är graffekortet och inte agget

Visa signatur

Say hello to my little Friend!

Permalänk
Medlem

Inte nödvändigtvis. När GPU belastas så drar det mer. Pallar inte agget att leverera ja då dyker systemet, men jag håller med dig det låter mer som om värmen är boven

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Medlem

Med andra ord, sno ett gpu kort av en polare och testa

Återkommer när jag kollat upp läget, tack för svar iallafall

Visa signatur

Say hello to my little Friend!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dejvi
Med andra ord, sno ett gpu kort av en polare och testa

Återkommer när jag kollat upp läget, tack för svar iallafall

Låter som en klok idé att testa

Hoppas det löser sig

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Medlem

Vill bara informera att storleken 1044Mb RAM minnen inte existerar... Men du kan ju ha skrivit fel mellan 1024 och 1044 ^^

Oh noes! Me goes besserwisser ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tänkte ta och säga att jag hittat mitt lilla fel på varför datorn sten dör.

Testade med ett liggandes nätagg för skoj skull och tja det funkade genast mycket bättre även att det är ett 300 eller 350W nätagg (märke okänt)

Så felet va nätagget

Visa signatur

Say hello to my little Friend!