Permalänk
Medlem

Korta SATA-kablar.

Har nån hittat datakablar för serial-ATA kortare än 50cm?

I mina datanmaskiner är de sista 30-40cm helt ivägen varpå jag måste rulla ihop tåtarna eller gömma dem på något annat sätt. Inte speciellt skoj när man vill ha städat och snyggt inuti.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

letar själv efter korta sata kablar kanske 5-20 cm finns det ens sådanna?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Har en som är 12cm lång, vete sjutton var jag fått tag i den dock.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JD
Har en som är 12cm lång, vete sjutton var jag fått tag i den dock.

Har ett par sådana, de kommer normalt med moderkort med SATA-kontakter. Jag behöver 6st men jag har inte heller hittat några att köpa

Visa signatur

Two types of people laugh at the law: those that break it and those that make it.

Permalänk

http://www.frozencpu.com/scan/se=Rounded%20Cables/se=Mini%20S...

Korta sata sladdar finns o beställa från adressen ovan, men frakten är grymt dyr och ökar med C:A 2 dollar för varje sata sladd man beställer. Jag tänkte beställa därifrån men struntade i det när jag insåg att frakten blev alldeles för hög.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av talen_ficktjuv
http://www.frozencpu.com/scan/se=Rounded%20Cables/se=Mini%20S...

Korta sata sladdar finns o beställa från adressen ovan, men frakten är grymt dyr och ökar med C:A 2 dollar för varje sata sladd man beställer. Jag tänkte beställa därifrån men struntade i det när jag insåg att frakten blev alldeles för hög.

Dom hade ju även runda ide-kablar med bara en koppling (eller ja då.. två då efter som en måste ju även sitta i mobot ). Har letat efter sånna på massa sidor i sverige o en del i tyskland utan att hitta, nån som vet om det finns att beställa från något smidigare ställe än här ifrån?

edit: måste varit blind innan.. för nu hittade jag på komplett?!

Visa signatur

Ta inte livet för allvarligt, du kommer ändå inte ur det levande!

Hiper Type R 580W - brann upp med en maxbelastning på 77W!!!

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske lite olika på hur man gör de rundade PATA-kablarna men på vanliga (alltså platta varianten) är det ju bara ta en rakbladskniv och skära av alla ledare efter mittenkontakten på kabeln, sen kolla lite så inget verkar kortsluta mellan de små ledarna.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnjinSan
Här finns 15 cm satakabel http://www.promarkt.de/on/demandware.store/Sites-PMO-Site/de_...

Fast... den ser betydligt längre ut på bilden. Men de kan ju ha slängt in nån bild bara.

Nå, jag hittade http://www.satacables.com/ som har bra längd på sina kablar (4 och 8 inch), bara det att de inte verkar skicka till Europa. Jag tycker det är märkligt att de är så svåra att få tag på, de där.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flixie
Fast... den ser betydligt längre ut på bilden. Men de kan ju ha slängt in nån bild bara.

Jo men läs vad det står i beskrivningen "Kabellänge (m): 0.15"

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Absolut, det såg jag såklart.

Visa signatur