Permalänk
Medlem

Funderar på ASUS F3Ja

Jag funderar på att köpa en ASUS F3Ja, men är litet tveksam till GPUn. I beskrivningen står det bara "ATI MOBILITY RADEON X1600 med upp till 512 MB HyperMemory" och ingenting om hur mycket dedikerat minne den har. För dedikerat minne måste den väl ha, eller hur?

Är det en bra dator i övrigt? Jag har aldrig köpt en bärbar dator, knappt använt en för övrigt, så jag har rätt dålig koll. Den ska användas mest till spel (ej de senaste), programmering och annan lek.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk

jag är rätt säker på att den har 256mb dedikerat minne, det läste jag iafl någonstans.

Permalänk
Avstängd

Re: Funderar på ASUS F3Ja

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Jag funderar på att köpa en ASUS F3Ja, men är litet tveksam till GPUn. I beskrivningen står det bara "ATI MOBILITY RADEON X1600 med upp till 512 MB HyperMemory" och ingenting om hur mycket dedikerat minne den har. För dedikerat minne måste den väl ha, eller hur?

Är det en bra dator i övrigt? Jag har aldrig köpt en bärbar dator, knappt använt en för övrigt, så jag har rätt dålig koll. Den ska användas mest till spel (ej de senaste), programmering och annan lek.

Mmm den har 256 Mb dedikerat.

Härlig dator annars också Skärmen är hur grymm som helst, hög upplösning, ljusstark och bra betraktningsvinkel. Fick datorn nyss så jag har inte testat batteritiden så mycket än men den höll drygt 3h när jag installerade diverse program och pillade med den. Det sitter en minnessticka på 1024 Mb i den (i min i alla fall) så att man kan uppgradera till 2048 Mb utan problem.

Hör av dig om det är något mer du undrar!

Edit: Finns billigare på TDJData - 14425 Kr

Visa signatur

[ Bärbar ] [ Asus F3Ja :: CoreDuo T2400 :: 2048 Mb :: 120 Gb :: Ati Mobility Radeon x1600 256 Mb :: Vista Ultimate 32 bit]
[ Stationär ] [ Cooler Master Elite :: Xilence 480 W :: Asus M2N-MX nForce 430 :: Athlon64 X2 3800+ :: Scythe Ninja :: 2048 Mb :: Radeon x1950xt 256 Mb GDDR3 :: 160 Gb + 500 Gb :: Vista Ultimate 32 bit + XP :: HP W2207 ]

Permalänk
Medlem

Tack för svaren! Det får bli en sådan, jag orkar inte sitta i källaren och frysa framför de stationära en vinter till.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk

Har beställt en sån också Dock så var dom slut på TDJ, men dom kommer väl in snart.

Det verkar ju vara en riktigt schysst dator till bra pris faktiskt!

Permalänk
Avstängd

finns det någon benchmark på den att läsa, låter som en bra dator.(förutom att det är ett Ati-kort i, skämta bara)
ps. ramminnet ligger tyvärr inte i dual från början , lite dåligt.

Visa signatur

livet ä gött

Permalänk
Medlem

fick min A6Ja idag...1280x800 känns helt ok faktiskt, trodde jag skulle vilja ha högre res... mycket nöjd trots att min inte ens var fabriksinställd....helt ren (förutom en backup partition)...nu ska man bara testa allt och fixa med alla inställningar och program...

Visa signatur

Asus A6Ja Q028, HP Compaq 2510P, Asus Eee 1000H

Permalänk

Jag har en F3Ja och är nöjd med den.
Körde 2 st benchmark på den så ni kan titta.

Det som skiljer min dator från grundkonfigurationen är:
Radeon Omega Drivers 3.8.273 (Catalyst 6.7)
2 GB Minne

3DMARK 05
3914

PCMARK 05
3927

Jag har även skrivit ner mina intryck/upplevelser av datorn än så länge i denna tråden: http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=6747771...

Visa signatur

Laptop: Asus F3Ja, 2 GB Minne, Omega Drivers

Permalänk
Inaktiv

256mb detikerat och sen lånar den 256 extra för att få till 512mb