Paypal och svenska kronor.

Permalänk
Medlem

Paypal och svenska kronor.

Kollade lite på paypals sida för betalsystem.

Verkade ganska smidigt men går det att få svenska kronor ?
Är ju inte så kul och har Euro på sin hemsida.

Är också lite nyfiken på om det finns liknande system som
inte kostar skjortan om man vill starta upp en mindre webshop
med möjlighet att betala med kort.

/ Elin.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid ta kontakt med www.payson.se - dom har vad du söker.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X00L
Du kan ju alltid ta kontakt med www.payson.se - dom har vad du söker.

Payson var ju inte bra då måste ju köparen regga sig för ett konto.
Och vem vill det?
Letar efter en tjänst där man som kund bara behöver fylla i sina kontouppgifter och skicka beställningen.

Dessutom är ju Paynova vänliga nog att ta ut en avgift på 2000kr.

Det är ju typiskt att Paypal inte erbjuder betalning med SEK annars hade ju det varit perfekt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är faktiskt åxå på jakt efter något liknande. Tittade på paynova, men det är lite surt att det ska kosta 2000kr PER ÅR plus transaktionsavgifter. Transaktionsavgifterna är väl vad man kan betala, men känns surt att betala 2000kr/år som de kallar för serviceavgift.

Edit: Elin, det är nog ingen bra idé att du har en länk till ditt företag som signatur. Hade samma sak och fick en anmärkning för det.

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Takashi
Är faktiskt åxå på jakt efter något liknande. Tittade på paynova, men det är lite surt att det ska kosta 2000kr PER ÅR plus transaktionsavgifter. Transaktionsavgifterna är väl vad man kan betala, men känns surt att betala 2000kr/år som de kallar för serviceavgift. Edit: Elin, det är nog ingen bra idé att du har en länk till ditt företag som signatur. Hade samma sak och fick en anmärkning för det.

Jag betalar inget förutom transaktionsavgifterna. De har kanske ändrat på det men jag tror inte det. Än har jag inte fått någon obehaglig överraskning.

Det är om man vill ta kort och få de direkt som det kostar 2000? Det är alltså när man inte behöver logga in utan bara knappar in sina kortuppgifter?

Annars får man utbetalningarna lite mer sällan men det brukar gå snabbt.

Edit:
Det verkar vara en startavgift nu ja. Jag hade ingen sådan när jag skaffade paynova till mina sidor. Det fanns inte då antaligen. Detta är då för tjänsten där man måste logga in i sin plånbok.

Permalänk
Medlem

Ja, alltså jag vill ju få möjlighet att mina kunder ska betala med VISA-kort direkt på hemsidan. Och då verkar det som att de tar 2000kr/år, oberoende på om man vill ha pengarna direkt eller var 30:e dag?

Edit: Det tråkiga är att det inte ens är någon startavgift, utan en avgift man betalar varje år.

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, alltså jag vill ju få möjlighet att mina kunder ska betala med VISA-kort direkt på hemsidan. Och då verkar det som att de tar 2000kr/år, oberoende på om man vill ha pengarna direkt eller var 30:e dag?

Edit: Det tråkiga är att det inte ens är någon startavgift, utan en avgift man betalar varje år.

http://www.paynova.se/swe/docs/paynova_pricelist_base_SEK.pdf

Jag ser bara startavgift här.
Mina kunder kan betala med Visa, MasterCard, Internetbank m.m.
De måste dock fylla på sin plånbok hos paynova först.

För att kunna ta betalkort utan någon som helst registrering så kostar det faktiskt en hel del per månad/år. Viktigt att man har tillgång till säker överföring och annat på servern också då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
http://www.paynova.se/swe/docs/paynova_pricelist_base_SEK.pdf

Jag ser bara startavgift här.
Mina kunder kan betala med Visa, MasterCard, Internetbank m.m.
De måste dock fylla på sin plånbok hos paynova först.

För att kunna ta betalkort utan någon som helst registrering så kostar det faktiskt en hel del per månad/år. Viktigt att man har tillgång till säker överföring och annat på servern också då.

http://www.paynova.se/swe/business/faq.asp?icp=#56

Jo, och man vill ju inte att ens kunder ska regga sig på paynova, blir ett extra steg för dem, och de flesta orkar inte hålla på med reggning till vänster och höger (bortsett dem som redan har paynova då).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

http://www.paynova.se/swe/business/faq.asp?icp=#56

Jo, och man vill ju inte att ens kunder ska regga sig på paynova, blir ett extra steg för dem, och de flesta orkar inte hålla på med reggning till vänster och höger (bortsett dem som redan har paynova då).

Ja, då kommer ni som letar efter detta att få lägga endel stålar på det.

Permalänk
Medlem

SEGpay, VerifiedbyVisa, ClickBank.
Ngn av dessa kanske fungerar.

Visa signatur

Skädda, Gös, Röding, Bleka, Havskatt, Kveite