Permalänk
Avstängd

Vad är mitt mobo, minnen cpu värda?

Hej. Jag ska kanske sälja mitt mobo, min cpu och minnen till en kompis.
Ni ser delarna i sign. Vad kan jag få för dessa delar? Vad får jag om han får med cpu kylarn (cnps9500)??

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd

kolla vad nypriset ligger på ungefär o så drar du av minst 40% om du ska sälja till polare

Permalänk
Avstängd

Kom fram till att det kostar 1500kr för cpu, mobo och minnen, det är ungefär 50% mindre än nypris. Sen kostar ju en cnps9500 hela 495kr ny idag. Så vad ska man ta för en sådan? Också 50% eller är den lite mer aktuell och på så vis inte lika stor prissänkning?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

så ca 4k ny pris? då skulle jag ta ca 1,8-2.2k om jag skulle sälja till kommpis..

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Medlem

eller så säger vi att 1100 sitter fint , jävla G333k asså vadå 4k , eckel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ika1338
eller så säger vi att 1100 sitter fint , jävla G333k asså vadå 4k , eckel

Han menade att priset på grejerna i butik är 4.000 riksdaler. Förresten
kallar man ingen för (ä)ckel! Inte på ett forum i alla fall.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ika1338
eller så säger vi att 1100 sitter fint , jävla G333k asså vadå 4k , eckel

K = kilo = 1000
4k är alltså 4000kr

har du missat det så är du nog 12 elr efterbliven

Permalänk
Medlem

så klart jag fattar att han menar 4000 , men ORKA skirva 4k ... fett nördigt asså

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ika1338
eller så säger vi att 1100 sitter fint , jävla G333k asså vadå 4k , eckel

Om du fortsätter tramsa runt på forumet så riskerar du ev varning och avstängning. Vi sitter inte o skriver massa påhopp på forum.
Läs igenom våra regler.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ika1338
så klart jag fattar att han menar 4000 , men ORKA skirva 4k ... fett nördigt asså

nej det är inte nördigt. orka skriva 4000 förresten...4k ffs. k, m, g, t, och p är det som gäller

Permalänk
Avstängd

kanske borde nämna att den ivriga ika1338 är köparen...

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd

hahaha, anade nästan ngt sånt