Bra erbjudande på Dell 2007WFP!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
blunden: Ovanför bilderna står det:
Screen Uniformity:
Dell - The previous model, the 2005FPW, is known for having horrible backlight bleeding as a widespread problem. The 2007WFP, on the other hand, has absolutely NO backlight bleeding.

Iofs det är Revision A01.

Ja. Vad menar du? Ser inte problemet riktigt. Ville bara visa vad som ansågs vara avsaknad av backlight bleeding. Och att det var en tidigare revision borde väl inte spela roll då skillnaden som jag förstod det mellan revisionerna var att de är flashade med en ny firmware som stänger av ett visst chip i desktop läget.

EDIT: gunning: Upplösningen 1366x768 är egentligen lite problematisk, men har trots det blivit en väldigt vanlig. Problemet med den är att den inte är delbar med 8 som har varit ett krav för att grafikkortet ska kunna visa den. Nvidia kan tydligen "fejka" den genom att köra 1368x768 och sedan lura windows. ATI å andra sidan kan tydligen inte visa den alls (om min information stämmer). Denna tråd kanske kan vara av något intresse.

http://forums.entechtaiwan.net/viewtopic.php?t=2578

EDIT 2: Visade sig att jag hade delvis fel om ATI-korten. De nya korten i X1K-serien använder ett annat system som gör att de slipper begränsningen med att upplösningen ska vara delbar med 8.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Backlight bleeding är ju något som är specifikt för varje skärm.

Bara för att deras test-exemplar var bra betyder det inte att alla andra är bra eller tvärt om...

Permalänk
Medlem

Tycker ni det är orsak nog att byta? Syns ju bara när det är svart, men ändå...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gunning
Är du säker på det? På prisjakts info om teven står det att den inte har DVI-in..

Du har nog kollat fel då för det är inte TV (teve)

Och Jo, 2007WFP har både DVI och VGA...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Backlight bleeding är ju något som är specifikt för varje skärm.

Bara för att deras test-exemplar var bra betyder det inte att alla andra är bra eller tvärt om...

Det är förvissa sant. Men å andra sidan har flera recensenter lovordat denna modell för att dess brist eller avsaknad av backlight bleeding. Även annars pratar man ju hur påverkade vissa modeller är av det. Sedan skiljer det givetvis som du säger en del mellan varje exemplar.

EDIT: appoc2013: Han menar nog Sony KDL-40V2000.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pikopiko
Hmm, så då har NordicIT ljugt mig rakt upp i ansiktet? Enda jag sade åt dom var att jag packat upp skärmen och kollat på den, men att jag ändrade mig sen. Dom var dock bestämt eniga om att jag INTE fick skicka tillbaks den.

De kan inte distansköplagens ångerrätt. Enligt den har du 14 dagar på dig att ångra ditt köp. Du behöver inte uppge varför. Varan skall skickas tillbaka i samma skick inkl. förpackning. Du FÅR öppna och titta såklart. Trilskas de så finns det konsumentverket och ARN.
Detta gäller inte för mjukvara där jag tror det är obruten förpakning som gäller.
Den gäller inte mellan privatpersoner heller har jag för mig.

EDIT:
11 § Om näringsidkaren i strid med 7 § andra stycket 1
underlåtit att i föreskriven form ge den information som nämns
där, förlorar konsumenten sin ångerrätt ett år
efter den dag då
ångerfristen skulle ha börjat löpa enligt 10 § första stycket.
Avser underlåtenheten någon annan information enligt 7 §,
förlorar konsumenten sin ångerrätt tre månader efter den dagen.

12 § Konsumenten får utöva sin ångerrätt endast om den vara som
han eller hon har tagit emot hålls i väsentligen oförändrat
skick.
Detta gäller dock inte om varan har förstörts eller
förändrats på grund av någon åtgärd som har varit nödvändig för
att undersöka den eller på grund av någon omständighet som inte
kan hänföras till konsumenten.

http://rixlex.riksdagen.se/htbin/thw?%24%7BHTML%7D=SFST_LST&%...

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk

Jag har också lite bleeding, väldigt måttligt, nästan mindre än vad som visas på bilderna i recentionerna. Värsta problemet med denna är att mitt grafikkort börjar få det jobbigt i spel.... 500 000 till pixlar att hålla reda på, man hör det lida. Jag använder alla USB ingångar på skärmen, en till musen, en till tangentbordet och den andra musen samt en till webcamen. jag använder dock bara 2 av skärmuttagen. Skärmen är snygg och BRED (mitt sneddade tak börjar redan bli buckligt p.g.a. av den stackars skärmen). även om svärtan på denna skärmen kanske inte är den bästa så är färgerna betydligt starkare än på min f.d. skärm samsung 913N, nu inväntar jag bara att få jämföra färgerna med min polares Nec 1970GX eller vad den heter (TN+ Film skärm)

Visa signatur

e6400 @ 2.4Ghz | Corsair Dominator 2048 pc6400 4-4-4-12 @ 667mhz | Albatron 7950GT 512 | 200gb 7200.7, 250gb 7200.10 | Shuttle SD32G5 | X-fi fatality
Övrigt: | Dell 2007WFP | Creative Inspire 5.1 | Sennister hd 555 | DiNovo Cordless | G5 | Qck Steel |
Dell XPS m1210 (nvidia 7400, 2gb, 4mb cache cpu) | Samsung U-600 | Seagate Freeagent 500gb

Permalänk
Medlem

Men jag menar att teven inte har DVI-in och då hjälper det inte att skärmen har DVI-out! Stämmer inte det?

Permalänk
Medlem

Undrar fortfarande vad ni hade gjort om ni hade den bleeding jag demonstrerade i bilden på sidan innan, eller bleeding överhuvudtaget, hade ni ansträngt er och skickat tillbaka den och riskerat få en liknande fast med pixelfel och annat därtill? Eller ska man nöja sig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gunning
Men jag menar att teven inte har DVI-in och då hjälper det inte att skärmen har DVI-out! Stämmer inte det?

Har skärmen DVI-out?

Permalänk
Medlem

Har ingen som helst koll vad widescreen skärmar brukar kosta i vanliga fall så jag läste att den var nedsatt från 4500 till 3500 och tänkte beställa men sen läste jag det var utan moms, så det blev ju ganska mycket och jag blev lite sur då Fast den verkar så jävla grym, funtar på o beställa endå ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frasse.org
Har ingen som helst koll vad widescreen skärmar brukar kosta i vanliga fall så jag läste att den var nedsatt från 4500 till 3500 och tänkte beställa men sen läste jag det var utan moms, så det blev ju ganska mycket och jag blev lite sur då Fast den verkar så jävla grym, funtar på o beställa endå ^^

Ord. pris för drygt en månad sedan var 6,4k...

Halldin: Hmm, jag har ju också det, men jag orkar ej lägga tid och pengar på det. (får ju betala frakt)
Sen finns ju, som du sade, även en risk för att få en skärm med antingen samma och/eller andra problem.

Jag tänker inte på det när jag väl sitter vid datorn heller så...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Jag har bestämt mig för att på nåt sätt byta ut min skärm nu, den där döda pixeln jag har sitter alldeles i synfältet och jag stör mig nåt vansinnigt på den. Jag har haft problem med Dell produkter tidigare och har alltid kommit"segrande" ur striden
Är man bara lugn och sansad när man ringer eller mailar dom så brukar det inte vara några problem, Dell verkar vara mycket måna om Good will.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

min är i värnamo vart där sen torsdag den 14de kl 8:43

tror ni det finns någon chans den kommer idag fredag 15de

har inga som helst erfarengheter av dessa speditions firmor

får la bara hålla tummarna att de åker förbi där jag bor,

annars får la man ringa o jiddra med dem

Visa signatur

Epox 9nda3+,amd 3200+@2400mhz, 2*ocz rev 2 512, Leadtek6800GT 1st 160gb 1st 200bg 1st raptor 36gb

Permalänk
Medlem

Såhär ser den ut snett uppifrån/nerifrån mot svart

Hade ni bytt ut den?

Edit: En kompis säger att det är fullt normalt och beror på antireflexbehandling och viewing angle >_>
Det skiljer iofs vartifrån man tittar på den, men ska det vara så?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Såhär ser den ut snett uppifrån/nerifrån mot svart

http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/zzbacklight.jpg

Hade ni bytt ut den?

Edit: En kompis säger att det är fullt normalt och beror på antireflexbehandling och viewing angle >_>
Det skiljer iofs vartifrån man tittar på den, men ska det vara så?

Så är det för mig med... men när jag kollar på den rakt fram så är det inte så mycket som från sidan... Inget jag direkt tänker på när jag sitter vid datorn...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Samma här, fast endast från vissa vinklar inte framifrån. Och jag har faktiskt annu inte sett än lcd som inte blöder mer eller mindre.

Håller med appoc2013; inget som stör mig.

Permalänk
Medlem

Hej,

Väldigt trevligt erbjudande och denna skärmen är snygg som få!
Tänker slå till men är osäker mellan denna och ViewSonic (VX2025WM eller VX2235WM) vad tycker ni, ska jag passa på och ta denna ist?

Permalänk
Medlem

Sådär då har jag ordnat ett ångerköp.

Lite lustigt när man ringde var det, dom ville inte byta ut skärmen rätt av men jag kunde få utnyttja min ångerrätt med samma resultat dvs jag kan beställa en ny skärm direkt efter.
Så det gjorde jag, lite synd bara att man måste ligga ute med ytterligare en skärmkostnad(4300) i nån vecka eller 2 tills kreditering av den första skärmen är fixad.

Men det känns helt rätt att byta ut skärmen då det enda jag såg när jag tittade på den var den döda pixeln:D, och som nån vis man sa tidigare i tråden: Acceptera aldrig defekta produkter!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Jag tog skärmen och ställde jämte en kompis 2405FPW, och det var enorm skillnad. Ur samma betrakningsvinkel (ovan, från sidan) så var min svarta bakgrund helt orangedaskig medans hans var svart. Oacceptabelt, enligt honom.

Den här bilden är tagen med en kass mobilkamera men det ger en rätt bra uppfattning om skillnaden.

Iaf, jag ringde Dell, och dom kommer komma med en fabriksny skärm inom 2 veckor och på samma gång hämta upp den här skärmen. Kostnadsfritt, givetvis.

Får man en likadan med döda pixlar blir man ju lagom trött, men ja...

Permalänk
Medlem

Whoho! Schenker ringde precis, de kommer med min skärm på måndag förmiddag. Beställde i tisdags morse, det är betydligt snabbare än väntat!

Permalänk
Medlem

En till bild på 2007WFP vs 2405FPW

Ord kan inte beskriva hur enorm 24"aren är, egentligen. Min såg minimal ut jämte, i verkligheten. Kan bara tänka mig vilket monster 30" är.

Permalänk
Medlem

Oj, så det där ser inte min ut (som tur är).
Helt rätt att byta den.

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur många det är som köpt skärmen nu pga den här tråden?
Hursomhelst är det en underbar skärm förutsatt att den är felfri(inga döda pixlar eller för mycket ljusläckage).
Min nya är påväg strax och säljare sa att jag förmodligen har den redan på onsdag! Skärmarna ugår visst från ett lager i Köpenhamn, det var väl kanske därför jag fick min så snabbt senast.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Jag undrar hur många det är som köpt skärmen nu pga den här tråden?
Hursomhelst är det en underbar skärm förutsatt att den är felfri(inga döda pixlar eller för mycket ljusläckage).
Min nya är påväg strax och säljare sa att jag förmodligen har den redan på onsdag! Skärmarna ugår visst från ett lager i Köpenhamn, det var väl kanske därför jag fick min så snabbt senast.

Jag beställde min den 9:e. Först skulle jag få den 21:e sen den 25:e och nu den 27:e
Jag bor nere i SKÅNE !!! buuuhuuu

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk

Men skåne hör ju inte till sverige. Så den måste nog skickas först till Sverige sen till Skåne :D. Ne men det verkar vara lite random med hur fort man får skärmen. Vissa verkar få den hur fort som helst medans vissa får vänta en evighet. Hoppas själv på en snabb leverans när jag beställer den. Troligen på måndag eller tisdag. Verkar ju vara fett skön. Lite svårt att släppa min Dell p991 som jag haft i fan 5 år snart. Har aldrig haft ett enda problem med den skärmen.. helt jävla perfekt förutom att den är stor som ett kylskåp samt väger in på 26 maffiga kilo.

Visa signatur

Nuvarande rigg | Antec Sonata II | SmartPower 2.0 450W iATX12V v2.01 powerl supply | Asus 975X P5W DH DELUXE | Intel Core 2 Duo E6600 "Conroe" | Asus 7900GT 256mb | 2*1024 crosair pc6400
Monitor: Dell 2007WFP 20" WideScreen Monitor

Permalänk
Medlem

Fram med bilder och recensioner.

Edit:
Fan, jag måste ju få provision av Dell.

Asmånga som har beställt p.g.a den här tråden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Då har jag beställt en skärm också, ska bli skönt, har en gammal IBM 17" crt skärm nu...

Permalänk
Medlem

Vill se recensioner. Kan inte bestämma mig. Ser riktigt bra ut, både utvändigt och bildmässigt. Recensioner här skulle dock hjälpa mycket.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

blunden: Beställ, det är en mycket bra skärm för pengarna. Passa på nu när det är sånt jävla bra erbjudande. x_x

Bara skicka tillbaka skiten om du inte är nöjd?

btw, www.widescreengamingforum.com och www.hardforum.com är väldigt bra forum, checka in Display avdelningen.

Visa signatur